2023-05-08, 18:21
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Han är säkert en av de där jobbiga som har egna åsikter.

Skitjobbig. En bieffekt av att kunna tänka själv.
Först betalade han någon dansk knäppis för att göra araber förbannade, och sedan var han med i ett TV-program med araberna? Hur får man det att gå ihop?
Citera
2023-05-08, 18:33
  #386
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skjutevapen
Först betalade han någon dansk knäppis för att göra araber förbannade, och sedan var han med i ett TV-program med araberna? Hur får man det att gå ihop?

Ingen aning, fråga honom på twitter han brukar svara på sina läsares frågor.

Chang är en helt OK kille men han har noll konsekvenstänk till och från, något jag påpekat mycket beskt och syrligt för den j-vla bögen när han sålde ut mitt ärschle i bara farten för han höll på med någon konstig deal och skärmdumpade en av de värsta nätdrevarna ever som påstod att hennes nuvarande arbetsgivare hade tafsat på henne.

That being said så är han väl mer åt libertarian-hållet än nazi? Jag borde ärligt talat avsky honom men han äcklar mig på ett rätt gulligt sätt så jag har inga problem med hans stunts.

Jag tycker inte man ska dra för stora växlar på hans hyss han vill mest skapa debatt, ingen gång under hela hans tidningskarriär har han gått efter någon på ett oschysst sätt vad jag vet.

Hur folk fick honom och hans sajt till en hatsajt vilket den benämndes som och vänstern cirkulerade faktiskt listor på sidor man inte skulle dela som han var med på som riktiga sovjeter är rätt kul och hjärntvättat så här 6 månader efter vänsterblockets förlust av nationellt narrativ.
Citera
2023-06-11, 15:00
  #387
Medlem
Yayois avatar
Intressanta uppgifter:

2016 la RT-medarbetaren Chang Frick, då i egenskap av medlem i FiB, en motion på deras stämma där han föreslog ett samarbete mellan Nyheter idag och FiB/K i Natofrågan. Han presenterade sig som ”Natomotståndare på högerkanten”. https://twitter.com/cornubot/status/1667151061432270850?s=61&t=A4ydLsc7JtH_NHUEolWT_w
__________________
Senast redigerad av Yayoi 2023-06-11 kl. 15:07.
Citera
2023-06-11, 15:09
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Intressanta uppgifter:

2016 la RT-medarbetaren Chang Frick, då i egenskap av medlem i FiB, en motion på deras stämma där han föreslog ett samarbete mellan Nyheter idag och FiB/K i Natofrågan. Han presenterade sig som ”Natomotståndare på högerkanten”. https://twitter.com/cornubot/status/1667151061432270850?s=61&t=A4ydLsc7JtH_NHUEolWT_w

”Intressant” på vilket sätt då? Att Chang är/var motståndare till svenskt medlemsskap i krigs-alliansen Nato? Det har väl majoriteten av svenskar varit i 73 år? Vilket förklarar varför Sverige aldrig har gått med i NATO under dess 73-åriga existens. Skräll?
Citera
2023-06-11, 15:39
  #389
Medlem
En sköning som avskyr Nato och på ett smart sätt organiserade och sponsrade den kända koranbränningen i Stockholm. Bra jobbat Chang!
Citera
2023-06-12, 09:00
  #390
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSIH2022
”Intressant” på vilket sätt då? Att Chang är/var motståndare till svenskt medlemsskap i krigs-alliansen Nato? Det har väl majoriteten av svenskar varit i 73 år? Vilket förklarar varför Sverige aldrig har gått med i NATO under dess 73-åriga existens. Skräll?

Nä, ingen direkt skräll. Jag tycker bara att det är bra om uppgiften kan läggas till de samlade handlingarna.

Tyvärr finns det ju ganska många Natofientliga ”Natomotståndare på högerkanten” här i landet, också i blåbrun opinionsbildande media. Dessa är mer eller mindre explicita, de vet hur små steg tas ett i taget för att långsamt vagga in publiken och utnyttja den höga graden av förnekelse.

