2023-06-12, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Gå till vårdcentralen. Inga problem. Det tog tre min att få recept. Testa kry annars?
Jag har testat kry och de vägrar trots att jag har 40 % fett. De sa att man måste gå via vårdcentralen.
Citera
2023-06-12, 17:19
Medlem
Efter första veckan. Viktnedgång -4kg och midjemåttet -3,5cm.
Citera
2023-06-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejaaaaaaa123456
Jag har testat kry och de vägrar trots att jag har 40 % fett. De sa att man måste gå via vårdcentralen.

Låter konstigt. Du betalar ju fullpris. Gå till en annan läkare
Citera
2023-06-15, 02:15
Medlem
Kan man få Saxenda i fall man bara är lite tjock? Lite fett som man vill bli av med typ?

Jag är 184cm och väger 85kg. Är ingen gris direkt, men har helt klart en mage som putar lite. Jag går på gym och försöker hålla ner på maten, men kan inte låta bli att småäta. Särskilt sent på kvällen.

Tacksam för svar.
Citera
2023-06-15, 07:31
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Kan man få Saxenda i fall man bara är lite tjock? Lite fett som man vill bli av med typ?

Jag är 184cm och väger 85kg. Är ingen gris direkt, men har helt klart en mage som putar lite. Jag går på gym och försöker hålla ner på maten, men kan inte låta bli att småäta. Särskilt sent på kvällen.

Tacksam för svar.

Borde inte vara några problem. Vet en som började på 88 kg. Fråga! =)
Citera
2023-06-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Borde inte vara några problem. Vet en som började på 88 kg. Fråga! =)
Tack. Det ska jag göra efter semestern!
Citera
2023-06-20, 19:49
Medlem
VandaRosenBs avatar
Börjar med saxenda idag.

Startvikt: 95 kg
Längd: 168 cm
Citera
2023-06-20, 20:33
Medlem
VandaRosenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejaaaaaaa123456

Jag fick genom MinDoktor
Citera
2023-06-21, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren

Tacksam för svar.
Skojar du?!?! Det finns sjuka människor som behöver!! denna medicin som knappt finns att få tag på då det är slut hos leverantörerna. Fortsätt att punkterna din mage på gymmet och väx upp!!
Citera
2023-06-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karateharry
Efter att ha läst reportage om saxenda och även läst här beställde jag ett recept på nätet. Gav 4400kr ink nålar. Inne på 8 dagen och tappat drygt 5kg startvikt 94kg. Använder mig av appen lifesum så jag får i mig mat. Gymmar och kör Cardio. Hunger och speciellt sötsug totalt borta.

Var och hur beställde du ett recept? Och för hur länge varar ett paket för 4400kr? Hur länge tar man sprutorna?
Citera
2023-06-24, 22:48
Medlem
Gått på Saxenda i drygt 2 månader och är -10kg (från 122 kg, 182 cm) så är väldigt nöjd med det.

Jag har legat på 1,8 mg väldigt länge nu eftersom det fungerar och jag fick svårare illamående när jag ökade. Min endokrinolog (jag har Hashimotos sjukdom) sa att jag kan ligga kvar så länge jag inte blir hungrig/sugen, och det är ju verkligen inte!

Jag går omkring med ett lätt illamående konstant och får verkligen pina i mig mat...

Vi ska åka på en kortare resa om två veckor och jag har tänkt att jag inte tar Saxenda under den tiden för att kunna njuta av dagarna på semester utan illamående.

Behöver man trappa ner långsamt, eller kan jag bara lägga av dagarna före resan?
(fick inte någon tid till endokrinologen förrän efter resan, och hittade inte något online riktigt)

Någon som bara lagt av, och hur gick det?

Jag har förstått att man får börja om från 0,6 sen igen efter uppehåll.
Citera
2023-06-25, 22:06
Medlem
Ska börja med Saxenda imorgon, vad har jag att vänta mig? Ni som har erfarenhet? Har bmi på 38....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in