2023-06-27, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Samtliga bedömare är eniga. Även ukrainska presidenten har sagt att det går så långsamt.
Senast igår berömde han UAF för dess framgångar.
Citera
2023-06-27, 09:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag tycker att befrielseoffensiven går så bra som det kan förväntas.
Trycket är stort på den naziryska ockupanten,och ett genombrott kan komma under Juli månad.
Skulle det inte fungera på grund av att naziryssen grävt ned sig så torde nästa steg bli flyg som kan eliminera ryssarna i deras skyttegravar. Naziryssland tillåts inte vinna i Ukraina. Maffiabossen Putin kan inte vinna.

Ja ryssarna är pressade på flera fronter nu och har satt in sina strategiska reserver. Ukraina kan snart bryta igenom huvudförsvarslinjen någonstans. Jag tror det blir i Vasylivka. Största hindret är minor.
Citera
2023-06-27, 09:04
Avslutad
Citat:
Offensiven, om det kan kallas det med förflyttning förvisso på bredden, men på djup endast 1 km har nu kört fast fullständigt

Jag såg ett klipp med en högre indisk general som menade att det efter detta är Rysslands tur att göra en offensiv och då har Ukraina slut på vapen , resurser, ork och västligt stöd.

Man är då kort sagt en uttorkad röksvamp som bara behöver ett lätt tramp för att pulveriseras. Jag har varnat för detta men ingen lyssnar

Anser du att en indisk general är en trovärdig källa? Bättre kan du, kamrat.
Citera
2023-06-27, 09:06
Avslutad
Citat:
Samtliga bedömare är eniga. Även ukrainska presidenten har sagt att det går så långsamt.

Vilka är är samtliga bedömare?

Länk, tack.
Citera
2023-06-27, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ukraina avancerar hela tiden och ryssen flyr.

Det ser positivt ut för Ukraina,.

Den ryska ledningen verkar lamslagen av kuppförsöket och de ryska trupperna skriker sig hesa efter flygunderstöd som inte kommer.

Regimen i kreml verkar handlingsförlamade efter inbördeskriget, även om det blev kortvarigt så stressade Wagner upp Putin som flydde hals över huvud. Lavrov stammar fram sina uttjatade mantran och Peskov ser ut att ha tappat modet också.

Det pågår troligen mycket bakom kremls murar som vi inte vet ännu, det kommer nog i dagen snart.
Citera
2023-06-27, 09:08
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Varning Varning

Ukrainsk drönare visar film på Ukrainska soldater som fastnat i ett minfält. Man ser när dom går på minor live.
Ni måste ha Telegram appen.
Hemskt att se och tragiskt att denna konflikt fortsätter.
Scrolla uppåt lite. när ni kommit in.

https://t.me/voenacher/47396
Måste inte alls ha någon jävla Telegram-app. Detta klipp finns under massa olika media.

Tragiskt att se ryssarna använde "Butterfly"-minor som är olagliga världen över ja. När ska de sluta tycker du?
Citera
2023-06-27, 09:11
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Regimen i kreml verkar handlingsförlamade efter inbördeskriget, även om det blev kortvarigt så stressade Wagner upp Putin som flydde hals över huvud. Lavrov stammar fram sina uttjatade mantran och Peskov ser ut att ha tappat modet också.

Det pågår troligen mycket bakom kremls murar som vi inte vet ännu, det kommer nog i dagen snart.
Ja det här haveriet har vi inte sett slutet på.

Förhoppningsvis imploderar Ryssland och deras soldater i Ukraina packar i hop och flyr i panik.
Citera
2023-06-27, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Måste inte alls ha någon jävla Telegram-app. Detta klipp finns under massa olika media.

Tragiskt att se ryssarna använde "Butterfly"-minor som är olagliga världen över ja. När ska de sluta tycker du?

de har använt dem i donbass i flera år. ryssland har verkligen satt en helt ny standard för vad en terroriststat är.
Citera
2023-06-27, 09:23
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Offensiven, om det kan kallas det med förflyttning förvisso på bredden, men på djup endast 1 km har nu kört fast fullständigt

Jag såg ett klipp med en högre indisk general som menade att det efter detta är Rysslands tur att göra en offensiv och då har Ukraina slut på vapen , resurser, ork och västligt stöd.

Man är då kort sagt en uttorkad röksvamp som bara behöver ett lätt tramp för att pulveriseras. Jag har varnat för detta men ingen lyssnar

Snällt av dig att varna... Vad sa den Ukrainska militärledning när du ringde?
Citera
2023-06-27, 09:27
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:

Jag läser tråden ofta men postar sällan. Du har inte 'varnat' för detta eller andra saker som ligger Ukraina i fatet. Du hoppas på att saker går Rysslands väg och vill att det ska vara sant.

Detta är oavsett om du har eller får rätt (eller inte) - Kom inte med att du 'varnar' för något när hela din posthistorik talar för att du VILL att det ska gå illa för ukrainas försvar.
Citera
2023-06-27, 09:29
Medlem
fuskas avatar
Jag har missat helt att azov-fångarna sitter i Turkiet.
Varför gör dom det?
Det kanske är dags för turkarna att välja vilken fot dom ska stå på jävla ärke svin.
Citera
2023-06-27, 09:40
Medlem
ariberts avatar
Det går oerhört tungt för Ukraina nu. AFU kommer ingenstans, endast några små byar har man lyckats inta till priset av ohyggliga förluster av militärfordon och manskap.

Att AFU skulle ha 60 brigader västerländskt välutbildade soldater med krigsmaterial av yppersta världsklass är sjukliga fantasier i förvirrade hjärnor.

De fåtal brigader ( högst 4 stycken) som nu mals ned i den Ryska köttkvarnen kämpar förgäves mot en övermäktig motståndare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in