Citat:
För två veckor sedan var jag med sonen på Bakken i Danmark. Vi valde att hoppa på deras åktur svanen. För den som inte känner till den är seten stor svan som går på en räls som man trampar på cykel trampor för att ta sig fram. Den går över flumridern och ger en bra utsikt över parken. Halvvägs genom banan säger sonen mamma mitt bälte öppnades! Vi sitter då högt up i luften med bara ett midjebälte som inte ska gå att öppna om man inte trampar flera gånger på en pedal på baksidan av svanen. Jag har nog aldrig hållit så hårt i mitt barn innan. Men han lyckades få fast bältet igen.
Så fort vi kom till plattform informerade jag personalen. Reagerade då på att hon tog papper och penna skrev numret på svanen och en anteckning och sen skickade den vidare.
Så nästa kunde hoppa på men var lite chockad så han inte riktigt reagera.
Tror tyvärr att det är vanligare än man vill tro att något inte är helt rätt. Men rutiner runt hur det ska hanteras ser nog ganska lika ut för de som startar attraktionerna. Om man får ett klagomål ska det antecknas. Många klagomål på samma sak ring tekniker. Men att en ung människa ska behöva ha ansvaret i att beslutet vad som är tillräckligt för att kontakta tekniker. Hur ska dom veta om det är en sak som är jätte allvarlig eller en sak som dom bör anteckna. Hur många gånger har dom inte reagerat och ringt tekniker och sen har teknikern inte gjort något? Jag vet inte känns som en bristande rutin
Kan säga att jag nog inte slagits av hur jäkla allvarligt det var själv förr än nu i efterhand. Hade sonen trillat ut hade han landat på flumrider banan precis efter vattenfallet..
Ska ta och kontakta parken
Så fort vi kom till plattform informerade jag personalen. Reagerade då på att hon tog papper och penna skrev numret på svanen och en anteckning och sen skickade den vidare.
Så nästa kunde hoppa på men var lite chockad så han inte riktigt reagera.
Tror tyvärr att det är vanligare än man vill tro att något inte är helt rätt. Men rutiner runt hur det ska hanteras ser nog ganska lika ut för de som startar attraktionerna. Om man får ett klagomål ska det antecknas. Många klagomål på samma sak ring tekniker. Men att en ung människa ska behöva ha ansvaret i att beslutet vad som är tillräckligt för att kontakta tekniker. Hur ska dom veta om det är en sak som är jätte allvarlig eller en sak som dom bör anteckna. Hur många gånger har dom inte reagerat och ringt tekniker och sen har teknikern inte gjort något? Jag vet inte känns som en bristande rutin
Kan säga att jag nog inte slagits av hur jäkla allvarligt det var själv förr än nu i efterhand. Hade sonen trillat ut hade han landat på flumrider banan precis efter vattenfallet..
Ska ta och kontakta parken
Vittnen från Gröna Lund har ju sagt att vakter gick runt och kollade på vagnarna strax innan olyckan och verkade tycka de var något som inte stämde men lät det vara.