2023-06-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
En kvinna dog och babbeluringen står där och skrattar

https://ibb.co/YZ0s35S

Det hörs ju på videon att de tror att bara balkHen ramlade ur vagnen men uppenbarligen klarade sig. Då hade nog många garvat för hade det bara vart så, då hade det vart rätt lustigt.
Citera
2023-06-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Tycker dock det är konstigt att inte fler videos finns. Känns ju spontant som att det borde vart 100 tal om inte 1000 tals pers som hade kameran igång

Folk kanske är rädda för den nya lagen som säger att man inte får filma människor i ett utsatt läge?
Citera
2023-06-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vad vill du att han ska göra, (låtsas) storgråta, slå sig själv med en piska i sju dagar, anställa gråterskor som står och hulkar utanför entrén?

Säga att de kommer ge allt stöd de kan till de drabbade, inkl ekonomiskt stöd?
Citera
2023-06-26, 19:05
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Fast varför skulle folk filma attraktioner som de inte känner nån som åker på?

Sen kanske det finns fler videor men de har inte lagt upp det på sociala medier.

Hade jag råkat få med en sån här olycka på film hade jag gett polisen filmen men inte postat den på sociala medier.

Sen utrymdes grönan rätt fort och var nog knappast anställda som filmade i efterhand

Tjao, tycker väl att alla står och filmar överallt nu för tiden
Citera
2023-06-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Så sorgligt, var det första vagnen hon satt i?

Bakre
Citera
2023-06-26, 19:07
Medlem
Citat:
Tjao, tycker väl att alla står och filmar överallt nu för tiden

Förhoppningsvis har nån lyckats filma det. Skulle ju hjälpa polisen och haverikommissionen. Men då kanske de skickade filmen direkt till dom. Alternativt att de kanske är chockade än och inte kommit så långt. Eller fattat vad de spelade in.

Undrar däremot om inte grönan har övervakningskameror.
Citera
2023-06-26, 19:10
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Hur fan kan det ha tillåtits att ha 35 år gamla vagnar ? Är hela Grönan rostigt eller?
Citera
2023-06-26, 19:10
Bannlyst
Finns inte många nadja 35 år med en dotter i Mölndal. Lätt att hitta. Om uppgifterna stämmer.
Tragiskt😪
Citera
2023-06-26, 19:11
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Förhoppningsvis har nån lyckats filma det. Skulle ju hjälpa polisen och haverikommissionen. Men då kanske de skickade filmen direkt till dom. Alternativt att de kanske är chockade än och inte kommit så långt. Eller fattat vad de spelade in.

Undrar däremot om inte grönan har övervakningskameror.

Tror nog att Grönas egna kameror visar betydligt bättre än mobilfilmer men dom lär man ju inte få se om det inte blir bevis material
Citera
2023-06-26, 19:14
Medlem
Citat:
Tror nog att Grönas egna kameror visar betydligt bättre än mobilfilmer men dom lär man ju inte få se om det inte blir bevis material

Ja jag menade inte att vi skulle få se dom. Viktigare att polisen och haverikommissionen får se dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag har förstärkt lite bilder jag hittade.

Ser ut som alla bultar och muttrar sitter på plats sett från utsidan.
Hur det ser inuti i boggien vet jag inte.

Ett hjul ser lite slitet ut och man kan se en kurva på rälsen.

Sammantaget så kan allt detta vara ett "trick of light" förstås.

Kolla själv:

GrönaLund
https://imgur.com/a/1xC1ruc

Zooma in eller tanka ner.

Uppe till höger, tre prickar ... Download.

Alternativt med Firefox: Öppna bild i ny flik.

Av bilden att dömma ser rälsen ut att vara deformerad. Om jag får tänka fritt så kanske det "smällande" ljudet var när hjulen passerade över det deformerade rälsstycket. Hjulpartiet i första vagnen tog såpass stryk att det lossnade, de efterföljande hjulenpartierna höll men kläms mot deformationen så att en kraftig inbromsning sker.
Citera
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Att besökare känner av en racklig karusell är en sak. Men att de som arbetar där känt till brister är allvarligt. Inte för gröna lunds del nödvändigtvis, utan för den enskilde individen som känt till men inte slagit larm. Jag skulle bli oerhört tyngd i samvetet efter den här incidenten om jag var dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
En kvinna dog och babbeluringen står där och skrattar

https://ibb.co/YZ0s35S
Vid olyckans tillfälle visste ingen hur allvarligt det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in