2023-06-09, 21:02
Medlem
Varför tar det sån jävla tid att få ut några bra spel till PS5?
Citera
2023-06-10, 15:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
"PlayStation Showcase broadcasts live next Wednesday, May 24 at 1pm Pacific Time / 9pm British Time.

The show will run a bit over an hour, focusing on PS5 and PS VR2 games in development from top studios from around the world. Expect a glimpse at several new creations from PlayStation Studios, as well as spellbinding games from our third-party partners and indie creators."

https://blog.playstation.com/2023/05...-pacific-time/

Nya Sony spel kommer visas upp. Hoppas på Factions (TLOU Multiplayer), Wolverine och Metal Gear Solid Remake av Bluepoint.
Nöjd? Ingenting gick in. Sägs vara utvecklingsproblem med Factions. Wolverine får man nog vänta och se efter Spidey. MGS3 remake. Dock inte bluepoint. Dom ska ju släppa samling av tidigare spel på PS5 så tror inte Bluepoint jobbar på remake av ettan.

Ganska trött show. Mest third party och multiplattform. 0 Japanskt typ. Tom Microsoft har Persona på sin showcase. Ingenting nytt av värde heller.

Sony lever på Microsofts inkompetens och Japansk support. Mer har man inte just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Carbonkid
Varför tar det sån jävla tid att få ut några bra spel till PS5?
Det är deras nya strategi. Spelen ska vara större. Mer tekniskt avancerade blockbusters. Och komma typ 1 om året. Därför dom höjde priser på spel.

Problemet är att detta till trots är spelen inget bättre. Snarare har man helt tappat sin själ. Som sagt Microsofts inkompetens. Men också Nintendos tekniska uppförsbacke som gör att ambitiösa Japanska utvecklare som Capcom / Square skippar dom håller Sony i pole position för mig.
Citera
2023-06-22, 20:44
Medlem
hjaelploskilles avatar
Fattar inte riktigt en sak med PS store

jag har betalat för PS+ Premium och kan se att de där tre spelen som är gratis att ladda ner för månaden

men sen finns det en massa andra spel under "Playstation Plus Game Catalogue - Must Play" där det står "Included with the Game Catalogue in your PlayStation Plus subscription" och det är så jävla många spel värda tusentals kronor tsm, kan jag verkligen ladda ner dem alla gratis (så länge jag fixar utrymme) och ha dem för alltid? Eller missar jag nåt? Är lite oroad över att jag inte fattar vad för abonnemang jag köpt och att jag ska råka betala för spel som jag tror är gratis
Citera
2023-06-23, 20:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Fattar inte riktigt en sak med PS store

jag har betalat för PS+ Premium och kan se att de där tre spelen som är gratis att ladda ner för månaden

men sen finns det en massa andra spel under "Playstation Plus Game Catalogue - Must Play" där det står "Included with the Game Catalogue in your PlayStation Plus subscription" och det är så jävla många spel värda tusentals kronor tsm, kan jag verkligen ladda ner dem alla gratis (så länge jag fixar utrymme) och ha dem för alltid? Eller missar jag nåt? Är lite oroad över att jag inte fattar vad för abonnemang jag köpt och att jag ska råka betala för spel som jag tror är gratis
Nej det är inte för bra för att vara sant som det låter lite som att du frågar. Eller ja bortsett från lilla delen ”för alltid”.

Med PSPlus Premium så har du tillgång till alla de spelen du tar upp att ladda ned och spela hur mycket du vill utan gömda kostnader. Dock inte ”För alltid” utan endast så länge du har aktivt medlemsskap. När det går ut låser sig spelen. Återaktiverar du senare låses dom upp igen. Sparfilerna har du kvar så du går inte miste om något om du tar en paus.
Citera
2023-06-25, 17:48
Medlem
Snittar typ 10-25ms i ping på min PS5.
Någon som har tips på hur man får ner svarstiden? Kör QoS redan. Mvh
Citera
2023-06-25, 22:16
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noniin84
Snittar typ 10-25ms i ping på min PS5.
Någon som har tips på hur man får ner svarstiden? Kör QoS redan. Mvh

Internet ping? 10-25 är väl bra?
Citera
2023-06-25, 22:19
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nej det är inte för bra för att vara sant som det låter lite som att du frågar. Eller ja bortsett från lilla delen ”för alltid”.

Med PSPlus Premium så har du tillgång till alla de spelen du tar upp att ladda ned och spela hur mycket du vill utan gömda kostnader. Dock inte ”För alltid” utan endast så länge du har aktivt medlemsskap. När det går ut låser sig spelen. Återaktiverar du senare låses dom upp igen. Sparfilerna har du kvar så du går inte miste om något om du tar en paus.

Spelen i Extra/Premium är roterande, så när de lämnar katalogen kan man inte spela de längre, PS+ Essential spelen "äger" du för alltid så länge du har kvar prenumerationen.
Citera
2023-06-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Internet ping? 10-25 är väl bra?

1-5 är riktigt bra. 25 är det inte. Skulle vilja komma ner till 10 stabilt i alla fall.
Citera
2023-06-27, 13:29
Medlem
Tänkte ta tag i att köpa en ps5 till slut. När jag kollar på prisjakt kostar en discvariant som minst 6895, med frakt.
En bundle med GoW Ragnarök kostar 200 kr mindre.
Finns det någon fördel alls med att köpa varianten utan GoW?

Edit: Blev köp på Amazon. De hade GoW bundle för 6020.
Senast redigerad av ilikepancakes 2023-06-27 kl. 14:02.
Citera
2023-06-27, 22:57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Tänkte ta tag i att köpa en ps5 till slut. När jag kollar på prisjakt kostar en discvariant som minst 6895, med frakt.
En bundle med GoW Ragnarök kostar 200 kr mindre.
Finns det någon fördel alls med att köpa varianten utan GoW?

Edit: Blev köp på Amazon. De hade GoW bundle för 6020.
Gissat det var digital edition då? Finns en utan skivläsare för 1000 kr mindre. En kortsiktig ekonomisk vinst. På längre sikt en ekonomisk förlust. Lite beroende på vad man vill spela då. Men är du inte så specifik på vad för spel så skaffa PSplus premium så har du PS5 plus spel i ett år iallafall för 7000.
Citera
2023-06-27, 23:16
Medlem
Citat:
Gissat det var digital edition då? Finns en utan skivläsare för 1000 kr mindre. En kortsiktig ekonomisk vinst. På längre sikt en ekonomisk förlust. Lite beroende på vad man vill spela då. Men är du inte så specifik på vad för spel så skaffa PSplus premium så har du PS5 plus spel i ett år iallafall för 7000.
Nope. PS5 med GoW Ragnarök bundle är Standard edition. Amazon hade 10% rabatt just nu så passade på. Skulle inte köpt digital. Förutom billigare spel på rea så föredrar jag att ha spelen fysiskt.
Av nån anledning är bundlen med GoW billigare helt enkelt. Kanske bara har fler såna över än tänkt.
Är rätt specifik med vad jag vill spela så skippar PSplus, men uppskattar att du tipsade.
Senast redigerad av ilikepancakes 2023-06-27 kl. 23:19.
Citera
2023-07-13, 19:52
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:

Hur är det en ekonomisk förlust på sikt?

Jag sitter just nu och funderar på ett playstation och kollar på digital.

Jag kommer från PC världen och är rätt novis på konsoler.
Men man köper väl spel digital och lägger till koder?

En polare köper alla spel på typ kinguin och dyl. samma som man gör på PC och skulle aldrig köpa ett fysiskt spel.

Varför skulle man inte spara välja digital ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in