Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Det med potträning och matning var exempel på att vissa föräldrar vill att barnen ska vara bebisar och beroende av föräldrar så länge som möjligt
Vad mer än nappflaska som inte ansetts åldersadekvat förutom amning vet jag inte eftersom jag inte läst någon hel utredning .
Kan vara så i detta fall att konflikterna mellan föräldrarna lett till att barnen hållits små för det varit enklare
Jag la in en länk till Familjeliv i ett tidigare inlägg, där flera föräldrar i den korta tråden tyckte att det var helt okej med nappflaska upp till 5-6-års-åldern, alltså är slutsatsen att nappflaska i den åldern är relativt normalt.
Vi vet inte om barnen ammades då heller eftersom det enbart är något som soc snappat upp av barnen, om det kom mjölk eller inte, det vet vi inte. Det är ju fullständigt omöjligt att dra slutsatsen att dom hållits små på grund av nappflaska och amning, eftersom vi sett att det är en del föräldrar som anammar just det.
Det är alltså en godtycklig utredning samt en godtycklig dom, som jag ser det, av det du presenterat här