Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-06-29, 11:16
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Nu gör hon reklam för Arktis.
Dropparna syns, även tabletter eller vad det är.
Jag har sett att vissa har vågat dra igång sin reklam igen. Niclas Wahlgren är anmäld på nytt.

Semestern har inte börjat för mig ännu och jag hinner inte ringa Konsumentverket och fråga hur det går med Arktis-gate. Men du kan lita på mig, My, en ny anmälan hinner jag garanterat dunka in. Dropparna är nämligen olagliga i Sverige för närvarande och de studier som finns visar att de är direkt skadliga för hälsan. Du ska ta ditt ansvar när du envisas med att vilja vara en offentlig person, följa svensk lagstiftning och sluta göra reklam för olagliga/olämpliga produkter! Nu tror jag inte att du tar skiten själv, eftersom du alltid är så trött och slut, men om du skulle göra det så hoppas jag att du inte försöker bli gravid. Fostret riskerar nämligen att få missbildade könsorgan. Det kanske du ska berätta för alla dina strong mamas som du riktar dig till! Lycka till och hälsa Konsumentverket!
Citera
2023-06-29, 11:31
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Nu gör hon reklam för Arktis.
Dropparna syns, även tabletter eller vad det är.
Jag tänkte att hon kanske insett (men skulle vägra medge) att de som informerade henne om den juridiska aspekten hade rätt då hon ställt kräm/balm längst fram (d v s en produkt som inte intas oralt och därmed inte omfattas av läkemedelsklassningen). Men de andra produkterna är ju fortfarande med.
Citera
2023-06-29, 11:59
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Jag tänkte att hon kanske insett (men skulle vägra medge) att de som informerade henne om den juridiska aspekten hade rätt då hon ställt kräm/balm längst fram (d v s en produkt som inte intas oralt och därmed inte omfattas av läkemedelsklassningen). Men de andra produkterna är ju fortfarande med.
Hon är nu anmäld.

Intressant nog hittar jag ett förbud utfärdat så sent som i februari hos Läkemedelsverket mot ett företag som har försökt sälja något slags godis innehållande melatonin. Det ska tas före sänggående för att man ska sova bättre. Eftersom melatonin är ett läkemedel och företaget inte har tillstånd att sälja läkemedel så förbjuds man att marknadsföra och sälja produkten. End of story.

För mig blir det obegripligt att man ännu inte har lyckats sätta stopp för Arktis Naturals. Det är HELT uppenbart att företaget gör sig skyldiga till lagbrott både på korsan och tvärsan. Såväl CBD-olja som melatonin (i produkter som intas oralt - krämer är okej, ta det som ett tips till dig My) är förbjudet att marknadsföra och sälja om de inte ingår i godkända läkemedel. Det finns ingen tvekan om det. Problemet är förstås att lirarna bakom företaget gömmer sig med alla sina pengar i Dubai och har placerat företaget i en brevlåda i Storbritannien och skickar sina varor inom EU. Man har verkligen kollat noga hur man ska smita igenom nätet. Det är såååå fult!! Och My gör dubbelfel anser jag, när hon dels tjänar pengar på att marknadsföra olagligheterna och dessutom i första hand vänder sig till kvinnor i barnafödande ålder. De där dropparna ska inte tas av den som vill bli gravid, eftersom man då riskerar fosterskador. Fruktansvärt obehagligt.

I det här läget är My inte längre bara en clown i största allmänhet. Jag tycker att hon är läskig på riktigt.
Citera
2023-06-29, 12:12
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Hon är nu anmäld.

Intressant nog hittar jag ett förbud utfärdat så sent som i februari hos Läkemedelsverket mot ett företag som har försökt sälja något slags godis innehållande melatonin. Det ska tas före sänggående för att man ska sova bättre. Eftersom melatonin är ett läkemedel och företaget inte har tillstånd att sälja läkemedel så förbjuds man att marknadsföra och sälja produkten. End of story.

För mig blir det obegripligt att man ännu inte har lyckats sätta stopp för Arktis Naturals. Det är HELT uppenbart att företaget gör sig skyldiga till lagbrott både på korsan och tvärsan. Såväl CBD-olja som melatonin (i produkter som intas oralt - krämer är okej, ta det som ett tips till dig My) är förbjudet att marknadsföra och sälja om de inte ingår i godkända läkemedel. Det finns ingen tvekan om det. Problemet är förstås att lirarna bakom företaget gömmer sig med alla sina pengar i Dubai och har placerat företaget i en brevlåda i Storbritannien och skickar sina varor inom EU. Man har verkligen kollat noga hur man ska smita igenom nätet. Det är såååå fult!! Och My gör dubbelfel anser jag, när hon dels tjänar pengar på att marknadsföra olagligheterna och dessutom i första hand vänder sig till kvinnor i barnafödande ålder. De där dropparna ska inte tas av den som vill bli gravid, eftersom man då riskerar fosterskador. Fruktansvärt obehagligt.

I det här läget är My inte längre bara en clown i största allmänhet. Jag tycker att hon är läskig på riktigt.

https://streamable.com/yixeah

Enligt tradition sänker hon priserna efter midsommar...
Kommer "butiken" ens finnas kvar om ett år?
Det ser för djävligt ut, skräpigt och kaos. Döda växter och brädlappar på pinnar, påskharar, va inte dom slut??
Vad sysslar hon med?!

Är Caroline kvar?
Citera
2023-06-29, 12:25
Citat:
Hon är nu anmäld.

