2023-06-28, 08:57
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Vad är det syftet? Rädda obefintliga barn? S&P är värre än hebefilerna.
Jag är väl ändå av uppfattningen att syftet är att synliggöra gubbslem som har helt fel intresseområde med tanke på deras ålder samt att få till en eventuellt lagändring där det anses vara olagligt att närma sig någon underårig i sexuellt syfte. Däremot är jag otroligt kritisk till den här sensationsjourrnalistiken där fler människor far illa än det gör gott, (då syftar jag framförallt på anhöriga till de uthängda ) som hade behövt processa traumat för vad deras sambos/pappas/son/bror ställt till med i den egna privata sfären utan någon pöbel.
Citera
2023-06-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Jag är väl ändå av uppfattningen att syftet är att synliggöra gubbslem som har helt fel intresseområde med tanke på deras ålder samt att få till en eventuellt lagändring där det anses vara olagligt att närma sig någon underårig i sexuellt syfte. Däremot är jag otroligt kritisk till den här sensationsjourrnalistiken där fler människor far illa än det gör gott, (då syftar jag framförallt på anhöriga till de uthängda ) som hade behövt processa traumat för vad deras sambos/pappas/son/bror ställt till med i den egna privata sfären utan någon pöbel.
Är redan olagligt. Och inte någon fjortis har något somhelst intresse av en gammal gubbe.
Där fallerar hela argumentet. Är faktiskt gubbslemmet som blir groomade och uppmuntrade.
Senast redigerad av Perpetuate 2023-06-28 kl. 09:20.
Citera
2023-06-28, 09:44
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Är redan olagligt. Och inte någon fjortis har något somhelst intresse av en gammal gubbe.
Där fallerar hela argumentet. Är faktiskt gubbslemmet som blir groomade och uppmuntrade.
Jag är som sagt kritisk till uthängningarna. Anser inte att den fyller något syfte om man nu ska minska barns utsatthet på nätet. Att sätta åt gäddorna kan ske utan att outa. Det är de anhöriga som tar största smällen. Man kan publicera chattar så får ändå folk något att äcklas och ojja sig över.
Rent juridiskt är uppenbarligen gällande lagstiftning rätt så tandlös med tanke på hur många män som ändå intresserar sig för underåriga.
Citera
2023-06-28, 10:45
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Jag är som sagt kritisk till uthängningarna. Anser inte att den fyller något syfte om man nu ska minska barns utsatthet på nätet. Att sätta åt gäddorna kan ske utan att outa. Det är de anhöriga som tar största smällen. Man kan publicera chattar så får ändå folk något att äcklas och ojja sig över.
Rent juridiskt är uppenbarligen gällande lagstiftning rätt så tandlös med tanke på hur många män som ändå intresserar sig för underåriga.

Tror inte att det skulle ge samma publicitet
Dumpen skulle nog tappa 99% av alla följare och göra sig helt irrelevanta

Att folk lockas av dumpen är just för deras kompromisslöshet och starka engagemang och radikala lösningar
Citera
2023-06-28, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Flera av er skriver att dom går in i hans bostad vilket jag inte kan se, sitter ni på någon fler video än dom som publicerats?

Va ja kan se så går dom fram till fönstret men aldrig in i sj bostaden och det ser ja inget fel med
Är det tillåtet att bara klampa fram till någons fönster och dra igång så?
Har faktiskt ingen aning, då frågan är genuin från min sida.
Citera
2023-06-28, 11:53
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är det tillåtet att bara klampa fram till någons fönster och dra igång så?
Har faktiskt ingen aning, då frågan är genuin från min sida.

Det tror jag
Däremot om det sker upprepade tillfällen räknas det som ofredande eller om personen kommer in i din bostad räknas det som olaga intrång, tror även det kan vara olaga intrång ifall "offret" ber upprepade gånger om att personerna ska lämna dennes egendom

Annars hade försäljare, brevbärare och Jehovas vittnen ej kunnat verka utan att riskera åka dit för brott
Citera
2023-06-28, 14:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Enligt Dumpen.
_____
En sjuttonåring tog kontakt med oss då hon var orolig för att en kille var väldigt på och ville ha sexuella diskussioner med henne.

