2023-06-25, 19:55
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Vad försöker du göra gällande? Bergochdalbanan är trist, skakig och har nu orsakat dödsfall. Har varit en hel del negativa rapporter från Gröna Lund när det gäller oordning och allmänt störande, dessutom.

Hela detta "nöjesfältet" måste få en omstart med fräscha attraktioner - denna säsong borde vara rökt.

Innan den orsakade olyckan var den inte trist alls, otroligt populär attraktion och som jag nämnt tidigare i tråden har jag jobbat på attraktionen när jag var yngre och har i huvudsak positiv uppfattning om nöjesparken.

Det är bara tragiskt att Gröna Lund förfallit till att vara en plats för oordning och nu uppenbarligen brister i säkerhet och underhåll. Det är ett ryckte som blivit förstört och det är tragiskt på alla sätt och vis. Det var bättre förr brukar man säga.
Citera
2023-06-25, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Jag gissar att Grönan kommer ha stängt resten av sommaren. Är det fel på en attraktion, då kan det säkert finnas fler fel på andra attraktioner. Och det är mest ungdomar som hänger där, dem kommer vända med klacken och göra annat.

Haha! Aldrig!

Tror du att ägarna tänker förlora så mycket pengar?
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cansada
Ett vittne som var med sa att hon såg att balkmannen trillade ur sin vagn och fick tag i balken. Ingen är väl så dum så att man klättrar upp i en ställning efter en olycka där fler saker kan trilla ner och man kan bli skadad. Det lämnar man ju till proffsen och de som har utrustning.

Om ens barn var i en vagn fast däruppe hade man som förälder möjligtvis klättrat upp igen?
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbajsbajs123
Stämmer vad jag vet inte alls. Man brukar i regel renovera, men givet att det inte skett så många dödsolyckor under modern tid så skulle jag gissa att man väljer att skrota jetline, så där är vi iallafall på samma sida. Man kommer riva vilda musen och jetline och börja om. Detta kommer förskjuta planerna på att bygga ut parken men det får det vara värt. Alternativen är nya säkrare vagnar men ser inte hur det skulle vara en värd investering.

Att ens försöka bygga om och bevara 35 år gamla Jetline, till och med under annat namn, är i princip PR självmord. Den försvinner
Citera
2023-06-25, 19:57
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Det finns ju flera tåg som åker samtidigt, typ 3 skulle jag killgissa. Tänkbara rutter: en lämnar stationen, en är i mitten av banan och en anländer till stationen. Sen snurrar det på sådär hela tiden. När det tar lång tid att lasta tågen så brukar man få sitta i en kö och vänta strax innan stationen där man ska stiga av.

Så kan det ju vara men då dom själva uppger kapaciteten till 13000 pers/tim så får vi väl nöja oss med att räkna på det då vi eller i alla fall jag inte vet hur många "tåg" som körs samtidigt
Citera
2023-06-25, 19:58
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Såg intervjun med Vd. De frågade vad han ville säga till de anhöriga till dödsoffret:

”Jag är hemskt ledsen att det blev så här, en sån här dag ska vara glädjens dag och så blev det så här”

Men utan tårar eller bedrövelse, det lät som att han beklagade att någon brutit benet.

Ägarna drar ju in typ 1 mille i vinst per dag så ledsen var han helt klart!
Citera
Medlem
tråkigt att det är den men jag tror den är för gammal helt enkelt. tråkigt. samma tillverkare som Lisebergsbanan. så min gissning blir att båda rivs inom snar framtid.
Citera
Avslutad
Vart hamnade hon som omkom? Låg hon nedanför de andra vagnarna? Var hon synlig för andra gäster?
Citera
2023-06-25, 19:59
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Om ens barn var i en vagn fast däruppe hade man som förälder möjligtvis klättrat upp igen?

Det är inte så jävla lätt att klättra upp en 7-8 meter till en balk. hade du varit förälder hade du försökt ta dig upp via service gångar och trappor, inte via balkar. Dock hade du blivit utrymd eller omhändertagen av räddningstjänsten långt innan du nått upp
Citera
Medlem
Den som är ansvarig för underhåll av attraktionen kommer troligen att få en varning av arbetsgivaren. Även om man inte kunde förutse att detta skulle inträffa så måste någon få skulden så att det inte händer fler olyckor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Du menar en som bröt armen av att åka Jetline

Nej men handen.
Citera
2023-06-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Såg intervjun med Vd. De frågade vad han ville säga till de anhöriga till dödsoffret:

”Jag är hemskt ledsen att det blev så här, en sån här dag ska vara glädjens dag och så blev det så här”

Men utan tårar eller bedrövelse, det lät som att han beklagade att någon brutit benet.
Tror du ursäkten hade betytt mer för offren om han stod där och lipade under intervjun?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in