2023-06-25, 21:25
Medlem
R5As avatar
Jag minns att det enda som hindrat jetline från att rivas och bygga nytt är alla jävla purister i Stockholm som anser att gammalt är bäst och ”finast” bara för att deras jävla vykort ser bra ut.
Citera
2023-06-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goddag.yxskaftet
Nu när detta har hänt, kommer Liseberg äntligen att riva Lisebergsbanan nu då? Jag har varit där vid flera olika tillfällen då den har varit stängd (pga tekniska fel?). Den är ju också gammal som gatan och jätteryckig, precis som Jetline var. Jag bara väntar på att något liknande händer med den skiten också. Det måste ju finnas modernare berg- och dalbanor med mycket bättre säkerhet som man kan byta den mot.
Lisebergsbanan drabbades av en olycka för typ 15 år sedan med ett antal sjukhusbesök som resultat. Det var snack om att Liseberg skulle bli tvungna att riva den och på det svarade de med att påstå att de i så fall kommer bygga en identisk, men modernare, kopia på samma plats. Den har även renoverats flertalet gånger. Vi får se om Gröna Lund är lika förtjusta i Jetline, jag tippar på renovering och eventuellt nya tåg.
Citera
2023-06-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaTomten
Hur mycket vägde han?
Hur ska någon här kunna veta det?
Citera
Medlem
Kan ingen skicka videorna som tydligen finns från balkmannens agerande?
Citera
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Jag blev nyfiken på Gröna Lunds köpvillkor och hur de kommer klara sig ur detta. De kommer klara sig ur detta med en s.k force majeure (befrielsegrund på svenska).

https://www.gronalund.com/kopvillkor

Smart av företaget, avsäger sig ansvaret för både de själva men också gästen. Det är helt enkelt olyckligt att det skedde.
Helt sjukt, men tror konceptet ser likadant ut i hela världen. Det är endast pengarna som spelar roll.

Räknas en person som slarvar med jobbet som tekniskt fel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Helt opassande, precis som alla artiklar på tjejer som ska puta på läpparna när de skickar in bilderna på sig när de rör om trams som ”hårstrå” i chipspåsen.

Människor som dra syns i media har söker både och. Men privatpersoner… knappast. Då får man ju ta en allvarlig bild bara för det då.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021mannen
Och vem säger att detta system inte fallerar eller har slagit till så pass många gånger att materialet blivit utslitet och nött som bara kan ses med ultraljud.

Du förstod inte alls min poäng, som var: nödbromsen har inget med haveriet att göra, eftersom ingen broms finns på vagnen.
Citera
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Han klättrade inte ur vagnen. Han måste ha kastats ur vagnen och lyckats landa på/få grepp om en av balkarna. Balken är flera meter från tågsetet.

Det finns en video när han klättrar ur vagnen ut på balken... ska hitta den åt dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Är verkligen folk så jävla puckade så dom tror någon människa i verkligheten klarar av att slungas ut från ett berg o dalbane tåg och greppa tag i en balk?.
Men ändå finns en bild på en kille som sitter på balkarna..han sitter nog inte där för skojja skull
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Var det inte Dekra som fick stänga sin bilbesiktning pga att de godkände alla?
Jo, men dom har fått nytt tillstånd efter det.

https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/bilbranschen/swedac-stoppar-dekra-som-tvingas-stanga-alla-besiktningsstationer/

https://motorbranschen.mrf.se/dekra-far-oppna-igen/

Men det visar ju på att de kanske inte tar sitt uppdrag fullt lika seriöst som konkurrenterna.
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag var på Grönan igår och till sommarjobbarnas försvar vill jag säga att de kollade våra byglar och säkerhetsanordningar ordentligt innan varje åktur. De var också noga med att säga till folk som inte skötte sig. Ingen skugga ska falla över dessa unga arbetare. Att Jetline är körd till bristningsgränsen är inte deras fel. Inte heller att Jetline har en dålig säkerhetsanordning.
Citera
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Han klättrade inte ur vagnen. Han måste ha kastats ur vagnen och lyckats landa på/få grepp om en av balkarna. Balken är flera meter från tågsetet.

Kolla klippet först innan du skriver som att du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in