2023-06-26, 14:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Drabbar det även företag kan vi lägga ner dom flesta småföretag direkt. Denna linjen kommer ju direkt från WEF.
Citera
2023-06-26, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du på riktigt att du vet bättre än 97% av alla klimatforskare? Vi kan inte producera tillräckligt med mat till alla med nuvarande teknologi och förändrat klimat. Att matproduktionen skulle öka bara för att växter konsumerar koldioxid är idiotier som inte har någonting med verkligheten att göra.
En liten parentes bara. Matproduktionen ökar på vissa håll för att odlingssäsongen har blivit längre, vilket innebär att man kan klämma in en skörd mer än vanligt. Skulle inte säga att vi saknar teknologi för övrigt, det handlar om oansvarigt nyttjande/exploatering av åkermark i kombination med alltför storskaliga jordbruk med låg diversitet. Bevattning är dock ett område som kan förbättras något oerhört med utvecklad teknologi, mycket som är på gång där nu.

On topic så förstår jag inte hur detta kan vara något att bli upprörd över. Det är väl en självklarhet att vi ska värna om något så grundläggande som tillgång till rent dricksvatten?
Senast redigerad av Yarasama 2023-06-26 kl. 14:16.
Citera
2023-06-26, 14:15
Avslutad
Jag har egen brunn, så jag pumpar upp hur mycket vatten jag vill😁
Citera
2023-06-26, 14:16
Medlem
Man borde ha ett progressivt pris på vatten så det straffar sig för dem som har pooler, duschar länge eller bedriver stora privata odlingar etc
Citera
2023-06-26, 14:22
Medlem
Millediablos avatar
+1 miljon innevånare frestar på infrastrukturen, albanska pyramidspelet med vinstförväntan fortsätter. Politiker förstår inte att allt måste byggas ut med stigande befolkningsmängd.

Avloppsverk, vattenreningsverk, lokaltrafik, sjukvård mm. Man hoppas ju att skatteintäkterna ger balans i systemet när alla jobbar.....
Citera
2023-06-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Det slösas något ofantligt med vatten i dagsläget eftersom det knappt kostar någonting. En prisökning skulle motivera Svensson att tänka lite mer på sin vattenkonsumtion och det välkomnar jag.

Det finns ingen anledning att spara på vatten i Sverige undantaget enskilda områden som Öland osv så är vatten ingen bristvara och det är bättre för både reningsverk, ledningar och natur att det är stor omsättning.
Citera
2023-06-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Det slösas något ofantligt med vatten i dagsläget eftersom det knappt kostar någonting. En prisökning skulle motivera Svensson att tänka lite mer på sin vattenkonsumtion och det välkomnar jag.

Det kommer inte bli så, går förbrukingen ner så minskar ju inkomsterna och då tvingas
VA bolagen höja grundavgifter. Pengarna skall in.
Citera
2023-06-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Ja en prisökning håller såklart ner konsumtionen i vart fall om man har individuell mätning. Men huvudproblemet kvarstår. Ledningarna behöver bytas ut även om vi minskar förbrukningen. Detta skall betalas av någon . Någon är konsumenterna.

Vattenbristen påverkas positivt av de kommande prishöjningarna.

Jag lägger märke till att få deltar i tråden. Det beror nog på att den inte har någon koppling till invandring !

Fast man kan relatera lite till invandring också. Vi har blivit onödigt många fler i vårt land som tär på resurserna. Och x antal av dessa invandrare är fanatiska i sin tro om renlighet kontra smuts där de duschar väggar å tak å sej själva stup i minuten. Är åtskilliga lägenheter som totalförstörts pga extremt vattenmissbruk.
Citera
2023-06-26, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Visst, men även din brunn kan ju sina.
Citera
2023-06-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Man borde ha ett progressivt pris på vatten så det straffar sig för dem som har pooler, duschar länge eller bedriver stora privata odlingar etc
Precis!! Lyxkonsumtion ska bestraffas och hårdbeskattas. Varför ska jag som är singel och definitivt inte ödslar bekosta andras slöseri.
Citera
2023-06-26, 14:39
Medlem
Folk som inte levt utan vatten vet inte hur bra dom har det när dom kan dusha varje dag och dricka världens renaste vatten hur mycket dom vill.

Varför ska folket drabbas av att ledningar behöver bytas ut?
Borde ju va statligt.
Citera
2023-06-26, 14:39
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12

Vänta bara tills det kommer nya gummiparagrafer om privata brunnar där det krävs dyrbara inspektioner, kontroller och "certifieringar" som kostar skjortan för att du och andra hemska någorlunda självförsörjande människor inte ska vara så lockade att ha fortsatt fräckhet att inte få sitt vatten (och allt annat) tilldelat genom statliga/privata lättkontrollerbara metoder. Alla ska med! Slava Agenda2030!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in