2023-06-28, 17:09
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Nej, det beror ju såklart på vilken prisnivå dom lägger sig på. Zakaria kan dom säkerligen slanta upp direkt för. Han lär väl inte gå för mer än 20M? Det kommer Arsenal garanterat fronta direkt. Kan tänka mig att det slutar på 105M över 3 år. Alltså 35M per år.
Mycket mer än så bör han inte gå för, men man vet aldrig när PLlag är köpare Något sådan eller kanske 50 direkt om West Ham kräver det och sen runt 25 per år.. Vet inte alls vad Arsenal har för ekonomi osv men nu lär det väl vara färdighandlat?
Citera
2023-06-28, 17:13
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Mycket mer än så bör han inte gå för, men man vet aldrig när PLlag är köpare Något sådan eller kanske 50 direkt om West Ham kräver det och sen runt 25 per år.. Vet inte alls vad Arsenal har för ekonomi osv men nu lär det väl vara färdighandlat?

Jag var nog lite mer inne på att West Ham skulle gå för en ersättare i 50-60 miljonersklassen och då hade ju avbetalning varit ett givet val. Men du kan nog ha rätt att dom går för ett budgetalternativ och lägger resten på att bredda på andra positioner.

Ryktades tidigt om 150-200M utan försäljningar i sommar. Lär bli en del försäljningar också framöver. Min gissning är att fönstret slutar med Rice, Havertz, Timber och Lavia.
Citera
2023-06-28, 17:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag var nog lite mer inne på att West Ham skulle gå för en ersättare i 50-60 miljonersklassen och då hade ju avbetalning varit ett givet val. Men du kan nog ha rätt att dom går för ett budgetalternativ och lägger resten på att bredda på andra positioner.

Ryktades tidigt om 150-200M utan försäljningar i sommar. Lär bli en del försäljningar också framöver. Min gissning är att fönstret slutar med Rice, Havertz, Timber och Lavia.
Vem skulle det vara i den prisklassen som vill till West Ham? Pogba eller? Jag bara spekulerar, kan mycket väl vara så att dom inte är smarta och betalar överpris för någon bara för att dom kan istället..

Man är väl uppe i närmare 200? Räknar med att Timber är klar eller så blir det ingen annan?

Anser du att det är bra värvningar ?
Citera
2023-06-28, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Vi har redan byggt upp nästan ett helt lag med unga spelare för billiga pengar, vilket var riskabelt och mödosamt, men lönade sig i slutändan. Dock inte tillräckligt för att vinna mot City i slutändan.

Det vi behöver nu för att bygga vidare och kunna utmana för titeln är spelare som har erfarenhet av premier league, samt av att vinna titlar. Rice och Havertz stämmer båda in på detta.

Dessutom kommer antagligen både Partey och Xhaka lämna. För att kunna utmana på riktigt så måste vi ersätta dessa otroligt viktiga spelare med någon som är lika bra eller bättre, och inte för gammal. Rice tror jag passar perfekt in i rollen som Partey lämnar, och han är inte skadebenägen, vilket var Parteys akilleshäl. Om Havertz passar in i Xhakas roll återstår att se, jag är mer skeptisk till honom.

Vi måste också anpassa oss efter tiderna, om vi vill utmana i både PL och CL så måste vi spendera som andra storklubbar också. Dock tycker jag att vi också ska fortsätta att satsa på unga spelare med potential och med lägre prislapp, men samtidigt även kunna göra storköp emellanåt.

Skulle säga att den där liknelsen med ångvälten mer passar in på Chelsea, som spenderat otroligt mycket pengar, men inte ens kunnat använda spelarna på ett optimalt sätt. Det samma kan man inte säga i de flesta fall om Arteta och Edus val hittills.

Jag kan dock förstå skepticismen, då det är väldigt mycket pengar och självklart riskabelt. Vi får väl se om det går vägen eller ej, men jag litar på processen iallafall.

