2023-06-28, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miserywantscompany
Det är hans föräldrar! Oavsett relation så är det nära anhöriga!

Nej. Alla människor har inte den kontakten med sina föräldrar.
Citera
2023-06-28, 01:26
Medlem
Citat:
Du verkar vara helt borta i skallen

Okej. Snälla berätta för mig hur gröna Lund får reda på patienters namn och deras anhöriga utan att sjukhuset bryter sekretessen.
Citera
2023-06-28, 01:26
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Helt okej är den. Men inte en chans att jag sätter mig i den eller någon annan i framtiden. Karuseller är jag klar med nu!

Ha du borde pröva Insanity i Las Vegas! Den blir man spak av!
Citera
2023-06-28, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Okej. Snälla berätta för mig hur gröna Lund får reda på patienters namn och deras anhöriga utan att sjukhuset bryter sekretessen.

Men eftersom gröna lunds ledning påstod och lovade att de skulle ta hand om alla anhöriga… ljög dom för alla då bara för att det skulle låta bra? (Inte ens förvånad om det är så)

Edit: läste också att de måste betala den avlidnes begravning. Klart de tar reda på anhöriga då!
Senast redigerad av miserywantscompany 2023-06-28 kl. 01:31.
Citera
2023-06-28, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Helt okej är den. Men inte en chans att jag sätter mig i den eller någon annan i framtiden. Karuseller är jag klar med nu!
Vilken orimlig reaktion? Alla gör ju som de vill såklart, men jag blir nyfiken.
T.ex - Åker du inte flygplan heller då?
Citera
2023-06-28, 01:30
Medlem
Citat:
Men eftersom gröna lunds ledning påstod och lovade att de skulle ta hand om alla anhöriga… ljög dom för alla då bara för att det skulle låta bra? (Inte ens förvånad om det är så)

Ja förmodligen.
Eller att de lovade något i förskott.
Inte en chans att se visste namnen på alla offer och deras anhöriga fem timmar efter det hänt.
Citera
2023-06-28, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
¨

Du borde läsa internationella meningen som inte har något med finnar att göra!

Tex:

Force majeure is generally intended to include occurrences beyond the reasonable control of a party, and therefore would not cover:

Any result of the negligence or malfeasance of a party, which has a materially adverse effect on the ability of such party to perform its obligations.[3]

EDIT: Force Major är även känt som the "fuck you clause"

Varför ska jag läsa den internationella när det finns en tydlig Svensk förklaring? Det är väl den Svenska som kommer att gälla? Och varför hakar du upp dig på finnarna? Det var EN mening som hänvisade till att det kan tillämpas i nordiska länder men att det framförallt gör det i Finland.
Vad är det här? Går det någon slags allmän smitta som orsakar brist på läsförståelse?
Citera
2023-06-28, 01:34
Medlem
Citat:
Ja förmodligen.
Eller att de lovade något i förskott.
Inte en chans att se visste namnen på alla offer och deras anhöriga fem timmar efter det hänt.

Läste nånstans att de måste betala den avlidnes begravning. Så då måste de ju ta reda på anhöriga osv
Citera
2023-06-28, 01:34
Medlem
Citat:

Edit: läste också att de måste betala den avlidnes begravning. Klart de tar reda på anhöriga då!

Såg din Edit nu

Bara för att de ska ha lovat att betala en begravning betyder inte att det vet VEM som ska begravas. (Om det ens är sant)

Hade jag ägt ett företag och någon dog där hade jag också sagt att jag skulle stå för sånt, även om jag inte vet namnet på den omkomna.
Citera
2023-06-28, 01:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Men ja jag vet
Jag menade gröna lunds beslut
Inte att VDn skulle stå med hammare själv och banka

Den här kan de köpa. Den skulle nog göra succé.

https://www.intamin.com/product/mega-coaster/
Citera
2023-06-28, 01:36
Medlem
Citat:
Läste nånstans att de måste betala den avlidnes begravning. Så då måste de ju ta reda på anhöriga osv

Ja tids nog
Betyder inte att de vet det nu
Om det är sant
De flesta betalar begravningsavgift och har försäkringar i Sverige
Så hade det vart min fru som dog hade jag inte behövt deras begravningspengar alls
Citera
2023-06-28, 01:39
Medlem
Citat:

Och gröna Lund MÅSTE inte betala ett skit förän utredningen är klar. Vilket förmodligen tar närmare ett år. Skulle tro att döda kvinnan begravs innan dess.

Efter utredningen så kanske det visar sig att gröna Lund får betala skadestånd.

”Läste nånstans”

Du bara slänger ur dig skit utan att veta och påstår att det är jag som ”är borta i skallen”
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2023-06-28 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in