2023-06-26, 15:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Svaret på den frågan vet du själv, du är trams-experten på FB med 9000 inlägg med manshat. Enögd som alla feminister på FB är, enbart tyckande och utan kompetens och fakta på något område.

Men det är ändå rätt kul att du använder ordet kukmätning och frågar om trams. Alla feminister är narcissister och perfekta i sina egna ögon.

Citat:
Du menar som kvinnorna styrde Feministiskt initiativ? Det enda partiet i historien med enbart kvinnor i ledningen. Gick ungefär lika bra som i överlevnadstävlingar för kvinnor.

Ni som är kvinnor här. Hur känns det att ert kön alltid kommer sist, alltid misslyckas? Blir man bitter?

Citat:
Faktabaserat feministiskt inlägg utan trams? Med liknande ordval drevs Feministiskt initiativ till 0.1% av rösterna i valet.

Som jenny9 själv skrev, det handlar om osäkerhet och mindervärdeskomplex när man tramsar.

Du svarar med mer tramsande.
Citera
2023-06-26, 15:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Om de har ett fungerande samhälle kring sig ja. Om de inte har det stupar de fortare än tonårspojkar. De saknar ofta överlevnasinstinkt och fryser till is när faran visar sig. Generellt alltså..
Det är därför de inte passar i yrken som kräver instinktiva reaktioner.

Hur många procent av alla kvinnor saknar överlevnadsinstinkt enligt dig?

Skulle du kunna utveckla "fryser till is när faran visar sig"? Vid vilken typ av fara fryser kvinnor till is? Är det en vanlig reaktion vid alla typer av "fara"? Kan att "frysa till is" vara en överlevnadsstrategi?

Vilka yrken kräver instinktiva reaktioner?
Citera
2023-06-26, 16:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du svarar med mer tramsande.
Du missade min fråga. Den enda jag tror du kan svara på. Ni som är kvinnor här. Hur känns det att ert kön alltid kommer sist, alltid misslyckas? Blir man bitter?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-26 kl. 16:16.
Citera
2023-06-26, 16:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:

Skulle du kunna utveckla "fryser till is när faran visar sig"? Vid vilken typ av fara fryser kvinnor till is? Är det en vanlig reaktion vid alla typer av "fara"? Kan att "frysa till is" vara en överlevnadsstrategi?

"Hur många procent av alla kvinnor HAR överlevnadsinstinkt enligt dig?

Skulle du kunna utveckla "fryser INTE till is när faran visar sig"? Vid vilken typ av fara fryser kvinnor inte till is? Är det en vanlig reaktion vid alla typer av "fara"? Kan att "frysa till is" vara en överlevnadsstrategi?

Vilka yrken kräver INTE instinktiva reaktioner?"

Genom att lägga till ett INTE till ett påstående, som jag gjorde ovan, så kan man se om frågan/påståendet är meningsfullt eller inte. Jag skulle säga att ingenting i ditt inlägg klarade det testet.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-26 kl. 16:15.
Citera
2023-06-26, 17:21
Medlem
Beror på vad man jämför med. En man och en kvinna med samma kunskap och erfarenhet skulle klara sig bra båda två. En man samt kvinna med vana att beundra sig själv i spegeln och har som största bekymmer vilken frisyr eller moderiktiga kläder de ska bära skulle ha det lite tuffare.
Citera
2023-06-26, 17:30
Medlem
Citat:
Du missade min fråga. Den enda jag tror du kan svara på. Ni som är kvinnor här. Hur känns det att ert kön alltid kommer sist, alltid misslyckas? Blir man bitter?
Nej, hur kan man vara bitter när man är sådan fantastisk skapelse som kan föda fram barn vilket män inte kan. Män vill ta plats, det gör oftast inte kvinnor, vi behöver inte det. Det finns inget jag är beroende av när det kommer till män men jag uppskattar deras sällskap
Citera
2023-06-26, 17:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicknamelost
Nej, hur kan man vara bitter när man är sådan fantastisk skapelse som kan föda fram barn vilket män inte kan. Män vill ta plats, det gör oftast inte kvinnor, vi behöver inte det. Det finns inget jag är beroende av när det kommer till män men jag uppskattar deras sällskap
Det är ju ett bra och trovärdigt svar. "Vi kvinnor bryr oss inte om vi lyckas eller inte, vi bryr oss om andra". Det är ganska kvinnligt, inte manligt, och förklarar t.ex varför män slår kvinnor i överlevnad. Det kan man se i alla kvinnors ögon i dessa TV-program: "vi bryr oss om varann, men något annat är vi inte experter på". Tyvärr ingen egenskap att överleva på, måste kombineras med manliga expertkunskaper.

Apropå ingenting så dog en kvinna på Gröna Lund igår. Hon föll rakt ner i marken från en attraktion som gick sönder. Mannen som satt bakom tog tag i en balk och överlevde. Inte något förvånande.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-26 kl. 18:01.
Citera
2023-06-26, 18:03
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Skyttegravstester visade att 8 av 10 MÄN lägger sig i fosterställning och deltar inte. Siffran för kvinnor är då så klart 10 av 10. Vilja överleva och kunna överleva är två helt olika saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicknamelost

Aha så du bor inte i hus/lägenhet använder mäns vägar och wifi och avlopp och är helt livegen utan mäns skydd i form av polis och sociala nät?

Du bor uppenbarligen inte i Sverige så var bor du? Mosu?
Citera
2023-06-26, 21:42
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Hursomhelst lever kvinnor längre. Männen sabbar det för sig själva.
Män dör tidigare bl.a. för att de bygger samhället som vissa kvinnor, som du, inte kan inse.

”Otacksamhet är världens lön”

Eller: otacksamhet är kvinnors lön.
Citera
2023-06-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Män dör tidigare bl.a. för att de bygger samhället som vissa kvinnor, som du, inte kan inse.

”Otacksamhet är världens lön”

Eller: otacksamhet är kvinnors lön.

Välutbildade sammanboende män lever i snitt 10 år längre än lågutbildade ensamstående män. Det talar för att det är levnadsstilen som knäcker männen. Föresten så är jag en välväxt vältränad äldre högutbildad man.
Citera
2023-06-26, 21:55
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:

Annars är att springa iväg, gärna gallskrikandes nått de också gillar att göra.

Har två situationer som var på riktigt då brudar fegat ur rejält. Ett var en brand inomhus och den andra vid ett militärt övningsscenario.
Citera
2023-06-26, 21:57
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Välutbildade sammanboende män lever i snitt 10 år längre än lågutbildade ensamstående män. Det talar för att det är levnadsstilen som knäcker männen. Föresten så är jag en välväxt vältränad äldre högutbildad man.

Hade du verkligen varit välutbildad och äldre, hade du begripit skillnaden mellan korrelation och kausalitet. Vilket du tydligen inte gör i och med det du skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in