2023-06-30, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
De går inte att få ut, de är inparkerade bakom 2 miljoner T-14 Armata.
Nja jag tror största problemet är att de inte vill störa den miljon elitsoldater som svalt ihjäl där inne strax efter milenieskiftet.
On topic. Alla som har lite koll på Rysslands militär vet att den största delen av deras stridsfordon har rostat bort på diverse uppställningsplatser utomhus i sibirien. De som kommer fram nu är hämtade från museer samt reparerade vagnar som återbördas till fronten.
Och uppenbarligen börjar de ta slut nu.
Citera
2023-06-30, 09:34
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
😂 Fan va han sprattlar pissluffaren innan han dör seg den lilla råttan. Men till slut så blev han skickad till helvetet där han hör hemma
Ja jäklar han levde ju riktigt länge. Stekt ryzz.
Frågan är vad kamraterna gjorde, ett tag tänkte jag att de skulle försöka livrädda, men jag gissar att syftet nog mer var att loota
Citera
2023-06-30, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Frågan är vad kamraterna gjorde, ett tag tänkte jag att de skulle försöka livrädda, men jag gissar att syftet nog mer var att loota

Och han som sprang in bland träden skulle bara kolla om tvättmaskinerna och toalettstolarna hade klarat sig!
Citera
2023-06-30, 09:59
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
T54 är nu mera standard vagnen för ryssland det är det bästa dom har kvar

Logistiskt sett fungerar det då de tidigare tillfört artilleritraktorn AT-T och de delar plattform . Den bandtraktorn är förmodligen den bästa Ryssland har byggt ( bortsett från frånvaron av splitterskydd )
Men jävlar vilken framkomlighet och lastförmåga den har
Citera
2023-06-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
De går inte att få ut, de är inparkerade bakom 2 miljoner T-14 Armata.

Och dumt nog står 3D-printern i vägen...knasig logistik i analbergens gömmor.
Citera
2023-06-30, 10:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Enligt cornucopia har en till höjdare råkat trilla ut genom fönstret. Den bankdirektören måste vara någonstans runt den 20:e som retat upp Kreml.
Denna gången ser det ut som att hon råkat falla ut från en balkong och inte ett fönster. Ryska balkonger kan också vara luriga.

Enligt flera källor befann sig en man som hette Andrei i hennes lägenhet klockan tre på natten när hon råkade trilla ut. Enligt honom så hade hon druckit en del drinkar och gått ut på balkongen. Han skulle, enligt sitt vittnesmål, göra en film med sin kameramobil som skulle visa hur han skulle öppna ett fönster i en annan del av lägenheten. Just då trillade Kristina ut från balkongen och han sprang dit och filmade henne när hon låg död. Det var förklaringen till att han var så snabb med att filma Kristina efter att hon fallit.

Det framgår inte om hon uttryckt något negativt om kriget i Ukraina.

Källa: Reddit mfl.
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/14mgp70/kristina_baikova_28yearold_vice_president_of/jq27a8u/

Note to self: Bjud inte in Andrei på drinkar nattetid.
Citera
2023-06-30, 10:25
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Stridsfordon 90 är väl runt 30 år nu. Och b52 är från 50-talet och ska flyga till 100-årsdagen.
T 54 var inte direkt state of the art ens när den var ny.
Citera
2023-06-30, 10:27
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Ja polarna väntade väl bara på att han skulle bli medvetslös eller död, så de kunde plocka av honom värdesakerna.

Vidrigt folk dessa ryssar....
Citera
2023-06-30, 10:27
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Denna gången ser det ut som att hon råkat falla ut från en balkong och inte ett fönster. Ryska balkonger kan också vara luriga.

Enligt flera källor befann sig en man som hette Andrei i hennes lägenhet klockan tre på natten när hon råkade trilla ut. Enligt honom så hade hon druckit en del drinkar och gått ut på balkongen. Han skulle, enligt sitt vittnesmål, göra en film med sin kameramobil som skulle visa hur han skulle öppna ett fönster i en annan del av lägenheten. Just då trillade Kristina ut från balkongen och han sprang dit och filmade henne när hon låg död. Det var förklaringen till att han var så snabb med att filma Kristina efter att hon fallit.

Det framgår inte om hon uttryckt något negativt om kriget i Ukraina.

Källa: Reddit mfl.
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/14mgp70/kristina_baikova_28yearold_vice_president_of/jq27a8u/

Note to self: Bjud inte in Andrei på drinkar nattetid.

Dessa fönster och balkong flygningar handlar nog om pengar och inget annat.
Någon har haft åsikter om hur de sköter sin korruption även i en maffia finns det regler.
Citera
2023-06-30, 10:28
Medlem
Citat:
Stridsfordon 90 är väl runt 30 år nu. Och b52 är från 50-talet och ska flyga till 100-årsdagen.

Det är nästan som årgångsvin. Ofta blir vapnen bättre efter en lång tids lagring. Igår läste jag till exempel att ryssarna hade hittat ett lager med granater från 1938. De funkade klockrent. Men det är naturligtvis viktigt att de lagras på ett torrt och säkert ställe. Då kan de hålla nästan hur länge som helst.
Citera
2023-06-30, 10:29
Medlem
Jack.Elams avatar
Jag önskar jag hade en bättre källa men det här har börjat göra en runda på twitter för en halvtimme sedan.

https://twitter.com/clashreport/status/1674687766444081153
Citat:
Ukrainian Military Intelligence Head Budanov:

The FSB of the Russian Federation received the task of killing Prigozhin.
Citera
2023-06-30, 10:31
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Och vad har det att göra med att Ryssland inte längre har några moderna stridsvagnar kvar och inte kan tillverka några nya?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in