2023-06-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag säger att varken ryska eller ukrainska källor är sanna men tröttsamt med dagliga inlägg från ukrainska källor om ryska förluster som bara är gissningar/propaganda.

Det är ju inte gissningar/propaganda. du blandar ihop det med avsiktliga ryska påhitt som ska kunna objektivt avfärdas, meningen är inte att du som utbildad (nåja, pengarna har vi ju spenderat oavsett effekten av din skolgång) ska blanda ihop det, utan det är för uralmongoler som bajsar i skogen. vranyo och vatnik. kolla upp de ryska fenonomen....
Citera
2023-06-30, 12:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag säger att varken ryska eller ukrainska källor är sanna men tröttsamt med dagliga inlägg från ukrainska källor om ryska förluster som bara är gissningar/propaganda.
Det är rimliga gissningar.

Vi vet att HIMARS slagit väldigt mycket ryskt artilleri på sista tiden. Det speglar sig i siffrorna.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/14memm0/ukrainian_himars_taking_out_battery_of_russian/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iosc ss&utm_content=1&utm_term=9

https://twitter.com/Alfaiomi/status/1673124202763673601

Försök att felbevisa siffrorna istället för att grina. Vi har sett många filmer på sista tiden hur HIMARS används för att slå ut ryska artilleriställningar förbannat effektivt. En raket per mål. Se ovan klipp och fatta.
Citera
2023-06-30, 12:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det är rimliga gissningar.

Vi vet att HIMARS slagit väldigt mycket ryskt artilleri på sista tiden. Det speglar sig i siffrorna.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/14memm0/ukrainian_himars_taking_out_battery_of_russian/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iosc ss&utm_content=1&utm_term=9

https://twitter.com/Alfaiomi/status/1673124202763673601

Försök att felbevisa siffrorna istället för att grina. Vi har sett många filmer på sista tiden hur HIMARS används för att slå ut ryska artilleriställningar förbannat effektivt. En raket per mål. Se ovan klipp och fatta.
Har du missat att jag hela tiden sagt att det finns inga bevis. Bara ryssarna själva vet vilka förluster dom haft och det är helt onödigt att dränera tråden med ukrainska gissningar.
Citera
2023-06-30, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Tydlig känga åt Sverige och koranbränningen när Putin under ett moskébesök i Dagestan förklarar att "Skändning av koranen är ett brott i Ryssland i motsats till vissa andra länder".

https://www.youtube.com/watch?v=ito9uuQ8xJE

Klart Putin gottar sig nu när vi brännt alla chanser att Erdogan ska godkänna vår Nato-ansökan.

Klart Putin vänder sig åt världen bottenskrap, aka shitholecountries där han själv hör hemma. Ingen annan vill ha med honom att göra.

Barnmördare som ni sitter och försvarar.
Citera
2023-06-30, 12:31
Medlem
Citat:
Har du missat att jag hela tiden sagt att det finns inga bevis.
Klart det gör, bara för att ryssarna... inte vet om sina egna förluster, eller avsiktligt ljuger, så betyder det ju inte att det måste vara sant för alla andra....

Citat:
Bara ryssarna själva vet vilka förluster dom haft och det är helt onödigt att dränera tråden med ukrainska gissningar.

Nu är du ju bara en vatnik. kan du bevisa att ryssarna vet det? för du kan ganska enkelt hitta bevis på att de inte gör det.....
Citera
2023-06-30, 12:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Har du missat att jag hela tiden sagt att det finns inga bevis. Bara ryssarna själva vet vilka förluster dom haft och det är helt onödigt att dränera tråden med ukrainska gissningar.
Det är inte alls fel när alla vet att de är rimliga.

Jag blir i varje fall fundersam när jag ser nästan 300 000 ryska förluster i manskap och jag vet att det är rimliga siffror även om jag misstänker att de något överdrivna.

300 000 i förluster både få vilken armé som helst i världen fundera på vad fan de håller på med. Även om vi skulle gissa att de är något överdrivna och dra bort 20% så är det ändå anmärkningsvärda siffror.
Citera
2023-06-30, 12:34
Medlem
schipperke77s avatar
Som flera påpekat: det härndöda tjafsandet med ryss-konton gör tråden oläslig. Kan inte alla bra sluta svara på idiotinlägg om att Ukraina har en miljon döda osv? Ni spelar trollen i händerna, det är MENINGEN att ni ska tjafsa emot och förstöra tråden.

OnT: Det går onekligen lite trögt om man förväntat sig en offensiv i Kharkiv-stil, men det är ju inte helt oväntat. I värsta fall blir det ett västfronten i WWI-scenario.

Jag tror att Ryssland i längde förlorar även på detta, i och med att tålamodet kommer tryta snabbast på den sidan. Vi har ju redan sett ett kuppförsök, fler lär det bli. Och nu är ryssarnas mest (enda?) kompetenta general och deras bästa militära styrka ute ur spelet. Men även en uselt ledd och illa motiverad armé kan ju försvara sig hyfsat om man grävt ned sig och minerat ordentligt.

Hur löser man problemet med väl befästa och framförallt minerade linjer? Det talas om minröjningsfordon, hur många sådan har Ukraina just nu?
Citera
Medlem
Citat:
Kolla på Oryx så ser du bevis, verifierade av oberoende tredje part. Sluta dränk forumen med rysk propaganda.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Klart Putin gottar sig nu när vi brännt alla chanser att Erdogan ska godkänna vår Nato-ansökan.

Vem bryr sig vad Putin tycker om Sverige när alla vet att han kommer hittas död i ett träsk med en kniv upptryckt i röven innan året är slut.
Citera
2023-06-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Vi får hoppas att de ger sig av utan att orsaka en nukleär katastrof.
IAEA gillade inte att ryzzfan ”lagrade” sprängmedel inom kraftverket.

Tyvärr kan man ju börja misstänka att det kommer att ske en ”olycka” eller att ”Ukraina sprängde sitt eget kärnkraftverk”.

Jag är fortfarande inte övertygad om att de vågar men skulle inte bli väldigt förvånad om de gör det. Vi får vänta och se…
Citera
2023-06-30, 12:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Hur löser man problemet med väl befästa och framförallt minerade linjer? Det talas om minröjningsfordon, hur många sådan har Ukraina just nu?

Det går långsamt helt enkelt. Det bästa är att tillfälligt undvika minfälten via vägar och sen när fienden är borta sätta in ingenjörstrupper.
Citera
2023-06-30, 12:41
Medlem
Citat:
Då kan väl ni gå in där och läsa dagligen så slipper man en massa onödig inlägg med ukrainska gissningar.
Med det resonemanget behöver du inte visa dig i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in