2023-06-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldmc
Kan inte någon nyhetskanal intervjuva Balkmannen??

Men herregud, han måste väl få tid att återhämta sig? Kan mycket väl vara hans fru som först gled ur vagnen och avled och att han då klättrade ur vagnen, för att inte glida ur den själv. I så fall mår han nog extremt dåligt nu.
Citera
2023-06-25, 22:39
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Gröna Lunds kommunikatör är ju sämst… säger inget konkret alls. är väl bara be en controller att gå in i bokföringen och ta fram lite siffror som typ

”Förra året hade vi kostnader för underhåll och service på ungefär X miljoner” eller förklara exakt hur rutinerna ser ut…

Det är lite som när ett fetto säger att han tar väldigt seriöst på sin träning och att den är av högsta prioritet, inte trovärdigt

Kommunikatörer är alltid sämst men har långt ifrån den sämsta lönen. Kan de inte säga någon floskel eller rapa upp något självklart eller PKaktigt så fungerar inte dessa pajaser. En riktig olycka kan dessa nollor såklart inte hantera.
Citera
2023-06-25, 22:40
Medlem
Några identiteter som kommit ut än? Vem är vem? Stackars barn. Jag grät. Och så var mitt egna barn om en incident idag som kunde gått illa. Senaste dagarna har det varit en enorm tung och jobbig energi.

Med skador och konflikter. Jag tror på astronomi och det ligger säkert något i vår energi.

Hemskt iallafall. Sjukt som tonåring hade vi guldkortet och då var det ju också saker som kunde hända som att fastna i tilt t.ex. det var ingen skön upplevelse lutandes.

Berg och dalbanor som stannats och som varit skakiga/hoppiga. Bara vanliga tågen skrämmer vettet hur mig när de vid kraft skakar fram och tillbaka och byter spår och tåget lutar.

Stackars barnen vilken trauma nu. Nöjesfält lika med terapi resten av livet!
Citera
Medlem
qups avatar
Så oerhört tragiskt. Mina tankar till den dödes anhöriga. Lämnade hon barn efter sig?

Jag tycker man kan hålla stängt åkattraktionerna resten av säsongen. Folk kan gå dit och spela på chokladhjulet.
Citera
Medlem
Poddes avatar
35-års åldern, var det ett barn som miste sin mor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Detta var ju för att alla inte fattade vad som hänt. Man vill ju inte skapa panik.
Man vill inte skapa panik och därför släpper man in fler besökare 20 minuter efter olyckan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inst3506
Det låter som en rimlig teori. Verkar som de som satt längst bak som slungades ur. Tåget var böjt vid nödbroms och de sista vagnarna var högre upp än de andra.
Sen tar man lite enkel mattematik med att varge person väger 80 kg x2 gånger g-kraften nej tror knappast skyddsbyglarna var bygga för den vikten...
Citera
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Är det här en ytterligare signal om att Sverige är på dekis? Osäkra nöjesfält är en ganska vanlig företeelse i särskilt tredje världen. Är slarv, stress, nonchalans och okunniga sommarjobbare några av orsakerna till denna olycka? Har åkt Jetline många gånger genom åren. Har tyckt att det var den bästa åkattraktionen på Grönan men nu är det slut med det.

Han som byggde Jetline har även byggt andra banor som har spårat ur. "Chimera" I Mexico och "Mindbender" i Canada tror jag det var. På Mindbender gick bakhjulen av på liknande sätt och 2 killar slungades in i en pelare och dog. Har för mig att det var nån mer, ja, Jetline nu också.
Citera
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
På gröna lunds hemsida står det att de håller stängt till och med 2a juli.
De verkar redan vara säkra på att öppna om en vecka igen. Patetiskt ju.
Att de säger att har stängt en viss dag innebär inte att de har öppen en viss annan dag.
Citera
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Nja enligt wiki så har 67st dött av flygolycker sedan 1988, dvs 66 fler är Jetline

https://en.wikipedia.org/wiki/Jetline_(roller_coaster)
Fast det finns hundratusen flygplan jävla ärta.

"Eller om man går enligt kapacitet som dom säger på sin sida så har Jetline en kapacitet på 1300 pers per timme. Som om man räknar max så har 81,900,000 personer åkt så fett större chans att vinna på lotto än att dö av Jetline"
Que pasa?

66 personer?
Strax under 10 000 personer har dött i flygolyckor sedan sedan 1988 enligt wikipedia
Citera
2023-06-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjuLyktor
Nej, de kommer inte kunna åberopa det som grund, eftersom det tekniska felet av allt att döma beror på försummelse på deras sida.
Om Gröna Lund har följt föreskrifterna så blir det svårt att sätta dit dem. Historierna som finns i media är typiska "he said she said"-historier, det finns inget tecken på att anmälningar har gjorts från besökare eller medarbetare på Gröna Lund rörande Jetline. Nu när det skett en olycka träder folk fram och påpekar bristerna de har känt av under deras åkturer och arbetspass, men ingenting tyder på att en formell anmälan har gjorts.

Jag tvivlar starkt på att Gröna Lund har ignorerat en defekt attraktion. Hur som helst ska det inte kunna ske och utredningen får visa vad som skett och varför. Men att detta skedde pga försummelse är magstarkt att tycka.
Citera
2023-06-25, 22:41
Medlem
Balkmannen verkar ha flip-flops, tror inte han klättrat upp för balken utan att tappa dem…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in