2023-06-29, 00:21
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Att vara ett offer för dickpics är något som man väljer att vara. Även om jag givetvis tycker att det är efterblivet att skicka sådana så bör man tåla att andra gör det, för det är faktiskt inte särskilt svårt att ignorera eller trolla.

Givetvis är det ok att visa upp vilken skit som folk skickar om man gör det med lite stil och klass. Som exempel kan nämnas att Veckans brott i SVT gjorde just detta på ett föredömligt sätt för ett antal år sedan.

Jag tycker att det är en stor skillnad mellan att göra det mot ett barn jämfört med en vuxen, givetvis är det efterblivet oavsett men att skicka en sån till ett barn som inte har utvecklats lika mkt, jag tycker inte att man ska förminska en sådan sak
Citera
2023-06-29, 00:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Jag tycker att det är en stor skillnad mellan att göra det mot ett barn jämfört med en vuxen, givetvis är det efterblivet oavsett men att skicka en sån till ett barn som inte har utvecklats lika mkt, jag tycker inte att man ska förminska en sådan sak
Man ska vara medveten om att puckun som skickar dickpics gör det i form av bombmattor. Det är knappast så att de omsorgsfullt väljer ut mottagaren, utan de drar helt enkelt iväg till det mesta som rör sig. Det är möjligt att Roffe 62 får färre dickpics, men det är knappast så att någon som skickar till Maja 14 avstår från att skicka till Maria 37. Man bör med andra ord inte ta en dickpic personligt.
Citera
2023-06-29, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johannesdotter
Någon hävdade att Sara är bipolär, är det inte riskfyllt att hon isåfall gör detta överhuvudtaget? Medicinerar hon?
Vilka eventuella diagnoser Sara har är inte så viktigt, det är beteendet som är centralt. En bipolär utför handlingar utan att de har full kontroll på varesig handlingen eller konsekvensanalysen. En människa utan bipolaritet kan begå samma handling genom aktiva val och med full insikt i konsekvenser.

Med andra ord - delar av det Sara gör är i mina ögon olämpligt varesig hon är bipolär, har andra diagnoser eller inga alls
Citera
2023-06-29, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johannesdotter
Någon hävdade att Sara är bipolär, är det inte riskfyllt att hon isåfall gör detta överhuvudtaget? Medicinerar hon?

Din utgångspunkt för detta helt ogrundade påstående är alltså att "någon hävdade" det. Framgår inte vem som hävdat det, inte var det hävdats, inte om den personen är trovärdig eller ej. Sedan går du raskt vidare, som om det var en sanning, och frågar om hon medicinerar (mot en sjukdom som du inte har presenterar några som helst belägg för att hon har).

Det är ungefär som att säga: "Någon hävdade att Patrik är pedofil, trots att han jagar pedofiler. Är det inte hycklande att han i så fall driver Dumpen? Tar Patrik mediciner som dämpar drifterna?"

Sara har helt klart både personliga och yrkesmässiga brister, men jag antar att det inte biter tillräckligt att uppehålla sig vid dem. Krävs patologisering. Det du håller på med är väldigt genomskinligt.
Citera
2023-06-29, 10:14
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Man ska vara medveten om att puckun som skickar dickpics gör det i form av bombmattor. Det är knappast så att de omsorgsfullt väljer ut mottagaren, utan de drar helt enkelt iväg till det mesta som rör sig. Det är möjligt att Roffe 62 får färre dickpics, men det är knappast så att någon som skickar till Maja 14 avstår från att skicka till Maria 37. Man bör med andra ord inte ta en dickpic personligt.

Men barn ska fan inte behöva bli utsatt för de ändå

Även om dessa idioter skickar dickpicks till allt o alla så är det inte en ursäkt till att sexuellt ofreda barn, det är en gräns man bara int går över
Citera
2023-06-29, 11:54
Medlem
Jag har ett anonymt konto där jag är medlem i gruppen. Kan nog på goda grunder påstå att medlemmarna inte mår speciellt bra och att tonen blir mycket hård vid minsta nivå av kritik. Vid inlägg ska man tycka ”usch va äckligt”, mm. vilket jag håller med om. Alla ska tycka samma sak och inget ifrågasättande får ske. Partipiskan ni vet där man hånar andra..
Citera
2023-06-29, 12:06
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Bara för att man inte är dömd för något så betyder det inte att man ej gjort det.

