Citat:
Jag är lite inne på att flytta till Falun men har ingen koll alls på områdena. Jag har bra med köpoäng nu men när man tar en lägenhet blir man ju nollad igen.
Jag har småungar också så prio ett är nånstans så det blir en vettig skola o att det funkar å va ute i lekparker osv.
Främby verkar vettigt på riktigt annars vet jag bara vad kopparstaden skriver på sin sida, å där verkar ju alla områden som Bullerbyn det funkar inte å chansa när jag har poäng för dom flesta.
Vad tycker ni som känner till stan att jag ska kolla efter och är Främby bra?
Inne i Borlänge finns det väl inte ens några bra hyresområden. Är lite inne på en bostadsrätt där annars om Falun inte är nån succé.
Jag har småungar också så prio ett är nånstans så det blir en vettig skola o att det funkar å va ute i lekparker osv.
Främby verkar vettigt på riktigt annars vet jag bara vad kopparstaden skriver på sin sida, å där verkar ju alla områden som Bullerbyn det funkar inte å chansa när jag har poäng för dom flesta.
Vad tycker ni som känner till stan att jag ska kolla efter och är Främby bra?
Inne i Borlänge finns det väl inte ens några bra hyresområden. Är lite inne på en bostadsrätt där annars om Falun inte är nån succé.
Vad är det som lockar med Falun?
Främby är nog rätt bra ja om man har barn, lugnt, skola och dagis i närheten. Har man tur får man utsikt mot sjön.
Galgberget och gruvriset är också rätt gemytligt om man har barn men ligger rätt off. Bojsenburg är också ett område med mycket barnfamiljer, har varit väldigt stökigt men blivit mycket lugnare nu. De håller som bäst på att renovera fasaderna och göra nya uteplatser. Så att alla har lika, nu ser det för jävligt ut med uteplatser som sett sina bästa dagar, ogräs och skit. Men där de byggt färdigt är det jättefint. Bor själv i området och trodde aldrig jag skulle trivas så bra som jag gör. Lugnt, nära till skog och idrottsanläggning, fint bad precis intill. Tre matbutiker några hundra meter bort. Dagis och skola i närheten. Det du ska räkna med är att Falun har rätt dyra hyror med tanke på hur liten vår stad ändå ärSkulle heller inte rekomendera Borlänge, Falun är bättre om du har ungar. Lugnare områden och så.