Vilka "vi" snackar du om?
Citera
2023-06-28, 17:18
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Om du läser inlägget så borde du kunna lista ut vilka det handlar om?

Citera
2023-06-28, 17:20
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
I princip alla större deals läggs upp över ett antal år. West Ham lär göra samma sak med ersättaren så det kommer inte vara några problem för deras del. Det är så marknaden ser ut.

Lär väl bli liknande Citys deal med Grealish om WH får som dom vill, dvs runt £33m betalas vid varje transferfönster fram till 2025.
Citera
2023-06-28, 17:22
Avslutad
Citat:
Om du läser inlägget så borde du kunna lista ut vilka det handlar om?

Spelar han eller är någon ledare i Arsenal då?
Citera
2023-06-28, 17:22
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:

Arsenal...

Bara för jag säger "vi" så betyder det självklart inte att jag tar personligt cred eller ansvar för hur klubben styrs.

Det är garanterat fler än jag som använder det språkbruket som supporter, oavsett om man hejjar på Arsenal eller inte.
Citera
2023-06-28, 17:23
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Vem skulle det vara i den prisklassen som vill till West Ham? Pogba eller? Jag bara spekulerar, kan mycket väl vara så att dom inte är smarta och betalar överpris för någon bara för att dom kan istället..

Man är väl uppe i närmare 200? Räknar med att Timber är klar eller så blir det ingen annan?

Anser du att det är bra värvningar ?

Någon som egentligen inte är i den prisklassen ja

Men andra klubbar kommer veta att West Ham har cash att röra sig med och sånt drar upp priset automatiskt.

Japp. Därför det kommer krävas lite försäljningar. Har räknat lite på det och man kommer nog vara tvungna att casha in på Partey och Balogun om man vill ha alla targets.

Timber är jag väldigt mycket för till det priset det lutar åt. Dom andra är jag inget fan av tills motsatsen bevisats. Men Arteta/Edu har gjort sig förtjänta av benefit of the doubt för nu.
Citera
2023-06-28, 17:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Någon som egentligen inte är i den prisklassen ja

Men andra klubbar kommer veta att West Ham har cash att röra sig med och sånt drar upp priset automatiskt.

Japp. Därför det kommer krävas lite försäljningar. Har räknat lite på det och man kommer nog vara tvungna att casha in på Partey och Balogun om man vill ha alla targets.

Timber är jag väldigt mycket för till det priset det lutar åt. Dom andra är jag inget fan av tills motsatsen bevisats. Men Arteta/Edu har gjort sig förtjänta av benefit of the doubt för nu.
Hoppas dom är smarta i förhandlingarna, visst blir det lite dyrare men 10% max!

Partey kan ni ju få en hel del för om går med på att sticka till Saudi. Tycker Arsenal ska vara nöjda för detta fönster och spara pengar till eventuella januarivärvningar om det skulle behövas..

Men han är väl den enda som är "rimligt" pris? Man får ju anta att dom vet vad dom gör och att detta är pusselbitarna som verkligen behövs till nästan vilket pris som helst.

Med detta fönster och förra säsongens resultat.. Vad är rimliga mål och det absolut sämsta resultat för nästa säsong?
Citera
2023-06-28, 17:35
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Spelar han eller är någon ledare i Arsenal då?
Räcker det inte med att vara medlem i klubben då? Eller äga någon aktie? Eller känna att man bidrar genom att köpa souvenirer?
Citera
2023-06-28, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Arsenal...

Bara för jag säger "vi" så betyder det självklart inte att jag tar personligt cred eller ansvar för hur klubben styrs.

Det är garanterat fler än jag som använder det språkbruket som supporter, oavsett om man hejjar på Arsenal eller inte.

Jodå du är inte ensam, själv tycker jag dock att det är patetiskt att vuxna pratar i vi-termer när det gäller lag.
Jag kan lova dig att ditt kära Arsenal inte har en susning om vem du är, än mindre bryr de sig om dig förutom dina pengar då förstås...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in