I Mys fall är det irrelevant i sammanhanget för detta företag hävdar själva att deras produkter inte omfattas av begränsningarna i läkemedelslagstiftningen och de har ju såklart rätt och läkemedelsverket fel! Trots att det är just Läkemedelsverket som avgör om nåt ska klassas som läkemedel eller ej, och trots att lagen anger att enbart registrerade och godkända läkemedel får säljas utan licens och då reglerat via apotek och motsvarande. My ser ingen som helst anledning att utgå från nåt annat än det företaget själv säger till henne. Samtidigt som hon menar att de som kommer med korrekt info från rätt källa tar det ur sitt sammanhang.
Citera
2023-06-29, 13:20
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://streamable.com/yixeah

Enligt tradition sänker hon priserna efter midsommar...
Kommer "butiken" ens finnas kvar om ett år?
Det ser för djävligt ut, skräpigt och kaos. Döda växter och brädlappar på pinnar, påskharar, va inte dom slut??
Vad sysslar hon med?!

Är Caroline kvar?
Märkligt att ha nåt som ser ut som en total utförsäljning bara för att det är sommar. Ljusstakar, bambubänkar och påskharar vissnar ju inte direkt.
Hon har skrivit att dom (hon?) på försök håller stängt söndagar och måndagar. Borde hon inte redan ha bestämt sig om det överhuvudtaget ska vara öppet i sommar? Hon som är så rutinerad.

Jag tror det är över för My nu. Hoppas Caroline hoppat av. Hon kan säkert hoppa in och hjälpa till i vilken blomsteraffär som helst, kanske närmare hemmet. Hon har utnyttjats av My.

#brädlapparpåpinnar #cbd #hejhejhej
Citera
2023-06-29, 13:37
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
I Mys fall är det irrelevant i sammanhanget för detta företag hävdar själva att deras produkter inte omfattas av begränsningarna i läkemedelslagstiftningen och de har ju såklart rätt och läkemedelsverket fel! Trots att det är just Läkemedelsverket som avgör om nåt ska klassas som läkemedel eller ej, och trots att lagen anger att enbart registrerade och godkända läkemedel får säljas utan licens och då reglerat via apotek och motsvarande. My ser ingen som helst anledning att utgå från nåt annat än det företaget själv säger till henne. Samtidigt som hon menar att de som kommer med korrekt info från rätt källa tar det ur sitt sammanhang.
Nu riktar jag inte detta personligt mot någon. Men den som säger så är helt dum i huvudet.

Det framkommer från säker källa (Läkemedelsverket) att den som tar CBD-olja riskerar fosterskador och leverskador. Mer studier behövs för att avgöra graden av riskerna. HUR kan man välja att göra reklam för detta till kvinnor i barnafödande ålder? Det är olagligt att sälja icke läkemedelsklassad CBD-olja i Sverige, företaget som betalar för reklamen smiter bara undan de svenska reglerna. Hur tänker man när det känns okej?

Anmälan är för övrigt gjord även till Läkemedelsverket. Hoppas att det blir någon action på detta. Jag tycker att det är för allvarligt helt enkelt.
Citera
2023-06-29, 13:47
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Märkligt att ha nåt som ser ut som en total utförsäljning bara för att det är sommar. Ljusstakar, bambubänkar och påskharar vissnar ju inte direkt.
Hon har skrivit att dom (hon?) på försök håller stängt söndagar och måndagar. Borde hon inte redan ha bestämt sig om det överhuvudtaget ska vara öppet i sommar? Hon som är så rutinerad.

Jag tror det är över för My nu. Hoppas Caroline hoppat av. Hon kan säkert hoppa in och hjälpa till i vilken blomsteraffär som helst, kanske närmare hemmet. Hon har utnyttjats av My.

#brädlapparpåpinnar #cbd #hejhejhej
Har man inte lite hål i huvudet när man lägger en förstabild på sitt inlägg om rea med de gamla öppettiderna??? Kunde hon inte åtminstone ha beskurit den så att tiderna inte syntes?

Hon bara älskar att se sig själv på bild...

https://postimg.cc/S2WJhYQX
Citera
2023-06-29, 13:56
Citat:
Nu riktar jag inte detta personligt mot någon. Men den som säger så är helt dum i huvudet.

Anmälan är för övrigt gjord även till Läkemedelsverket. Hoppas att det blir någon action på detta. Jag tycker att det är för allvarligt helt enkelt.
Ja men det är väl inget nytt att My är just det … rätt dum.
Citera
2023-06-29, 14:02
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ja men det är väl inget nytt att My är just det … rätt dum.
Hon kanske är jättesmart! Men hon döljer det bra i så fall.
Citera
2023-06-29, 23:46
Medlem
TPLs avatar
Mys nya kompis (?) som My haft kaffedejt med, Anna Stilow (lärare - i Viggbyskolan?) och som nyss flyttat till villa efter att ha bott i lägenhet i Hägernäs. Antar att My fixat trädgård och altan med olivträd och citrusträd. I utbyte kanske My får stödundervisning.
Citera
2023-06-30, 00:47
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Mys nya kompis (?) som My haft kaffedejt med, Anna Stilow (lärare - i Viggbyskolan?) och som nyss flyttat till villa efter att ha bott i lägenhet i Hägernäs. Antar att My fixat trädgård och altan med olivträd och citrusträd. I utbyte kanske My får stödundervisning.
Tror lärarna på Viggbyskolan har mer självbevarelsedrift än att bli kompis med en förälder av Mys kaliber. Detta verkar vara en lärare från en annan skola. Jag bara gissar, men kanske har de lärt känna varandra som föräldrar, eftersom hon tydligen bott i närheten av Viggbyskolan tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in