2023-06-25, 19:21
Medlem
Tror ni att Gröna Lund öppnar mer i sommar? Det ser ju riktigt konstigt ut ifall de gör det.
Citera
2023-06-25, 19:22
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Här ser man också balkmannen, lite närmare själva tåget.

https://www.tiktok.com/t/ZGJCW95u9/

Ser ut som om han är två tre meter från tåget där. Att han blir kvar på balken kan tyda på att han är för långt bort för att komma tillbaka dit, fast också på att han är i chock
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Du har ingen aning om hur stor risken är. Men om vi måste gissa hade vi gissat på högre risk idag än vad vi hade gissat på igår.

Statistiskt sätt kommer det i princip vara 0% risk att råka ut för något farligt närmsta låtsäga 10 åren på Grönan eller Liseberg.

Känslostyrda, lågbegåvade, infantila och paranoiker i tråden förstår dock inte detta, utan skriker sig hesa och hittar orsaker som avslöjar deras svagbegåvning. 'Sverige är i fritt fall, invandrarnas fel, det var bättre förr' o s v o s v. Stundom lite småkul att läsa faktisk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Tror ni att Gröna Lund öppnar mer i sommar? Det ser ju riktigt konstigt ut ifall de gör det.
Klart dom gör och inget konstigt med det
Citera
2023-06-25, 19:23
Medlem
Tik tokaren som var på tåget skriver i kommentarerna gällande balkmannen ” Han ramlade av vagnen och lyckades ta tag sig i den”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
https://www.tv4.se/artikel/5rTeIvRsRqZKi1a6d0HLoz/efter-doedsolyckan-i-danmark-sa-saekra-aer-svenska-noejesfaelt

Förra året dog en tjej i Danmark i en nöjespark. Parks and resorts (som väl äger grönan) säger att de kollar säkerheten inför varje säsong.

Men även Liseberg har haft dödsfall, 1950 nångång trillade någon ur bergbanan och dog, eventuellt var säkerhetsbågen inte fast ok.

Jag åker inte ofta sånt här. Och mina erfarenheter säger att att svenska nöjesparker har ett mer tydligt säkerhetstänk än på kontinenten, kanske särskilt Liseberg, men olyckor händer, svårt att gardera sig helt.
Betydligt osäkrare med de kringresande anläggningarna. Där skulle jag känna viss tveksamhet.Tivoli, Grönan och Liseberg känns fortfarande trygga anser jag även om jag tyvärr är medveten om att en ny olycka kommer att inträffa i framtiden. Förhoppningsvis så dröjer det många år tills dess.

Olyckor händer i samhället och det är bara att acceptera och använda erfarenheterna till att förbättra och undvika att exakt samma sak hände igen.
Citera
Medlem
Så jävla vidrigt att slita isär människor och beröva människor deras liv, för en jävla åktur som spårar ur. Fy fan, det är bland det värst sättet att dö på. Stackars anhöriga, fy fan. Rrrrrsct tvi.
Citera
2023-06-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid83
Klart dom gör och inget konstigt med det

Klart det är konstigt? vart är respekten mot de drabbade och anhöriga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid

Jetline har nog gjort sitt iaf, resten öppnar dom säkert, men som dom sa på presskonferensen stängt I minst 7 dagar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Balkmannen började givetvis sin klättring redan innan olyckan skedde. Vilken kung

Problemet är att flera vittnen sett Balkmannen lämna över en bebis till en kvinna på marken som reaktion på själva olyckan och sedan flugit upp på balken. Men det är möjligt att Balkmannen också kan befinna sig på 2 olika ställen samtidigt, ingenting är väl omöjligt om han lyckades landa på balken när tåget kraschade!!?? :-)

Dessutom så var han blodig i ansiktet också enligt ett vittne, så onekligen är Balkmannen ett mysterium, kan vi verkligen säga att han verkligen var på plats? Skulle han inte kunna vara en illusion?
Senast redigerad av Deslauriers 2023-06-25 kl. 19:26.
Citera
Medlem
https://www.tiktok.com/@feliciajuliatuffano/video/7248655233159679259?is_from_webapp=1&sender_device =pc&web_id=7187110139974157830

På denna ser det ut som att balkfettot klättrar bort från vagnen.
Citera
2023-06-25, 19:25
Medlem
Killen med armen har kommenterat lite mer på sin tik tok på en fråga hur han bröt armen:
Citat:
@eliaz: Vagnen skakade och hoppade så in i helvete så behövde hålla i mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in