2023-06-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
För att vägen till/från rivnopil då är under rysk kontroll igen.

Har du inside information?
Citera
2023-06-26, 14:50
Medlem
Putins bästa vän Bill Browder myser nog dessa dagar

https://youtu.be/3MR-waOZg2A?t=147

Var är för övrigt Prigozhins fru och barn? Kidnappade av Kreml?
Senast redigerad av HatadAvGud 2023-06-26 kl. 14:52.
Citera
2023-06-26, 14:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
För att vägen till/från rivnopil då är under rysk kontroll igen.

Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Menar du alltså att Ryssen förlorat kontrollen över Staromaiorske? Det påstår ju inte ens Ukraina, men är det den officiella ryska hållningen? Har Ukraina kunnat ta Rivnopil utan tillgång till vägen från Staromaiorske kan de nog hålla det också.
Och dessutom verkar han på nått sätt mena att en väg från den ryskockuperade delen av Ukraina till Rivnopil på något sätt skulle vara avgörande för Ukrainas försörjningsleder..

Nej, återigen tyder allt på att Piggekotten helt har blandat ihop Ukraina och Ryssland. Om Ukraina tar vägen från Staromaiorske till Rivnopil (om det nu finns en sån, ingen aning) så skulle det kunnat ge stora problem för dom Ryssarna som i så fall hade varit kvar där.

EDIT: Det skulle för övrigt förklara väldigt mycket i Piggekottens resonemang här. Jag tror att han har menat Ryssland hela tiden när han säger att det går åt helvete för Ukraina.
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2023-06-26 kl. 14:56.
Citera
2023-06-26, 14:59
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azz2mouth
Prigozjin skulle väl offentligt till Vitryssland. Men som påpekats känns den destinationen synnerligen osäker med avseende på Prigozjins framtida hälsa och nu vet ingen var han befinner sig.

Kan det kanske vara så enkelt att han tagit till flykten till ett helt annat land? Att Vitryssland var en sk. false flag?

Känns inte helt orimligt och Prigozjin vet naturligtvis om att ett löfte om amnesti från ryskt håll knappast är värt pappret det skrivits på.

Bara en tanke. Kanske jag är helt fel ute i mitt resonemang?
Ja det finns ju inget som tyder på att han är i Belarus.

Och som du säger är han nog inte så korkad att han tror han kan känna sig säker där från FSB.

Utredningen om myteri verkar inte vara nedlagd och fler utredningar om bla mord mm pågår.

Om han är rädd om livet borde han dra nån annan stans....
Citera
2023-06-26, 15:00
Medlem
Citat:
Om ryssarna är på väg att ta staromaiorske är ju eventuella ukrainare i rivnopil ganska rökta.

Det ser ut att vara tvärtom, jag förstår inte varför Ryssland är så svagt i Donetsk region när man nu har annekterat hela regionen.

Märkligt!
Citera
2023-06-26, 15:06
Medlem
Bartman777s avatar
Jag får inte riktigt ihop det... Var det ett seriöst kuppförsök från Wagner som misslyckades, eller var det endast en vilseledande manöver?
Citera
2023-06-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja det finns ju inget som tyder på att han är i Belarus.

Och som du säger är han nog inte så korkad att han tror han kan känna sig säker där från FSB.

Utredningen om myteri verkar inte vara nedlagd och fler utredningar om bla mord mm pågår.

Om han är rädd om livet borde han dra nån annan stans....

Det är nog svårt att dra när man väl satt sig i bilen FSB kört fram åt en. Säkert många som velat.
Citera
2023-06-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag får inte riktigt ihop det... Var det ett seriöst kuppförsök från Wagner som misslyckades, eller var det endast en vilseledande manöver?

Min teori är att han hade stöd från delar av ryska militären, men att han inte fick klartecken från dessa under marschen mot Moskva. "Moscow-Muskie".

Då han var osäker på stödet tvingades han stoppa kuppen.

Nu åligger det ryska ledningen att reda ut vilka som är "förrädarna", det kan ju också varit så att FSB trollade Piggsvinet.
Citera
2023-06-26, 15:17
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det är nog svårt att dra när man väl satt sig i bilen FSB kört fram åt en. Säkert många som velat.
Så du påstår att det var en FSB-bil han lämnade Rostov i?

Varifrån har du fått dessa sensationella uppgifter?
Citera
2023-06-26, 15:17
Medlem
Azz2mouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641

Har Prigozjin åkt med FSB?
Låter mkt märkligt.
Har inte läst det någonstans.
Har du någon länk som jag kan läsa?
Mvh
Citera
2023-06-26, 15:20
Medlem
Reimers avatar
Rensning av skyttegravar nånstans i Ukraina

Citat:
The 1st and 3rd companies of the 1st mechanized battalion of the 3rd assault brigade of 🇺🇦 storm and clear the Russian positions held by the 57th motorized rifle brigade of Russia.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1673316061708517376
Citera
2023-06-26, 15:24
Medlem
Det föreligger rykten på twitter om att Ukraina kontrollerar Dachi på andra sidan Dnipro nära Oleshky.

Det surrar också rykten om att chefskocken tagit in på ett grönt hotell i Minsk. Han har kanske blivit vegetarian, eller har spanat in brudar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in