2023-06-25, 19:12
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Därför jag skrev OM
Jo men vi vet ju inte ens om han lämnade sin fru öht. och det jag menade är att det kan ju finnas flera olika scenarion, en där han slungades ut och klamrade sig fast=lämnade frun ofrivilligt och en där han lämnade frun frivilligt för han brydde sig mer om sig själv eller något annat (då håller jag med dig om att det är en cuck)

I nuläget bara dumt att spekulera imo. så jag släpper det.
Citera
2023-06-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Det ser ju inte speciellt högt ut. Är det 10 meter ner?

Nej, snarare 6 m skulle jag tro. Men det räcker för att dö/skadas rejält om man inte har tur
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Stämmer det är det ju snarare en hjälte. Så dumt att spekulera i nuläget när ingen vet till 100% tycker jag.

Jo, jag håller med om att Balkmannen är en hjälte om det stämmer att han gav sig upp om Tarzan i karusellen för att hjälpa till istället för att filma spektaklet. Det har jag skrivit tidigare i tråden. Däremot blir det såklart en diskussion om det hela när ett vittne säger att han såg en man som var blodig i ansiktet hänga i en balk, då frågar man sig om denna person hängde i en balk och sedan ramlade ned i och med att det finns uppgifter på att 4 personer ramlat ned?

Eller har vittnet misstagit hans röda tröja för blod i ansiktet?

Och klättrade han upp som spindelmannen för att sedan helt ljudlöst klamra sig fast vid en balk?

Klart det kommer spekuleras på flashback då det förekommer 3 eller 4 olika versioner kring Balkmannen!
Citera
Medlem
ceyifam2s avatar
https://www.tv4.se/artikel/5rTeIvRsRqZKi1a6d0HLoz/efter-doedsolyckan-i-danmark-sa-saekra-aer-svenska-noejesfaelt

Förra året dog en tjej i Danmark i en nöjespark. Parks and resorts (som väl äger grönan) säger att de kollar säkerheten inför varje säsong.

Men även Liseberg har haft dödsfall, 1950 nångång trillade någon ur bergbanan och dog, eventuellt var säkerhetsbågen inte fast ok.

Jag åker inte ofta sånt här. Och mina erfarenheter säger att att svenska nöjesparker har ett mer tydligt säkerhetstänk än på kontinenten, kanske särskilt Liseberg, men olyckor händer, svårt att gardera sig helt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Makes sense om det är två säkerhetsbyglar som brustit

Vår rödtröjade balkman är sannolikt en av de fyra

Ja, det är troligtvis 3 som fallit till marken + balkmannen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barky70
Kan man tänka sig att det handlar om medvetet sabotage? Att en underbetald sommar vikarie fått skit och bestämmer sig att lossa lite med skiftnyckeln.
Nej det kan man inte tänka sig
Citera
2023-06-25, 19:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Otroligt osannolikt att han skulle ha stått på marken och klättrat upp. TikToken tidigare i tråden visat ju sekunderna efter att det hänt och folk försöker bilda sig en uppfattning om vad som faktiskt hänt. Mannen kravlar då redan omkring på balken så inte en chans att han klättrat upp från marken under den korta tiden.
Aha okej.
Citera
2023-06-25, 19:14
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid83
Då skulle en bil besiktning ta mer än 20 minuter.. Inte ens på en service kontrollerar man så mycket.. Typ bromsar och byter olja typ.. Bilar går också sönder som är besiktade och servade

Jo, men kommersiell trafik samt nöjesattraktioner är en helt annan sak. Bilen äger/brukar du, du kan förvisso lämna in den på service och besiktning, men du kör den och har ansvar för den. Om det inte beror på något fabriksfel så är det du som är ansvarig. Detta gäller dock inte tåg, buss, flygplan eller åkattraktioner på Gröna Lund, där är det ägarna och näringsidkarna som bär ansvaret för säkerheten.
Citera
2023-06-25, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Nedladdningslänk till video från person som satt längst fram i Jetline. Bruten arm som skada.

https://anonfiles.com/K6o591y6z5/petal_20230625_190804_mp4

De som flugit ut verkar alltså suttit någon annanstans. Längst bak kanske?

Nej, han bröt handen.
Citera
Medlem
"Killen som jobbade med att säkra alla karuseller sluta för han fick för lite lön och han var expert på de" (sic!) skriver någon på TikTok.

Kanske anlitades utländska arbetskraft, som accepterar lägre lön, i personens ställe?
Eller så ersattes han inte alls.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Men landa på en balk i full fart i nivå med Ethan Hunt i Mission Impossible?

Det händer inte, om han inte snarare hängt och dinglat och trillat ner. Men att slungas ur i full fart och landa på en balk låter ytterst osannolikt. Men märkligare saker har väl skett, säkert.
Måste ju vara en skaplig pungkrossare att landa på en balk, men gissar att den smärtan förkläds av den abrupta chocken att gå från att sitta i en bergochdalbana för att i nästa sekund vara i fritt fall utanför farkosten.
Citera
Medlem
Off topic: men blir Balkman nyord 2024?

on topic, har svårt att se att han fångat upp sig i farten och landat på balken i sann spiderman anda, han måste klättrat upp eller ur vagnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in