2023-06-29, 23:19
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Den här offensiven är ju ett praktfjasko.
zelenski är ju inte blyg med att skicka in tappra ukrainare rakt in i döden.

Finns det någon som har båda fötterna på marken som just nu har en god magkänsla?
Det är sannerligen en helt annan ton hos er numera, vid krigets början ylade ni om att Kiev snart skulle falla och Ukraina få en ny nasseryzk regering... nu jublar ni när Ukrainas offensiv inte är extremt framgångsrik...
Citera
2023-06-29, 23:24
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Den här offensiven är ju ett praktfjasko.
zelenski är ju inte blyg med att skicka in tappra ukrainare rakt in i döden.

Finns det någon som har båda fötterna på marken som just nu har en god magkänsla?

Det handlar inte om en god magkänsla, din jävla sängvätare. Det handlar om att försvara sitt land, sin kultur och sin rättighet till nationell identitet.
Saker som sittpissare likt dig är oförmögna att begripa.
Ärligt talat, ibland undrar man varför man lagt ner tid på att träna sig försvara sitt land när det till stor del består av lakansurinrerarnde hbqt-praktiserande ryssvänliga individer som dig.
Kommunister och florister hela högen

Friendly fire kommer drabba dig, de Luxe, i händelse av krig. Satans överlöpare.
Ukraina försvarar sitt land mot en invasiv militär styrka och du sitter och tycker att de har sig själva att skylla när kvinnor och barn i bästa fall dör ögonblickligen, i sämsta fall blir torterade och våldtagna först.

Ditt jävla as. Hade du ens gjort militärtjänst och haft minsta aning om vad krig innebär, så hade du möjligtvis resonerat annorlunda. Men det är en rent hypotetisk fråga eftersom sängvätare inte är välkomna på logementet
Senast redigerad av Djupfrys 2023-06-29 kl. 23:27.
Citera
2023-06-29, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det är sannerligen en helt annan ton hos er numera, vid krigets början ylade ni om att Kiev snart skulle falla och Ukraina få en ny nasseryzk regering... nu jublar ni när Ukrainas offensiv inte är extremt framgångsrik...

Ingen vill att Ukraina ska falla. Däremot vill folk att den Nato-ledda ukrainska regimen ska försvinna. Pga alla resurser av Nato har den artificiellt hållt sig i liv, men snart kommer en offensiv från Ryssland och då är det troligen över. För gott. Ukraina har ej oändligt med soldater oavsett vapen som kommer in.
Citera
2023-06-29, 23:30
Medlem
Sgt.Blands avatar
Tyst ikväll alltså. Enda ryktet jag kan hitta är detta här. Det uppges ingen källa men det gäller att UAF försöker att ringa in Soledar från norr.

Citat:
In the Soledarsky direction, the northern flank of Bakhmut, the Armed Forces of Ukraine continues counteroffensive actions, and in the direction of Yakovlivka, our heroes have tactical successes.

https://t.me/Donbas_Operativniy/46166
Citera
2023-06-29, 23:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Ingen vill att Ukraina ska falla. Däremot vill folk att den Nato-ledda ukrainska regimen ska försvinna. Pga alla resurser av Nato har den artificiellt hållt sig i liv, men snart kommer en offensiv från Ryssland och då är det troligen över. För gott. Ukraina har ej oändligt med soldater oavsett vapen som kommer in.

Om du inte har lagt märke till det, så har Putin fått svårt att lita på sina högre officerare. Kaoz, angiveri
för att klara skinnet.. Blir ännu svårare att få "till något" då. Och då drar jag ens inte upp bristen på bra material och bra soldater.
Citera
2023-06-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder

Det krävs dock en extremt framgångsrik offensiv som senast. För ukraina kommer inte klara av utnötningskrig. Ett par enstaka km här och där räcker inte efter en månad. Man har ju bara blivit helt nermalda, då man går rakt in i minfält osv som vi har sett.
Citera
2023-06-29, 23:56
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Vilket folk vill det , du menar ni orcher?
Citera
2023-06-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Föll för någon månad sedan. Jobbet är avslutat och cirka 70k Ukrainare döda eller skadade. Det finns inga Ryssar kvar i grushögen Bakhmut. Ryssarna jobbar nu på andra frontavsnitt.

Så din uppfattning om krigföring är att man offrar tiotusentals soldater under 8 månader för att inta en position, och sedan lämnar man den? Varför är det fortfarande strider runt Bakhmut? Har du öht tänkt innan du skrev ditt inlägg?
Citera
2023-06-30, 00:24
Medlem
Varje gång jag läser rysstrollens inlägg så finns det nåt i mig som tycker synd om dem. De kämpar och kämpar och vrider och vrider, medan sågen närmar sig i bästa Bond-film-stuk.

Om de inte fattat det än (vilket jag tror de har, eftersom de typ aldrig citerar dessa typer av inlägg), så är det helt enkelt så att Väst har tröttnat. Vi backar inte längre. Den tiden är över. Ryssland har att välja på att ge upp, eller köras över. Men vi gör det så långsamt vi kan för att till och med ni ska få chansen att fatta läget, och ta ett vettigt beslut.

Ge upp, desertera, gå hem, lämna över er till UAF/Säpo/MI6 eller vad det nu är.

För vet ni vad det värsta som händer då är? Rörelsebegränsat hotell i 10-20år. För vi är de goda.
Citera
2023-06-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Det krävs dock en extremt framgångsrik offensiv som senast. För ukraina kommer inte klara av utnötningskrig. Ett par enstaka km här och där räcker inte efter en månad. Man har ju bara blivit helt nermalda, då man går rakt in i minfält osv som vi har sett.

De har ingen brådska, till skillnad från Ryssland värdesätter man sina soldater.

Bara att se på hur mycket bakre resurser man slår ut, ligger ju mellan 20-40 artilleripjäser per dag nu. När artilleriet tunnas ut blir det successivt mycket enklare att trycka på.

Gör varje dag som går så blir Ukraina starkare och Ryssland svagare. Bara att slappna av och njuta.
Citera
2023-06-30, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanAnte
Varje gång jag läser rysstrollens inlägg så finns det nåt i mig som tycker synd om dem. De kämpar och kämpar och vrider och vrider, medan sågen närmar sig i bästa Bond-film-stuk.

Om de inte fattat det än (vilket jag tror de har, eftersom de typ aldrig citerar dessa typer av inlägg), så är det helt enkelt så att Väst har tröttnat. Vi backar inte längre. Den tiden är över. Ryssland har att välja på att ge upp, eller köras över. Men vi gör det så långsamt vi kan för att till och med ni ska få chansen att fatta läget, och ta ett vettigt beslut.

Ge upp, desertera, gå hem, lämna över er till UAF/Säpo/MI6 eller vad det nu är.

För vet ni vad det värsta som händer då är? Rörelsebegränsat hotell i 10-20år. För vi är de goda.

Exakt så. Ukraina och väst har inte bråttom. Kriget förlorades av Ryssland samma sekund som de misslyckades ta Kiev.

Jag hade hoppats på att Prigge skulle lösa internt kaos i Ryssland. Det var nog bara första revolten, lär komma fler när de ryska soldaterna inser att de har större chans att överleva genom att försöka avsätta Putin än blir dödade av UAF.
Citera
2023-06-30, 00:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Hur reagerar folket som bor i de områden som varit ockuperade sedan 2014 och nu befriats?

Få bor nog kvar i dessa front-områden, endast gamla. Jag kan tänka mig att många som var pro-ryssar har tröttnat på det ryska styret. Allt har varit skit där sedan Ryssland tog över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in