2023-06-25, 20:16
Medlem
Jag var där. Såg olyckan. Det riktigt äckliga av Gröna Lund var att de inte stängde attraktionerna på en gång. Attraktionerna fortsatte minst en halvtimme efter olyckan och de fortsatte att ta in nya besökare.

Det var total panik som utbröt efter kraschen när människor hade ramlat ner. Många misstog ljudet för skott och sprang.
Det man väntade sig var att allt skulle tystna och att någon skulle prata i högtalarsystemet och uppmana människor att hålla sig lugna och att lämna tivolit. Men nej! Vilda musen intill och de andra attraktionerna fortsatte och när vi samlat ihop vårt sällskap 20 minuter senare och var på väg ut därifrån tog de fortfarande in nya besökare som om ingenting hade hänt.

Fy skäms Gröna Lund! Pengakåta jävlar.
Citera
2023-06-25, 20:17
Medlem
Men vad är det för snack om balkmannen? har han ramlat ned och lyckades i luften ta tag i en balk, och hänga kvar där?
Citera
2023-06-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Men det verkar ju inte rimligt. Då skulle ju barnen flugit ut. Måste bero på i vilken vagn man satt. Att vagnarna längst bak fick mer tryck.

Satt det barn i den vagn där den nu döda kvinnan åkte? Kan det ha varit hennes barn? Är de barnen nu moderlösa?
Citera
2023-06-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robro
Varför skriver du det här då en video på någon som sitter längst fram och filmar efter stoppet har postats 10 gånger nu i tråden?

För att jag missat den videon såklart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
35 åriga kvinnan lämnar ett litet barn efter sig!

I en intervju så föll balkmannen som andra person ner och så tog tag i balken, första personen ramlade i en buske

Så sorgligt, var det första vagnen hon satt i?
Citera
Medlem
Kollade Youtube för att se typ av attraktion som var drabbad.
Väldigt många "nyhetsreportage" på engelska verkar vara gjorda av indier, indisk brytning.
Extremt Gröna Lund- intresse i Indien ???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jo ho du - jag såg allt ett ben med fot sitta fast i rälsen ..
Ok, då såg du nått många missade men ett ben som sitter fast i rälsen är inte kroppsdelar överallt.
Hur tänker du det benet har fastnat i rälsen då efterssom vagnen hänger ut utanför rälsen och personen föll inåt.
Då ska hon ju medvetet ha kört in benet under vagnen isf.
Men obduktionsrapporten får ju visa hur det såg ut
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Satt det barn i den vagn där den nu döda kvinnan åkte? Kan det ha varit hennes barn? Är de barnen nu moderlösa?

Hennes barn ska ha varit kvar på marken enligt några inlägg tidigare. Hon ska ha åkt med sin syster.
Citera
2023-06-25, 20:19
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha00
Enligt presskonferensen var det 14 personer i samma vagn?
”Totalt var 14 personer ombord när främre delen delvis spårade ur, skriver Gröna lund i ett inlägg på Facebook.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQXXKG/grona-lund-kommer-inte-oppna-forran-vi-utrett

Njae, 14 pers i samma tågset. Sju vagnar x 2
Citera
2023-06-25, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Misstänker att några blattar saboterade vagnen på något sätt.

Skulle aldrig åka den där eller liknande attraktioner, inte ens om jag fick betalt för det!
Min direkta fula misstanke också.
Citera
2023-06-25, 20:20
Bannlyst
Varför går flippar gröna lunds sida om öppettider?
https://www.gronalund.com/kalender
Citera
2023-06-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Jag var där. Såg olyckan. Det riktigt äckliga av Gröna Lund var att de inte stängde attraktionerna på en gång. Attraktionerna fortsatte minst en halvtimme efter olyckan och de fortsatte att ta in nya besökare.

Det var total panik som utbröt efter kraschen när människor hade ramlat ner. Många misstog ljudet för skott och sprang.
Det man väntade sig var att allt skulle tystna och att någon skulle prata i högtalarsystemet och uppmana människor att hålla sig lugna och att lämna tivolit. Men nej! Vilda musen intill och de andra attraktionerna fortsatte och när vi samlat ihop vårt sällskap 20 minuter senare och var på väg ut därifrån tog de fortfarande in nya besökare som om ingenting hade hänt.

Fy skäms Gröna Lund! Pengakåta jävlar.

Detta var ju för att alla inte fattade vad som hänt. Man vill ju inte skapa panik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in