RT-medarbetaren Chang Frick behöver inte alls åka hem till djävulen i Kreml varje helg eller vända sig till de riktigt högerextrema Dugindyrkarna i de sk alternativmedierna för att hitta själsfränder. På nära håll har han exempelvis figurer som PM Nilsson och hela den svänska Trumphögern på Svänska Dagbladet; de som har som jobb att förneka Trumps rysskopplingar, driva de för Kreml mest fördelaktiga narrativen om amerikansk politik och i lite mer förtäckta ordalag haka på Orbáns mer explicita dravel om ”woke”. Dessutom ökar även EU-fientligheten på den svänska högersidan med hjälp av propaganda från flera håll.

Det som får RT-medarbetaren Chang Frick att sticka ut allra mest är möjligen det i mångas ögon vulgära beteendet, samt hans mer direkta och överskådliga kopplingar till Ryssland, inte det han står för idémässigt. Inte nu längre i alla fall.
__________________
Senast redigerad av Yayoi 2023-06-12 kl. 09:33.
Citera
2023-06-12, 17:53
  #391
Medlem
Före internet fanns, så satt människor som Chang Frick på Samhall och satte ihop sopkvastar eller nåt.

Teknikens utveckling är således inte bara av godo.
Citera
2023-06-12, 18:14
  #392
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Före internet fanns, så satt människor som Chang Frick på Samhall och satte ihop sopkvastar eller nåt.

Teknikens utveckling är således inte bara av godo.
Han är väl högskoleingenjör? Menar du att sådana brukade landa på Samhall förr?
Citera
2023-06-12, 19:10
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han är väl högskoleingenjör?

Haha nej det är han inte.
Citera
2023-06-22, 11:06
  #394
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han är väl högskoleingenjör? Menar du att sådana brukade landa på Samhall förr?

Han kör Linux på sin burk och kan koda samt verkar fatta hur en vinkelslip funkar så han är en godkänd prototyp imho.

However så går han all in Allard och förklarar transferiatet för Twitter, Allard är marxist, eller kommer ur den skolan.

För mig börjar det lukta ideologiskt svårbedömt, det vill säga liberal sörja för att sänka skatterna. Alltså jag är för att sänka skatterna men samhällsklasser definierade av marxister är sånt man kan hamna i ett framtida uppsamlingsläger för om man drar in i nationalkonservatism då jag är ultrahöger.

"Väluppfostrade bidragstagare" skulle man kanske kalla det aka parasiter som inte tänker på revolt så länge de suger blod ur värdkroppen. Socialisterna gör alla bidragsberoende och sen har de sina trälar.

Bankerna gör samma sak men där är det iaf frivilligt om man vill vara bunden till en inkomst och betala räntor.

Nä men alltså det är någon form av copy paste ideologi som håler på att ta form och så kan vi inte ha det. Som konservativ kräver jag struktur och ordning av min omgivning.

Nej det där är mer oroväckande än Koranbränningar på sikt.
Citera
2023-06-27, 20:00
  #395
Medlem
Wahnsinns avatar
Vad kan det vara för scoop som Bilan Osman sitter och trycker på? Hon har flera gånger uppmanat Chang på Twitter att svara på hennes meddelanden, men han ignorerar henne. Nu senast skrev hon klockan 04:13 den 26 juni att han har exakt två dagar på sig att svara innan hon "outar hans beteende".

https://twitter.com/bilaaan1/status/1673152507541946369

Bilan vet mycket väl att Chang har Sveriges tjockaste drevpansar eftersom han skiter i om folk blir upprörda och inte är beroende av varken arbetsgivare, företagssamarbeten eller föreläsningsbokare. Har således en känsla av att detta kan vara något snaskigt.
Citera
2023-06-27, 21:12
  #396
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Chang är en helt OK kille men han har noll konsekvenstänk till och från, något jag påpekat mycket beskt och syrligt för den j-vla bögen när han sålde ut mitt ärschle i bara farten för han höll på med någon konstig deal och skärmdumpade en av de värsta nätdrevarna ever som påstod att hennes nuvarande arbetsgivare hade tafsat på henne.

Han sålde ut ditt "ärschle"? Det får du berätta mer om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in