2023-06-26, 14:04
Medlem
Enligt "Ukrinform" och "Latest news" har Hanna Maliar meddelat att Ukraina tagit kontroll över Rivnopil.

Andra uppgifter på twitter antyder att ryska styrkor är i en kritisk situation i Staromaiorske.
Citera
2023-06-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "Ukrinform" och "Latest news" har Hanna Maliar meddelat att Ukraina tagit kontroll över Rivnopil.

Andra uppgifter på twitter antyder att ryska styrkor är i en kritisk situation i Staromaiorske.

Om ryssarna är på väg att ta staromaiorske är ju eventuella ukrainare i rivnopil ganska rökta.
Citera
2023-06-26, 14:14
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om ryssarna är på väg att ta staromaiorske är ju eventuella ukrainare i rivnopil ganska rökta.

Öh, hur tänker du nu? Du är inte riktigt påläst kan jag förstå. Ryssen har hållit Staromaiorske länge och är på väg förlora det. Rivnopil ligger längre in i de fria Ukraina så om nu ryssen skulle "ta staromaiorske" har det liten betydelse för de ukrainarna som precis befriat Rivnopil. Det låter som att du kollar på en inverterad karta.
Citera
2023-06-26, 14:16
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Varför det?
Citera
2023-06-26, 14:19
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:

Vilka ryssar ska ta Staromaiorske från ryssarna?
Har vi några ny myterier på gång eller är du helt enkelt bara den minst kompetente skrivbordsgeneralen genom tiderna?
Citera
2023-06-26, 14:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Bild på trupperna som skall försvara Dniepr mot Ukrainas nya brohuvud. En stackare har inte fått några skor!
https://twitter.com/SmartUACat/status/1673293243486748672

Men istället har ryssarna bombat en annan by på andra sidan Dniepr som hämnd.
Citera
2023-06-26, 14:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Varför det?
Jag tror att jag till slut har förstått vår vän Piggekotten. Han har blandat ihop vad som är Ukraina och vad som är Ryssland.
Om Ukraina hade tagit Staromaiorske så hade ju ryssarna som förut var i Rivnopil legat i farozonen att bli inbakade. Ett enkelt missförstånd bara.
Citera
2023-06-26, 14:22
Medlem
Citat:
Varför det?

För att vägen till/från rivnopil då är under rysk kontroll igen.
Citera
2023-06-26, 14:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Öh, hur tänker du nu? Du är inte riktigt påläst kan jag förstå. Ryssen har hållit Staromaiorske länge och är på väg förlora det. Rivnopil ligger längre in i de fria Ukraina så om nu ryssen skulle "ta staromaiorske" har det liten betydelse för de ukrainarna som precis befriat Rivnopil. Det låter som att du kollar på en inverterad karta.
Citat:
Varför det?
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Vilka ryssar ska ta Staromaiorske från ryssarna?
Har vi några ny myterier på gång eller är du helt enkelt bara den minst kompetente skrivbordsgeneralen genom tiderna?

Han skrev nog bara fel.
Citera
2023-06-26, 14:27
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Menar du alltså att Ryssen förlorat kontrollen över Staromaiorske? Det påstår ju inte ens Ukraina, men är det den officiella ryska hållningen? Har Ukraina kunnat ta Rivnopil utan tillgång till vägen från Staromaiorske kan de nog hålla det också.
Citera
2023-06-26, 14:47
Medlem
Azz2mouths avatar
Prigozjin skulle väl offentligt till Vitryssland. Men som påpekats känns den destinationen synnerligen osäker med avseende på Prigozjins framtida hälsa och nu vet ingen var han befinner sig.

Kan det kanske vara så enkelt att han tagit till flykten till ett helt annat land? Att Vitryssland var en sk. false flag?

Känns inte helt orimligt och Prigozjin vet naturligtvis om att ett löfte om amnesti från ryskt håll knappast är värt pappret det skrivits på.

Bara en tanke. Kanske jag är helt fel ute i mitt resonemang?
Citera
2023-06-26, 14:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag tror faktiskt inte det har någon betydelse.

Stridsvagnar och stridsfordon med infanteri kan röra sig över öppen terräng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in