2023-06-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Om det stämmer som det står tidigare i tråden så är ju flickan nu 14 år så jag gissar att det är flickan själv som börjat berätta för någon.

Förmodligen är det så. Jag är inte ute efter skuldbelägga mamman MEN hur känns det att veta att sambon våldtagit dottern och sedan ligger mamman med våldtäktsmannen? Några varningssignaler borde dykt upp under dessa 4 år.
Citera
2023-06-25, 17:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Hur uppdagades det hela? Hur kan man som mamma till den stackars flickan inte märka att detta sker?

Ja, sådant där kan man fundera över. Eller pappan DP för den delen. De har ju delad vårdnad.

Har det funnits hot? "Säger du något till mamma så slår jag ihjäl henne". "Säger du något till pappa ska jag se till att du aldrig får träffa honom igen". Sådant kan ju skrämma skiten ur en tioåring (vilket verkar vara ungefär när det börjat) men i takt med ökad ålder ökar insikten om att så inte lär vara fallet.

Eller har det skett med mammans vetskap? Både för Ristos del men även till det allt annat är snövita klientel som finns runt honom.
Citera
2023-06-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannybanny
Men alltså detta företag är ju inget man vill sponsra, måste väl ändå spridas en informationskampanj? Varför ingen info om deras handlingar på deras Facebooksida Potatisförädling på Öland AB ?

Jag vill absolut inte gynna våldtäkter och idioter.

Någon som vet vart dom säljer sin potatis och vad dom kör så man kan undvika detta?
Dom kanske säljer och kör mer än potatis om man ser på bilderna när man googlar ölands potatisförädling.

Dom borde sälja till grossister och restauranger. Dom borde bojkotta dom.

Någon som vet mer?
Citera
2023-06-25, 18:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillevidet
Jag vill absolut inte gynna våldtäkter och idioter.

Någon som vet vart dom säljer sin potatis och vad dom kör så man kan undvika detta?
Dom kanske säljer och kör mer än potatis om man ser på bilderna när man googlar ölands potatisförädling.

Dom borde sälja till grossister och restauranger. Dom borde bojkotta dom.

Någon som vet mer?

Då får du bojkotta i stort sett varenda restaurang och se till att ingen unge äter potatis i skolmatsalen.

Det levereras t.ex. oerhörda mängder skalad potatis till Arontorps kroppkakor och potatis i alla former till restauranger och skolkök.
Citera
2023-06-25, 18:52
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpeo
Bosatt i Algutsrum, styvdotter som det gäller, blev en chock för oss som kände han

Algutsrum och pedofil...
Är han centerpartist?
Citera
2023-06-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Då får du bojkotta i stort sett varenda restaurang och se till att ingen unge äter potatis i skolmatsalen.

Det levereras t.ex. oerhörda mängder skalad potatis till Arontorps kroppkakor och potatis i alla former till restauranger och skolkök.

Tänker lite större, typ matgrossister(exempelvis Svensk Cater om dom nu säljer dit) och restauranger som köper av dom. Det är dom som kan påverka mest och köpa av en annan potatisgrossist.
Senast redigerad av Hillevidet 2023-06-25 kl. 20:03.
Citera
2023-06-25, 21:09
Medlem
MGM far upplevs som lung och sansad men, gör man inte som han vill så hugger han som en orm och blir som förbytt. Risto är väldigt manipulerande och obehaglig att ha att göra med. Umgås mycket med en restaurangägare i Köpingsvik fd Kalmar som är samma kaliber i sitt sätt och förande.
Citera
2023-06-25, 21:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Tänker lite större, typ matgrossister(exempelvis Svensk Cater om dom nu säljer dit) och restauranger som köper av dom. Det är dom som kan påverka mest och köpa av en annan potatisgrossist.

Visst har de samarbete med Svensk Cater. Se t.ex.

https://anonfiles.com/90mdAeyaz8/svensk_cater_jpg

Och restauranger skrev jag ju att man får bojkotta i stort sett alla. Det levereras färsk skalad och färsk klyft på både längden och tvären. Sedan finns det ingen restaurang som slår Arontorp när det gäller mängd potatis.

https://anonfiles.com/J7mdAbyazf/arontorp_jpg
Citera
2023-06-25, 23:21
Medlem
Citat:
Så om jag fattar allt rätt nu i denna sjuka soppa....

Chr*stian är delägare i Ölands potatisförädling där han jobbar som Chaufför. Har haft sexuellt umgänge med unga damer.
Har en anställd, Jo*te som har våldtagit unga damer likaså och även koppleri. Jo*te har även farbror som hejar på och köper sexleksaker för att se sin släkting sätta på minderåriga.
J har även bonusbarn om jag fattar rätt med nuvarande (kanske ovetandes om J's förflutna??) sambo?

Chr*stian har även en syster som är tillsammans med en mördare.

Är detta allt?!?

Är det något samband med att J är anställd och dömd för samma sak som C nu sitter häktad för? Har J sporrat C? Har C och J gjort detta tillsammans med fler offer?

Vilket äckligt företag och vilka äckel gubbar
Citera
2023-06-25, 23:53
Medlem
Citat:
Så om jag fattar allt rätt nu i denna sjuka soppa....

Chr*stian är delägare i Ölands potatisförädling där han jobbar som Chaufför. Har haft sexuellt umgänge med unga damer.
Har en anställd, Jo*te som har våldtagit unga damer likaså och även koppleri. Jo*te har även farbror som hejar på och köper sexleksaker för att se sin släkting sätta på minderåriga.
J har även bonusbarn om jag fattar rätt med nuvarande (kanske ovetandes om J's förflutna??) sambo?

Chr*stian har även en syster som är tillsammans med en mördare.

Är detta allt?!?

Är det något samband med att J är anställd och dömd för samma sak som C nu sitter häktad för? Har J sporrat C? Har C och J gjort detta tillsammans med fler offer?
https://www.facebook.com/christian.johansson.3766
Citera
2023-06-26, 09:40
Medlem
Fortfarande fb uppe med vänner. Snacka om att blunda för signaler.
Citera
2023-06-26, 10:29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulafjadrar
Fortfarande fb uppe med vänner. Snacka om att blunda för signaler.

Han sitter ju häktad med restriktioner, bl.a. elektronisk kommunikation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in