Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2023-06-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Som sagt, vad betyder "vissa system"?

Vilka drivisar sa Who Crashed felade?

Vad jag menade tidigare var att uppdateringen av grafiken, vilket du nämnde tidigare, kan ha framkallat problemet.

Initialt sa du att CSGO stänger av sig, nu att datorn gör det, vilket gäller?

det var driver booster som hittade drivisar som behövde uppdateras.

who crashed har jag inte testat än , men ska nu

ja alltså, det är olika vad som krashar. idag en gång så startade datorn om sig, en gång stängde den bara av CSGO, och en gång kom det en blå ruta med texten : nvlddmkm.sys
( igår kom samma blå ruta upp med texten " Kmode exeption not handled".
Citera
2023-06-27, 15:54
Medlem
körde who crashed och fick upp

This is likely a software problem which means that it was probably caused by a bug in a driver.
There is a possibility that this is caused by memory corruption. Memory corruption can be caused by a faulty driver, faulty RAM, overheating and more. Read this article on memory corruption. Read this article on thermal issues
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error.
It is suggested you look for an update for the following driver:
nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 536.23 , NVIDIA Corporation).
Citera
2023-06-27, 16:02
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
det var driver booster som hittade drivisar som behövde uppdateras.

who crashed har jag inte testat än , men ska nu

ja alltså, det är olika vad som krashar. idag en gång så startade datorn om sig, en gång stängde den bara av CSGO, och en gång kom det en blå ruta med texten : nvlddmkm.sys
( igår kom samma blå ruta upp med texten " Kmode exeption not handled".

Ok, men du gör saker i fel ordning, det finns en orsak till att göra enligt nämnd följd. Nu efter drivrutinsuppdateringarna så vet man inte vad som orsakat det ursprungliga, det nya eller det tidigare tillståndet.
Citera
2023-06-27, 16:09
Medlem
1FFs avatar
Citat:
körde who crashed och fick upp

This is likely a software problem which means that it was probably caused by a bug in a driver.
There is a possibility that this is caused by memory corruption. Memory corruption can be caused by a faulty driver, faulty RAM, overheating and more. Read this article on memory corruption. Read this article on thermal issues
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error.
It is suggested you look for an update for the following driver:
nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 536.23 , NVIDIA Corporation).

Som jag nämnt tidigare så kan orsaken vara den tidigare av dig nämnda grafikuppdateringen, men även ett hårdvaruproblem, vilket WC nu nämnt.

Gör ett test av RAM, Googla hur, samt uppdatera den av WC nämnd drivis. Titta efter på datorns hemsida vilka drivisar som finns tillgängliga att uppdatera.

Nu en viktig fråga: har du någon form av backup av ditt Os, återställningspunkter?
Senast redigerad av 1FF 2023-06-27 kl. 16:11.
Citera
2023-06-28, 09:00
Medlem
Citat:
Som jag nämnt tidigare så kan orsaken vara den tidigare av dig nämnda grafikuppdateringen, men även ett hårdvaruproblem, vilket WC nu nämnt.

Gör ett test av RAM, Googla hur, samt uppdatera den av WC nämnd drivis. Titta efter på datorns hemsida vilka drivisar som finns tillgängliga att uppdatera.

Nu en viktig fråga: har du någon form av backup av ditt Os, återställningspunkter?

Hej,

RAM såg OK ut. har installerat om drivrutiner till grafikkortet

vart hittar jag drivrutiner till det WC nämnde? jag har sökt som en tok
Citera
2023-06-28, 11:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej,

RAM såg OK ut. har installerat om drivrutiner till grafikkortet

vart hittar jag drivrutiner till det WC nämnde? jag har sökt som en tok

Så här - https://www.google.com/search?q=nvidia+driver+update+program&oq=nvidia+dr iver+update+program&aqs=edge..69i57j0i22i30l3.1689 2j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8#ip=1
Manuellt eller via deras uppdateringsprogram.

Du bör även gå till datorns "hemsida" och kontrollera om det finns en bios-uppdatering. Det kan vara enbart det som felar. Om datorn var helt ok men vart problematisk efter en uppdatering av Windows med tillhörande drivisar, så är det därifrån ett felsökande ska starta. Då vart den inkompatibel via bios, drivisar eller hårdvara, om inte Os:et var skadat, vilket inte verkar vara fallet.

För att ytterligare kolla Os:et - https://www.windowscentral.com/how-use-dism-command-line-utility-repair-windows-10-image
Citera
2023-06-28, 11:25
Medlem
Citat:
Så här - https://www.google.com/search?q=nvidia+driver+update+program&oq=nvidia+dr iver+update+program&aqs=edge..69i57j0i22i30l3.1689 2j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8#ip=1
Manuellt eller via deras uppdateringsprogram.

Du bör även gå till datorns "hemsida" och kontrollera om det finns en bios-uppdatering. Det kan vara enbart det som felar. Om datorn var helt ok men vart problematisk efter en uppdatering av Windows med tillhörande drivisar, så är det därifrån ett felsökande ska starta. Då vart den inkompatibel via bios, drivisar eller hårdvara, om inte Os:et var skadat, vilket inte verkar vara fallet.

För att ytterligare kolla Os:et - https://www.windowscentral.com/how-use-dism-command-line-utility-repair-windows-10-image

tack!

hur kollar jag om det finns / och hur uppdaterar jag Bios?
Citera
2023-06-28, 11:29
Medlem
1FFs avatar
Citat:
tack!

hur kollar jag om det finns / och hur uppdaterar jag Bios?

Som jag skrev, på datorns hemsida.
Citera
2023-06-28, 12:09
Medlem
Citat:
Som jag skrev, på datorns hemsida.

Det är en ihopplock dator så ingen som är " färdig" från butik. Är det då modekortet?
Citera
2023-06-28, 14:15
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Det är en ihopplock dator så ingen som är " färdig" från butik. Är det då modekortet?

Stämmer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in