Hon ringde upp för att berätta att hon hade ljugit lite om åldern.
Hon sa att vi hon var 14 men snart 15 för att se om han även var intresserad av yngre tjejer.
_____
Sanningen var att hon hade sagt sin ålder 17 till denne 22 åring.
Och Dumpen bad henne att säga hon var 14, snart 15.
Man kunde spela upp deras phone samtal.

Men Dumpen ljög för oss, för på senaste gäddan finns 4 telesamtal och man hör att det är samma person som med 22 åringen.

22 åringen blev kontaktad av en fiskare, men Dumpen skriver att en random tjej 17 år ville ha hjälp. Hur tror de att de ska kunna bygga förtroende genom att agera på det sättet. Allmänheten måste fundera, vad mer ljuger de om. För tänk efter, att de ljuger för dem de fiskar är naturligt annars går det ej att fiska. Men de ljuger för DIG som läsare, känns det bra för dig, om det gör det fortsätt hylla dem.

Napp #231 och Napp #246
Citera
2023-06-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Enligt Dumpen.
_____
En sjuttonåring tog kontakt med oss då hon var orolig för att en kille var väldigt på och ville ha sexuella diskussioner med henne.

Hon ringde upp för att berätta att hon hade ljugit lite om åldern.
Hon sa att vi hon var 14 men snart 15 för att se om han även var intresserad av yngre tjejer.
_____
Sanningen var att hon hade sagt sin ålder 17 till denne 22 åring.
Och Dumpen bad henne att säga hon var 14, snart 15.
Man kunde spela upp deras phone samtal.

Men Dumpen ljög för oss, för på senaste gäddan finns 4 telesamtal och man hör att det är samma person som med 22 åringen.

22 åringen blev kontaktad av en fiskare, men Dumpen skriver att en random tjej 17 år ville ha hjälp. Hur tror de att de ska kunna bygga förtroende genom att agera på det sättet. Allmänheten måste fundera, vad mer ljuger de om. För tänk efter, att de ljuger för dem de fiskar är naturligt annars går det ej att fiska. Men de ljuger för DIG som läsare, känns det bra för dig, om det gör det fortsätt hylla dem.

Napp #231 och Napp #246
Bevis för ditt påstående?
Citera
2023-06-28, 14:22
Medlem
Citat:
Så bara för att Dumpen har ett gott syfte ger det dem rätten att göra fel i allra övriga avseenden? Har du svårt att hålla två tankar i huvudet samtidigt? Dumpen kommer inte uppnå ett skit på längre sikt om dom fortsätter leka laglösa gangsters. Det blir bara en oseriös loppcirkus.
De har väckt debatt, synliggjort problemet med var barn och unga utsätts för på nätet för Svensson-folket, visat konkret vad män skriver för skit till ungar och är så pass radikala att de engagerat både MSM och politiker, samt skrämt upp en del potentiella gäddor. Ganska god effekt om du frågar mig. Jag tror det i förlängningen kommer leda till ändrad lagstiftning där polisen har möjlighet att fiska och rättsapparaten ändå bestraffa, vilket är Dumpens mål.
Citera
2023-06-28, 14:22
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Tror inte att det skulle ge samma publicitet
Dumpen skulle nog tappa 99% av alla följare och göra sig helt irrelevanta

Att folk lockas av dumpen är just för deras kompromisslöshet och starka engagemang och radikala lösningar
Alla är inte lika sensationskåta som Dumpenanhängarna. Ser inte att hysteri är samma sak som starkt engagemang. Däremot skulle Dumpen tas mer seriöst av andra aktörer I samhället som faktiskt blir tagna på allvar. Det ANSER jag.
Citera
2023-06-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Senste gäddan och sättet de konfronterar känns verkligen som en ny approach?
De åker helt enkelt hem till honom och börjar härja utanför hans bostad?
Någon skrev i tråden "Hur långt är hon villig att gå?"... jag är riktigt rädd för svaret på den frågan...
"Hon"? De är väl ändå två?
Citera
2023-06-28, 14:34
Medlem
Farenellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Det är ju precis det dom gjort nu, i samband med TikTok-gäddan som direktsände när Patrik och Sara kom och hojtade utanför det öppna fönstret. Filmen finns att se på Dumpen, skrolla ner en bit på sidan för gädda #246.

https://dumpen.se/2023/06/27/coachjanne-napp-246-stockholm-varmdo/

Där bubblade mitt rååååseevin ut ur näsan!🍷🤣
Haha, vilken jävla misär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in