Jag vet t.ex. flera som pundat hela livet men som aldrig blivit dömda för detta.

Med tanke på hur usel vår polis är på att sätta dit sådana här gäddor så säger knappast faktumet att han ej är dömd någonting alls egentligen.
Så med andra ord så säger faktumet att du inte är dömd för att ha skjutit Palme inget om huruvida du gjorde det eller inte.
Citera
2023-06-29, 12:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Din utgångspunkt för detta helt ogrundade påstående är alltså att "någon hävdade" det. Framgår inte vem som hävdat det, inte var det hävdats, inte om den personen är trovärdig eller ej. Sedan går du raskt vidare, som om det var en sanning, och frågar om hon medicinerar (mot en sjukdom som du inte har presenterar några som helst belägg för att hon har).

Det är ungefär som att säga: "Någon hävdade att Patrik är pedofil, trots att han jagar pedofiler. Är det inte hycklande att han i så fall driver Dumpen? Tar Patrik mediciner som dämpar drifterna?"

Sara har helt klart både personliga och yrkesmässiga brister, men jag antar att det inte biter tillräckligt att uppehålla sig vid dem. Krävs patologisering. Det du håller på med är väldigt genomskinligt.
Är kanske viktigt utifrån det hon sysslar med, vissa yrken anställer inte personer med diagnos p.g.a. de risker det innebär. Är säker på att det gäller polis men om just bipolär är viktig där och om ett beroende av grad finns vet jag ej.

Kan tänka mig att hon skulle kunna dra på sig tjänstefel som polis, och gud bevare om hon hade vapen, batong i huvudet och skott i ryggen. Kan tänka mig att Dumpenanhängare som är polis är djupt olämpliga.
Citera
2023-06-29, 12:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Grunden i vårt samhälle är att förlåtelse ska vara möjlig, vare sig man är kristen eller ej. Man drömmer hemska drömmar och man vaknar och upptäcker att vardagen inte är så hemsk. En utlagd gädda kan inte få full förlåtelse. Denne upptäcker verkligheten är värre än mardrömmarna. Det är då de blir suicidala.

Dumpen är osvenska. Som det familjedrama många utländska utsätter sina döttrar för. Det sitter i folks gener som åkallas upp av Dumpen. Är rädd för att det i förläggningen leder till ett totalitärt samhälle. Ingen risk tänker ni. Men hälften / en tredjedel av länder är typ totalitära, och länder som har varit civiliserade har snabbt övergått till att vara restriktiva totalitära.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-06-29 kl. 12:58.
Citera
2023-06-29, 13:03
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Jag har ett anonymt konto där jag är medlem i gruppen. Kan nog på goda grunder påstå att medlemmarna inte mår speciellt bra och att tonen blir mycket hård vid minsta nivå av kritik. Vid inlägg ska man tycka ”usch va äckligt”, mm. vilket jag håller med om. Alla ska tycka samma sak och inget ifrågasättande får ske. Partipiskan ni vet där man hånar andra..
Ja och mins deras slogan "högt i tak och alla får komma till tals"

Aldrig sett ett så hårt moderera forum, som du säger minsta antydningar till kritik och man blir blockad.

Liknar faktiskt en sekt.
En sekt för gamla missbrukare som fått något att skylla sitt missbruk på...
Citera
2023-06-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Är kanske viktigt utifrån det hon sysslar med, vissa yrken anställer inte personer med diagnos p.g.a. de risker det innebär. Är säker på att det gäller polis men om just bipolär är viktig där och om ett beroende av grad finns vet jag ej.

Visa först att hon är bipolär, sen kan du börja prata om det som ett faktum. Innan dess är det bara ett påstående. En person har inte HIV för att jag påstår att hon har det.
Citera
2023-06-29, 13:23
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Visa först att hon är bipolär, sen kan du börja prata om det som ett faktum. Innan dess är det bara ett påstående. En person har inte HIV för att jag påstår att hon har det.
Hur gör de som utreder diagnoser, de studerar personen. Nu kan man inte ställa diagnos utan att träffa denne, men en stor del i utredningen är att observera denne.

Nu har Sara gett oss en stor inblick i hur hon agerar, och det agerandet indikerar att han kan vara bipolär, är det en diagnos, nej, men tillräckligt för att säga man misstänker att hon är bipolär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in