2023-03-12, 10:00
Medlem
Super tusen tack!
Citera
2023-03-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Suppleanten tillika brorsan har kört lastbil åt diverse kommunala bolag genom åren, alltid varit en skum typ. Hade nog nystat lite mer i det där om jag var polisen...

Suppleanten är inte hennes bror utan exmake
Citera
2023-03-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Handlar alltså om

VD: Thunberg, Maria (f 1986)
Styrelsesuppleant Thunberg, Stig Jonas

Blev faktiskt lite förvånad. Maria nominerad till Nominerad till Årets Nystartare 2016. Verksamheten är alltså rätt gammal. Jonas äger ett åkeri som går hyfsat sedan länge.

Kan det helt enkelt vara så att ett par anställda har fuskat ordentligt utan att Maria visste det?

NEJ! Maria ligger bakom alltihop! Känner henne (tyvärr) o vet att hon är en fifflare utan dess like! Däremot är hon jävligt bra på att manipulera o har valt personal med stor omsorg. Men hon har gjort en dålig research på ett par, tre av dem o det är de som kvittrat till kommunen o facket. De fick nys om vilken risk det var o att de själva kunde bli åtalade o valde därför att kvittra innan Maria hann reagera före. Däremot är jag inte förvånad att Maria erbjudit o gett dem ekonomisk kompensation. Det syns i en av de anställdas lönespecar hur lönen gick upp med en jävla massa tusenlappar på några månader. Allt finns att läsa i domen som jag har
Citera
2023-03-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickSadWorld
Rapporterar bland annat Sveriges Radio idag.

I ett pressmeddelande namnger Västerås stad utföraren: Aros Stödgrupp AB. Ordföranden i nämnden för personer med funktionsnedsättning är inte glad.

Företaget är enligt egen utsago den största privata aktören inom boendestöd i Västerås. På hemsidan sammanfattar VD:n det såhär:

-----------------
Hur omfattande har fusket egentligen varit? Vad har personalen ägnat sig åt istället för att arbeta? Och hur har det gynnat brukarna..?

Allltid naiva tjänstemän som går runt utan antenner för bedrägeri och annat skit från en viss typ av människor som går igenom.

Jag hade aldrig blivit lurad för jag ser direkt när det är fuffens på G. Svenskar är naiva.
Citera
2023-04-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
https://anonfiles.com/d0l427d3z3/arosstodgruppfup_pdf

Tack för Fup:en!
Citera
2023-04-17, 19:48
Medlem
i bildbevisningen är flera anställda schemalagda på heltid hela tiden varje månad fast dom säger att dom bara jobbar deltid heltid är åtta timmar om dagen hur kan doms ordinarie arbetstid stå som heltid i alla anställdas scheman om dom bara jobbar deltid och bara får betalt för de! de sas tidigare av vdn att några jobbat mer än dom varit anställda på och fått lön för jobbe på annat sett
Citera
2023-04-19, 13:50
Medlem
Någon som vet hur det går?? Försökt få info men inte lyckats 🥴
Vet att hon skulle överklaga men sen då??
Citera
2023-04-21, 15:58
Medlem
Nån som vet när fanskapet ska in i finkan? Verkar ju helt störd när hon lägger ut händelser med nån töntig fyrhjuling mitt i stan.. livet leker liksom när hela stan vet vilken loser hon egentligen är? Fattar inget, när träder domen i kraft? Nån som vet?
Citera
2023-04-22, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helberkra
Nån som vet när fanskapet ska in i finkan? Verkar ju helt störd när hon lägger ut händelser med nån töntig fyrhjuling mitt i stan.. livet leker liksom när hela stan vet vilken loser hon egentligen är? Fattar inget, när träder domen i kraft? Nån som vet?

Inget man kan se offentligt, är ni vänner? följare?
Citera
2023-04-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helberkra

Hon har alltid varit sån Hon fattar liksom inte att det är kört för henne. Hon lever i nån jävla fantasivärld där hennes stackars ex ska komma med stora plånkan och rädda henne, igen De få stackarna som hon lyckats hjärntvätta, kommer stå som fån när hon hämtas för att bosätta sig på 9 kvm i några år
Citera
2023-06-30, 10:38
Medlem
Har hon åkt in ännu?
Citera
2023-07-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBIwannabee
Har hon åkt in ännu?

Undrar samma, det är trots allt ett bra tag sen jag såg hennes bil rulla i stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in