Citat:
Ursprungligen postat av
Sebbe89
Jag tror tyvärr det är ett genomgående problem att det tummas på säkerheten, även av utbildad personal. Och ingen bryr sig förrän det händer något, för det kan ju inte hända!
Haft samma problem med inspektörer på mitt jobb där de ofta kan se mellan fingrarna på saker som egentligen borde åtgärdas.
Jo kostnader kostnader men i fallet "Lina"
"Började som chaufför
Lina började sin karriär som förare för en åkattraktion i parken, men blev senare befordrad till servicetekniker. Ansvarig för att inspektera attraktionerna varje morgon. Se till att hjulen fungerade, att spåret var helt och att byglarna kunde stängas, bland annat.
– Jag hade ju ingen teknisk utbildning som mekaniker eller tekniker. Vem som helst som gör ett bra jobb som förare kan få jobbet." och forsätter
"– Om något är fel så får man försöka fixa det. Till exempel att byta hjul.
Det hade jag såklart aldrig gjort innan så jag bad alltid någon annan göra det. Tänk om jag skulle göra fel och hjulen lossnade?"
Så hon tar en befodran, får internutbildning och lönehöjning men vägrar utföra uppgiften! Kan det vart en "Lina" på Gröna Lund som vägrade utföra sina arbetsuppgifter?