2023-06-25, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ingen vagn har landat på marken, däremot är det främre hjulparet borta så att den första vagnen bara är halvt förankrad. Byglarna håller ju inte för vilka lutningar som helst.

”Tåget” har sedan tryckts ihop lite och stannat med en tiltning åt höger, en inte helt bekväm ställning för de som sedan satt fast en stund.

fyfasiken, dom får göra om alla vagnar, helt nya robusta, och grövre bultar och annat.
Samt sätta riktiga bälten i vagnarna. Som det är nu får man fasiken inte ha det.
Och rediga kontroller.

Det här får aldrig mer hända.
Citera
2023-06-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det kom väl redan på första sidan att det är invandrare som medvetet saboterat vagnarna för att få uppmärksamhet? Oklart varför.. miljöaktivister tror jag inte på eftersom vagnarna är utsläppsfria.
Ursakta utslappsfria ja detta ar tragiskt men uppskattar anda att man tanker i alla banor..
Citera
Avslutad
Undrar hur länge det dröjer innan någon Södertörnsutbildad ”expert” kopplar ihop dagens olycka med klimatförändringarna?
Citera
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomten2
Det var två som ramlade till marken. Den ena dog och den andra är allvarligt skadad och döende. Resten kommer överleva. Sen var det en till som ramlade av men han greppa tag i en stolpe och överlevde.

Om detta stämmer så har den alltså spårat ur och stannat i en position där tre personer efter stoppet glidit ur sina platser relativt sakta (alltså ej katapult mitt i urspårningen). Två av de tre som glidit ur har inte kunnat hålla fast sig i något utan åkt ner i marken, den tredje har haft möjlighet att greppa tag i en balk och rädda sig upp på den. Mannen i den röda tröjan. Dagens mest kända och ändå okända man i Sverige.

Övriga skadade är sådana som blev kvar i sina platser i tåget men har skadats av de kraftiga slängningarna hit och dit när tåget spårat ut och stannat tvärt.

Samtliga svårt traumatiserade av skräckupplevelsen att ha tittat på när andra passagerare rasat rakt ner i marken.
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Arlanda express spårade ut nyligen. Kunde lika gärna ha varit någon som dött där.
Olyckor händer. Slitage, dåligt underhåll, en bult som rostat. Tragiskt för de drabbade, men kanske dags för åkattraktionen att gå i pension efter att tjänat så många år och bygga något nytt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Ja, och bara blattar som besöker Grönan också. Säkert någon jävel som har pillat på något.

Hur jävla dum får man vara om du tror verkligen att 16-åringarna utför kontrollerna. Skyll allt på invandrarna. Typiskt bonnläpp att uttrycka sig sådär hahaha
Citera
2023-06-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
"Hur gammal är den här banan"

Någon man kan lära sig med 5 sek googling. Patetisk journalistik

Högst relevant fråga att lyfta under en presskonferens för ansvariga att svara på oavsett om man vet svaret eller ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveStaunton
Undrar hur länge det dröjer innan någon Södertörnsutbildad ”expert” kopplar ihop dagens olycka med klimatförändringarna?
Ja det kommer nog! har aven Stockholm haft varmebolja i en manad nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Något mer än bara en massa inövade floskler.
Ge gärna exempel.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det märks att du inte är en "utbildad journalist"...

Det märktes inte att journalisterna som närvarade på presskonferensen är ”utbildade journalister”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Säger inte ett piss, självklart räcker det inte med besiktning en gång per år.
Min bil besiktas också en gång per år. Sätter jag mig och kör min besiktade bil och kör trots att jag vet att ett hjul är löst och har ihjäl någon kommer jag självklart få stå till svars för det.
Bara för något gått igenom en besiktning för 10 månader sedan betyder det inte att ägaren slipper ansvar.
Uppenbarligen var något fel med attraktionen och ägare borde ha uppfattat detta.

Du kanske inte läste allt?

Detta påstår man:
Citat:
– Enligt lag måste alla våra attraktioner besiktigas av oberoende besiktningsmän varje år och det gjordes även i år, före öppningen i våras. Förutom det har vi också interna besiktningar varje halvår, månad och vecka.
Citera
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveStaunton
Mer sannolikt än att nån frågar personalen när de åkte Jet Line sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in