2023-06-26, 23:31
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Lite udda men det kanske beror på vart den vagnen befann sig när det tog stopp. Den kanske var i någon nedstigande vinkel eller på snedden

Ja? Har du helt missat alla bilder eller? Det är väl ändå jävligt tydligt att det var så. Flera personer har också sagt det i intervjuer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Kan inte riktigt se hur det spelar roll hur mycket passagerarna i sista vagnarna vägde när det var den första vagnen, med en ensam tunn kille i 15 års åldern, som spårade ur.
Hela tåget stannar i princip lika snabbt/tvärt. De överviktiga kan glida ur oavsett vart de sitter i tåget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Kan inte riktigt se hur det spelar roll hur mycket passagerarna i sista vagnarna vägde när det var den första vagnen, med en ensam tunn kille i 15 års åldern, som spårade ur.

Du tror inte den kollektiva vikten av tåget och passagerarna spelar roll? :/
Citera
Medlem
Till och med för att vara FB är det förvånande osmakligt hur vissa kommenterar diverse attribut hos offren i det här. Såklart bara fräscha människor som gör det, var nöjda med er själva!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
För att det är barnsligt och inte normalt att tycka det är skojigt att åka saker på tivoli som
vuxen. Blir alltid lite förvånad när man hör om vuxna som besöker nöjesparker utan barn, och åker grejer. En annan var less på allt sådant vid 13 och har bara satt sin fot på Gröna Lund tillsammans med sitt barn.

Nu gällde det dock en mamma, som jag frågade. Hon var i min ålder och hade barn i mitt barns ålder verkar det som. Jag har gått med mitt barn på Grönan nära 10 gånger bara i år - och åkt Jetline… Tragiskt att hennes barn antagligen fick se sin mamma ramla ut och dö . Hellre att vuxna dör än barn i olyckor men det är ju minst lika synd om barn som förlorar sina föräldrar. Hoppas barnet har en pappa.
Mycket dumt och tokigt i det svaret. Inskränkt och trist.
Citera
2023-06-26, 23:32
Medlem
DifusLuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Lägg ner hela Gröna Lund, bara skit ändå.

Liseberg är det enda vettiga

Nej allt skoj och trams ska läggas ner.
Citera
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
@naomi💌: min pappas bror jobbar p sjukhus o han fick in den döda mamman o han sa att hennes nacke va helt vriden

Från tik tok
Sjukvårdspersonal har tystnadsplikt. Det här är bara en tragisk ryktesspridning.
Citera
Bannlyst
Ingen som ännu vet vem den avlidne är? Har det kommit fram något om detta?
Citera
2023-06-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Det märkliga är att det inte krävs bälte. Det har de för fan t.o.m. i radiobilarna...

Radiobilarna har ingen bygel så självklart måste det finnas bälte på den. Men ja, byglarna är uppenbarligen inte bra nog om detta kan hända
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Mycket snack om överviktiga men det kan lika gärna vara så att de var för tunna. I de karuseller jag åkt så är det oftast olika steg på byglarna och ibland så kan se vara att ett steg är alldeles för hårt men nästa är för löst som skapar ett tomrum på 1-2 cm. Sitter man löst och det blir ett tvärstopp så kan de också vara så att hon gled ut. De räknar ju inte direkt med att utrustningen ska paja utan att folk inte ska trilla ur under en normal färd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ja? Har du helt missat alla bilder eller? Det är väl ändå jävligt tydligt att det var så. Flera personer har också sagt det i intervjuer

Flög de ut där den har stannat eller tidigare? På bilden ser det ju ganska rakt ut inte att vagnarna är snea.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...era-vittnesmal

Utgår från en bild från den artikeln.
Senast redigerad av Petunia78 2023-06-26 kl. 23:38.
Citera
2023-06-26, 23:34
Medlem
: Jag har film på allt men får it lägga ut den å grönalund ska betala begravningen å andra saker. De va min moster som gick bort, min pappa satt bredvid och bakom satt min lillebror samt mosters ena barn.

från Tik tok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in