Citat:
Ursprungligen postat av
jenjoh75
Jag tänkte att hon kanske insett (men skulle vägra medge) att de som informerade henne om den juridiska aspekten hade rätt då hon ställt kräm/balm längst fram (d v s en produkt som inte intas oralt och därmed inte omfattas av läkemedelsklassningen). Men de andra produkterna är ju fortfarande med.
Hon är nu anmäld.
Intressant nog hittar jag ett förbud utfärdat så sent som i februari hos Läkemedelsverket mot ett företag som har försökt sälja något slags godis innehållande melatonin. Det ska tas före sänggående för att man ska sova bättre. Eftersom melatonin är ett läkemedel och företaget inte har tillstånd att sälja läkemedel så förbjuds man att marknadsföra och sälja produkten. End of story.
För mig blir det obegripligt att man ännu inte har lyckats sätta stopp för Arktis Naturals. Det är HELT uppenbart att företaget gör sig skyldiga till lagbrott både på korsan och tvärsan. Såväl CBD-olja som melatonin (i produkter som intas oralt - krämer är okej, ta det som ett tips till dig My) är förbjudet att marknadsföra och sälja om de inte ingår i godkända läkemedel. Det finns ingen tvekan om det. Problemet är förstås att lirarna bakom företaget gömmer sig med alla sina pengar i Dubai och har placerat företaget i en brevlåda i Storbritannien och skickar sina varor inom EU. Man har verkligen kollat noga hur man ska smita igenom nätet. Det är såååå fult!! Och My gör dubbelfel anser jag, när hon dels tjänar pengar på att marknadsföra olagligheterna och dessutom i första hand vänder sig till kvinnor i barnafödande ålder. De där dropparna ska inte tas av den som vill bli gravid, eftersom man då riskerar fosterskador. Fruktansvärt obehagligt.
I det här läget är My inte längre bara en clown i största allmänhet. Jag tycker att hon är läskig på riktigt.