2023-06-27, 16:51
Medlem
Narutoshippchops avatar
Vet någon vem den avlidne kvinnan var, eller är det helt hemligstämplat?
Citera
2023-06-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Ja det gör det. Ett fantastiskt snyftreportage, där tydligen föräldrar till mer än fullvuxna barn, tror att Gröna Lund ska komma till dem och dalta.
Och annat löjeväckande trams.

Nja, både VD:n och Troselius har ju påstått flera gånger att Gröna Lund står i nära kontakt med alla som skadades i olyckan. Och så visade sig att de inte hört av sig alls.

Vilka jävla lögnare! Båda är ynkryggar som gör allt för att rädda sina egna skinn
Citera
2023-06-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Ja det gör det. Ett fantastiskt snyftreportage, där tydligen föräldrar till mer än fullvuxna barn, tror att Gröna Lund ska komma till dem och dalta.
Och annat löjeväckande trams.

Det enda som är löjeväckande trams är ditt inlägg.
Citera
2023-06-27, 16:54
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Ja, det krävs sannerligen stort mod och civilkurage att klättra uppför balken för o rädda liv efter sådan tragedi.

https://m.youtube.com/shorts/Jqzi-kbY644

Vad är det för Jurassic Park-liknande soundtrack?

Ja, den musiken var väldigt osmaklig. Detta är en fruktansvärd olycka och inget att skoja om.
Citera
2023-06-27, 16:57
Medlem
Det står att 14 personer åkte vagnen men Eliaz åkte ju själv i sin vagn. Det är 7 vagnar? Satt några 3 i en vagn?
Citera
2023-06-27, 16:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Det står att 14 personer åkte vagnen men Eliaz åkte ju själv i sin vagn. Det är 7 vagnar? Satt några 3 i en vagn?

10 åkte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Nja, både VD:n och Troselius har ju påstått flera gånger att Gröna Lund står i nära kontakt med alla som skadades i olyckan. Och så visade sig att de inte hört av sig alls.

Vilka jävla lögnare! Båda är ynkryggar som gör allt för att rädda sina egna skinn

Men föräldrarna skadades ju inte i olyckan.
Var går gränsen för vem man bör kontakta?
GL måste ju veta vem man ska kontakta också och hitta kontaktuppgifter. Tror inte det är så lätt när det handlar om vuxna.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Det är väl fler än ett tåg har jag för mig att jag läste...

tror det nämndes att det kör 3 tåg a 14 pers (max) så många åkare blir det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Det enda som är löjeväckande trams är ditt inlägg.
Läs reportaget och kom sedan med ett sakligt yttrande i stället för personangrepp.
Citera
2023-06-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Du glömde räkna med att folk ska kliva av och på och sätta på bygeln samt någon som checkar alla. Den mellanakten tar nog minst 2 minuter. Omöjligt att det kan röra sig om 1 miljon åk per år.
Det stämmer, det tog jag inte i beakting. Jag räknade även endast på 1 tåg, när de i själva verket har tillgång till totalt 4st. Jag tror inte det är 1 miljon åk per vagn, utan 1 miljon besökare i Jetline.

Att räkna ut antalet turer en Jetline vagn kör under 5 månader kan vi också ta, men får bli senare eller om någon annan tar sig an det.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Nämts tidigare i tråden med länkar till Jetlines wiki sida att max kapacitet är 1300 personer per timme villket är betydligt fler är 1M per säsong mer än dubbelt så mycket faktiskt

Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Jetline har fyra tåg om jag inte missminner mig med vardera 14 platser.
Hittade en sida som heter "Tivolifysik", de bekräftar ovanstående information.
https://tivoli.fysik.org/gronalund/attraktioner/jetline/matematik-i-jetline/
Citera
2023-06-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
10 åkte

På gröna lunds hemsida står det ” Hur många är drabbade och skadade?
Ombord på tåget fanns 14 personer. En person har avlidit och flera personer är skadade.” Är denna information fel då?
Citera
2023-06-27, 17:02
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Fyfan, jag kan tänka mig att hon dunsade ner på marken efter några krockar med balkar.

Fallet har troligen dämpats av diverse balkar varför hon trots allt är i liv fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in