Citat:
Ursprungligen postat av
aribert
Det går oerhört tungt för Ukraina nu. AFU kommer ingenstans, endast några små byar har man lyckats inta till priset av ohyggliga förluster av militärfordon och manskap.
Att AFU skulle ha 60 brigader västerländskt välutbildade soldater med krigsmaterial av yppersta världsklass är sjukliga fantasier i förvirrade hjärnor.
De fåtal brigader ( högst 4 stycken) som nu mals ned i den Ryska köttkvarnen kämpar förgäves mot en övermäktig motståndare.
Haha, jag fattar att du roar dig kungligt med dina 'teorier' som du obegripligt får respons på från seriösa skribenter, hatten av.
Min morbror som är på plats berättar dock en alternativ sanning, det råder ett pyrande uppror bland de ryska tvångsmobiliserade vatniksen vid fronten. Många, även befäl, frågar sig vad som händer och då framförallt Wagners marsch för rättvisa som är ett stående samtalsämne i diken och gropar. Morbror Isak menar att en fullskalig revolt är i antågande, denna gång med deltagare ur Röda Armén.
Så ligger det till - nu kan du fortsätta underhålla oss med dina egna fantasier, jag uppskattar dem något oerhört.