2023-06-26, 17:32
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapsodyinsweden
Tack, då kan alla haters här på Flashback knipa käften en gång för alla.
Balkmannen har hoppat ut i farten, så min teori att han hoppat av innan olyckan.
ELLER att han slungats ur Jetline, å med en arm greppat tag i Sveriges kändaste... ja just det, balk. Dessa teorier är de enda som inte går att utesluta

Hoppa ut i farten 🤣🤣 tåget tvärnitade ingen i världen som hinner reagera. Och innan dess så satt bygeln på Balkan relativt svårt att ta bort den i farten. Och då måste han haft 6 sinnet och veta i nästa kurva smäller de
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Vad är det på status på skadade?
Och vad är det för skador?
Är det någon som är livshotande skadad?
Kan det komma att bli fler dödsfall?
Barn/vuxna?
Vet någon nåt?

1 död kvinna i 35-årsåldern, som var där med sin syster som är en av dom allvarligt skadade och deras barn som stod nere på marken och väntade när det här hände.

2 allvarligt skadade men inte längre livshotande kvar på sjukhus. (Inledningsvis 3 allvarligt skadade)
2 mindre allvarligt skadade kvar på sjukhus. (Inledningsvis 3 mindre allvarligt skadade vilka ska ha varit barn)

Dessa 5 med jobbiga men inte allvarliga skador är utskrivna som jag förstått det:

1 med bruten hand.
1 med 4 revben brutna.
1 med tumme bruten och svårt att andas.
1 med hjärnskakning och ett stort sår på benet som även svimmade.
1 med skador och blod i ansiktet, svimmat och utslagna tänder.

4 chockskadade enligt bedömning av sjukvården därtill.
Senast redigerad av Krimkoll 2023-06-26 kl. 17:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Eh det gäller att inte bli bitter och istället skratta åt eländet. Om man beger sig till dylika inrättningar så är det lite som med pajsarna som tyckte det var en bra idé att åka ned till 4000 meters djup i ett fuskbygge.

Klart det inte är kul med sådant som händer idag men vad ska man göra? Åk inte dit är mitt tips.

Så skulle man såklart kunna se det, gillar man bergochdalbanor och betalar för det som borde vara ett nöje, får man väl då skriva på någon form av försäkring eller ansvarsskyldighetsintyg?

Jag älskar sådana där åkattraktioner, men det finn alltid en risk att det ska hända något, vilket alla och envar också borde ha i baktanken...

Sedan är det ju tack och lov sällan något såhär allvarligt sker!
Citera
2023-06-26, 17:33
Medlem
Gröna Lund är för övrigt ett riktigt skitföretag, såna där som knappt betalar ut någon lön utan ”alla vill jobba år efter år för det är som en familj” vilket enbart någon vilsen HR-människa försöker lura i ungdomar varje år 😝 har förekommit våldtäkter mm på personalfester
Citera
2023-06-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Fast det här är flashback, tål man inte spekulationer får man byta forum

Absolut. Men att slänga hejvilt med namn är väl inte riktigt helt schysst kan jag tycka. Googla på alla Nadja i Sthlm och sen bara få för sig att det är nån av dom och sprida falska rykten. Är mest den delen jag ställer mig kritisk till. Spekulera visst, men inte skriva ut att det är en viss N, utan att ha nån som helst aning om det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 021mannen
Som jag sa enkel mattematik en tvärnit och massan gånger g-kraften dvs två män 90 kg gånger 2 180 kg gånger x g som blev vid urspårningen (normalt 4.5g) så i normala fall blir det väl 180 x 4.5 = 810 kg tryck på bygeln men om x blir 10g så har du 1800kg tryck vilket jag inte tror den klarar.

jag förstår. Fy fan vilken fruktansvärt otur kvinnan som dog hade
Citera
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Vad kan det tänkas bli för skadestånd grönan tvingas betala till de drabbade? Tänker främst på den avlidne kvinnans familj... I usa hade de fått hundratals miljoner men hur fungerar sånt i Sverige?

Antagligen mindre än vad du får ok du blir våldtagen och då är det Skadeståndet redan löjligt lågt.

Tror nog det blir en fin piss i ansiktet på anhöriga.
Citera
2023-06-26, 17:35
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuckDarkwing
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAkLE5/eliaz-15-satt-langst-fram-i-jetline-pa-grona-lund

Hur skulle hjulpaketet kunna lossna och flyga förbi huvudet på någon som sitter i samma vagn? Låter helt orimligt, eller är jag helt ute och cyklar?

Kanske var en person som flög förbi...
Citera
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Nadja har flera personer påstått. Men inget efternamn eller ort.

Det är bara att gå igenom alla i Sthlm. De registreras som avliden på merinfo, ratsit eller nåt.
Citera
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuckDarkwing
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAkLE5/eliaz-15-satt-langst-fram-i-jetline-pa-grona-lund

Hur skulle hjulpaketet kunna lossna och flyga förbi huvudet på någon som sitter i samma vagn? Låter helt orimligt, eller är jag helt ute och cyklar?

Du kanske fick ett lite slangbella effekt när de släpte
Citera
2023-06-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Det är bara att gå igenom alla i Sthlm. De registreras som avliden på merinfo, ratsit eller nåt.

Men hon behöver ju inte ha bott i Stockholm.
Citera
2023-06-26, 17:36
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snillet88
Absolut. Men att slänga hejvilt med namn är väl inte riktigt helt schysst kan jag tycka. Googla på alla Nadja i Sthlm och sen bara få för sig att det är nån av dom och sprida falska rykten. Är mest den delen jag ställer mig kritisk till. Spekulera visst, men inte skriva ut att det är en viss N, utan att ha nån som helst aning om det.

Det håller jag med om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in