2023-06-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gazer1
Jag som anhörig till offret har fått veta att midjespännet släppte redan i nedförsbacken i farten vilket gjorde att personer flög ur innan den tvärnita. Jag vet inte om min vän(offret) var den som flög ut först eller efter.
Hur kan det ens vara möjligt? Fasansfullt.
Citera
2023-06-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Hur kan det ens vara möjligt? Fasansfullt.

Ja detta stämmer ju med de vittnesmål som givits till barnarbetarna på attraktionen dagarna innan och som inte har tagits på allvar. Att dessa byglar inte suttit ordentligt
Citera
2023-06-29, 23:36
Avstängd
Sagodjurs avatar
jag tycker säkerhetsbälte hade varit en bra idé.
synd att ingen kom på det.
Citera
2023-06-29, 23:37
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja detta stämmer ju med de vittnesmål som givits till barnarbetarna på attraktionen dagarna innan och som inte har tagits på allvar. Att dessa byglar inte suttit ordentligt

De kan även ha lossnat pga vibrationer etc efter att första hjulet försvann.
Citera
2023-06-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Vad yrar du nu om... "Den stora bilden"..

Läs dina egna inlägg först, du skrev "direkta" och "barn" inledningsvis. (FB) Berg- och dalbana har spårat ur på Gröna Lund - en död, flera skadade (2023-06-25)

Jag är inte provocerad, du ställde en stollig fråga, kanske hade du bara otur när du tänkte, och du fick ett enkelt svar.

Det är ju barn som jobbar vid attraktionen, vad är det du inte fattar. Har dessa missat tex att byglarna inte suttit är det ju ett direkt handhavandefel

Svaret till dig ang direkt rörde ju vad vi diskuterade nu, flera inlägg senare. Herre gud

Den som är stollig är ju du som verkar vara någon Pr person från grönan med nån slags ”move along, nothing to see..” inställning till denna allvarliga och grova försummelse från grönan som renderat en person död och ytterligare personer kanske handikappade för livet.
Citera
2023-06-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gazer1
Jag som anhörig till offret har fått veta att midjespännet släppte redan i nedförsbacken i farten vilket gjorde att personer flög ur innan den tvärnita. Jag vet inte om min vän(offret) var den som flög ut först eller efter.

Det finns inget midjespänne. Det finns en bygel. Den har minimal inverkan på säkerheten normalt sett. Har du aldrig åkt en en bergochdalbana?
Citera
2023-06-29, 23:46
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
jag tycker säkerhetsbälte hade varit en bra idé.
synd att ingen kom på det.

Det fanns original men togs sedan bort.
Citera
2023-06-29, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det finns inget midjespänne. Det finns en bygel. Den har minimal inverkan på säkerheten normalt sett. Har du aldrig åkt en en bergochdalbana?
Men oj jag tog fel på bygel och midjespänne. Jag ber om ursäkt över att jag tog fel på ord när min vän gått och dött. Fan är du slut i huvudet eller är du bara efterbliven?
Citera
2023-06-29, 23:52
Medlem
Mightybitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Ja precis. Jätte sorgligt att en anhörig fått felaktig info.
Jag har åkt jetline så många gånger, har adhd intyg och får gå före i kön, och aldrig någonsin upplevt ngt som inte kunnat förklarats eller att en bygel inte suttit fast. Verkligen sorgligt det som hände och så himla otippat. Monster och jetline var ju lixom dem säkraste attraktionerna på grönan enligt ngn som verkligen kan det där.
Citera
2023-06-29, 23:54
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
”Trebarnsmamma” verkar trovärdig, men man bör ändå ta nyreggade användare med en nypa salt. Dessutom så missade hon en viktig sak. Nämligen att det var fyra personer som föll ur vagnarna, inte tre. Den 35-åriga kvinnan som omkom, hennes syster, den s.k. ”Balkmannen”, samt Balkmannens fru.

Hur kunde hon missa det om hon hade så god uppsikt över händelseförloppet?

Nej nya konton är absolut inget att va skeptisk mot per automatik. Det finns ett antal anledningar till att nya konton dyker upp. Att det skulle va nåt lurt ligger inte i majoritet.
Och att hon missat att det var en till person som ramlade ut är inte ett dugg konstigt. Det är en situation av panik och flera saker händer på samma gång.
Tagga ner..
Citera
2023-06-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mightybitch
Ja precis. Jätte sorgligt att en anhörig fått felaktig info.
Jag har åkt jetline så många gånger, har adhd intyg och får gå före i kön, och aldrig någonsin upplevt ngt som inte kunnat förklarats eller att en bygel inte suttit fast. Verkligen sorgligt det som hände och så himla otippat. Monster och jetline var ju lixom dem säkraste attraktionerna på grönan enligt ngn som verkligen kan det där.
Vad är det för felaktig info jag har fått? Att bygeln släppt och hon flugit ut ur luften? När även personer i vagnarna har sett det? Är det konstigt att en bygel kan släppa när ett par hjul kan sulas iväg? Jag förstår inte? Så bara för att de har suttit bra när du åkt så ska offret ha dött utan anledning för den funkade ju kanon när du åkte?
Citera
2023-06-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Nej nya konton är absolut inget att va skeptisk mot per automatik. Det finns ett antal anledningar till att nya konton dyker upp. Att det skulle va nåt lurt ligger inte i majoritet.
Och att hon missat att det var en till person som ramlade ut är inte ett dugg konstigt. Det är en situation av panik och flera saker händer på samma gång.
Tagga ner..
Hennes syster flög aldrig ur. Hon satt kvar och blev skadad i vagnen. Vi pratade med henne senast idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in