2023-06-27, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Enligt många inlägg tidigare idag så är den avlidna kvinnan:

N*dj* Victori* L*uril*
* = a

hur är det bekräftat??

finns hon på facebook?

instagram?
Citera
2023-06-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnyboyyy
Det är offret. Vi är flera närstående i tråden.

Beklagar! Så oerhört tragiskt detta! Gröna Lund som ska vara en plats för glädje. Och så händer något sånt här fruktansvärt. Och stackars barn som förlorat sin mamma😩😢

Hoppas att hon inte hann uppfatta så mkt under olyckan och att hon slapp känna smärta iaf.
Citera
2023-06-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annabl
Hon är inte registrerad som avliden på Ratsit, och det brukar ju gå väldigt fort.

Enligt Ratsit själva så brukar uppgifterna uppdateras varje dygn. Har dock hört att just registreringen av avlidna kan ta lite längre tid ibland. Uppåt en vecka.

Eller så är det helt fel person.
Citera
2023-06-27, 21:25
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Så tragiskt, verkar som hon försökte hjälpa sin dotter med datorn sista dagen i livet "
Hej,
Min dotter fick en dator som vi skulle återställa Windows på, allt fungerade innan det men nu kommer detta meddelande upp om och om igen, jag trycker "OK", datorn startar om och samma meddelande kommer upp igen... någon som har förslag? Har givetvis en rätt ledsen tös här hemma på grund av detta så är otroligt tacksam för all hjälp."

https://m.facebook.com/groups/106505099758658/permalink/1596277697448050/
Citera
2023-06-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Ägarna har noll ansvar varken moraliskt eller juridiskt. Ytterst juridiskt ansvarig är VDn. Moralfrågan är bara aktuell om man kan bevisa ett uppsåt. Blir högst oaktsamhet som kan göras gällande.

Men om det finns MINSTA känsla för medkänsla från miljadärerna och bror och syster Tidestrand, borde det ju vara det första man GÖR som ägare och mångmiljardär - att erbjuda ekonomisk mm hjälp till de omedelbart drabbade, ASAP.

Men nej. De ryggradslösa kräken fortsätter gömma sig. ALDRIG MER SKA JAG GE EN KRONA TILL DERAS VIDRIGA GRÖNA LUND. Lätt räknat har jag gett - genom barn och barnkalas där - 30.000 kronor. MINST.

DRA.ÅT.HELVETE. med er. Stå UPP OCH VISA ERA ANSIKTEN när människor dör och blir invalidiserade på era anläggningar.

Fy fan.
Citera
2023-06-27, 21:26
Medlem
Går det att få fram besiktningsprotokollet någonstans?
Citera
2023-06-27, 21:27
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SskEwAq
Nu fick ju jag ångest delux då jag känner henne. Vet ni om de är Nadja?
Isf är de fruktansvärt 💔. Ensamstående mamma 😭
Samma här, känner henne via mitt barn som är kompis med hennes dotter. Mår illa av tragiken.
Citera
2023-06-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Förmodligen en icke etnisk svenska, därav locket på.

Dottern hennes kommenterade på TikTok igår. Icke svenskt förnamn. Det säger allt. Locket på. Hysh-pysh.

Länk till det?
Citera
2023-06-27, 21:28
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Starka ord, du har ingen aning om ifall någon annan ska kritiseras, en VD kan inte veta allt. Du har väl ingen aning om ifall han har accepterat en lägre säkerhet, eller har du några belägg för det?

Det jag vet är att han är ytterst ansvarig för hur verksamheten bedrivs. Om nu utredningen kommer fram till att grönan har en sunkig säkerhetskultur så är det han ensamt som har ansvaret. Det spelar liksom ingen roll vad ägarna tycker. Det är VD och ingen annan än VD som har ansvaret. Möjligen kan styrelsen dras in i det hela.

Det är ett tungt ansvar och anledningen att VD oftast har rätt bra betalt
Citera
2023-06-27, 21:28
Medlem
Vet inte om det sagts i tråden men SVT la upp en artikel tidigare ikväll där det stod att Grönan siktar på att öppna igen på måndag.. Inte Jetline men resten av parken.
Känns sjukt märkligt ändå. Är det inte bättre att utreda hela parken än att stress öppna?
Citera
2023-06-27, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Girigheten hos många vet inga gränser.
Oron som lyser i ögonen hos VD och informationschefen beror troligen på rädsla för förlorad bonus.
Inte för att nån kommer och tar bort den, utan för eventuellt minskad omsättning i år.

Det är dina tolkningar, inte en sanning. Tror VD och ägare är helt chockade. Nota bene jag tror.

Förutom olyckan verkar det finnas brister i organisationen vid katastrofläge. Skadade som säger att de ej blivit kontaktade; en presskvinna som flosklar. Krishanteringen ger inte förtroende.
Senast redigerad av skoputs 2023-06-27 kl. 22:04.
Citera
2023-06-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Statistiskt sett har Liseberg fler skadade än Gröna Lund
Lisebergsbanan 2006 - 21 skadade
Samma år; en kvinna skadades allvarligt i Flumeride
Rainbow - 2008 - 36 skadade (Enligt Liseberg själva)
Detta är bara ett axplock men är de med flest skadade och i relativ nutid.

ska man vara petig så har också Liseberg fler dödsfall än Gröna Lund - dock många år sen (innefattar även personal - inte bara karuseller så är inte helt jämförbart) Men var två st som slungades ut från Bergbanan och avled. Den andra blev förlamad.

Och hur många dödsfall har Gröna Lund haft då? Jag sökte på nätet men hittade ingen information om det. Däremot hittade jag uppgifterna om Liseberg.

En annan uppgift som inte finns när det gäller Gröna Lund är hur deras ekonomi ser ut. Däremot finns det information om Liseberg, som visar att Liseberg gjorde en jätteförlust under pandemin - förstås - men att de sedan har tjänat mycket pengar. Men Gröna Lund berättar inte hur deras ekonomi ser ut idag. Däremot finns det en hurra-och halleluja-artikel om Gröna Lunds ekonomi år 2016!

Jag tror att Gröna Lund mörkar både sin ekonomi och sina tidigare dödsfall för oss!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in