2023-06-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sjukt. Barnet eller föräldern som dog hade nog gladeligen betalat 3000 för att få slippa slungas ut och dö. Folk är inte kloka.

Nåja, detta skrevs nog precis i sekunderna efter. De visste kanske inte så mycket mer än att tåget stoppat?
Citera
2023-06-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Har Grönan något som helst servicetänk; river dem Jetline helt enkelt.

Ser illa ut för deras anseende om det tillåts vara kvar attraktioner där folk dött.

Att ens ha över trettio år gamla bergochdalbanor känns tveksamt ur mitt säkerhetsperspektiv. Men jag är ingen expert.

Anmärkningsvärt ändå att recensioner på google påpekar att just Jetline upplevs som osäker.

Sen att schimpansmördaren Anna Troselius är den som anses vara ansvarig för säkerheten, ger mig bilden att grönan styrs av inkompetenta lallare. Men hon följer säkert värdegrunden, och det är väl det viktigaste idag.

Jag har alltid gillat Jetline - den har åkt smidigt och mjukt - till skillnad från ryckiga "vllda musen". Men nu har vi svaret.
Citera
2023-06-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag är inte ett dugg förvånad. Jag förstår inte hur man låta sina ungar åka i dessa dödsfällor. Fan minns från min barndom när jag höll på att flyga ut från flygande mattan. Helt jävla livsfarligt.

Sorry för OT, men detta har jag hört från flertalet ”spinkiga” som åkt just Flygande mattan. Många nära-döden-upplevelser. Men där har man väl en gemensam bygel för en hel rad, på Jetline är det egna byglar.
Citera
2023-06-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Hade Liseberg också stängt så länge utredningen pågick och hur lång tid var det? Jag funderar nämligen på hur lång tid utredningen här kan tänkas ta.

Inget dödsfall där så troligen kommer detta ta längre tid
Citera
Medlem
Nyheter24 skrev det här för 3 dagar sedan

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...ar-som-svimmat
Citera
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadUncle
Skulle tro att den där svärjevännen inte är speciellt gammal eller speciellt påläst. Senast vi hade en allvarlig olycka med en berg & dalbana var 2006 på Liseberg. Precis inom det tidsspan som han nämner. 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Minns du vilken åkattraktion det var?
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
De kan aldrig stämma att senaste besiktningen var 1999?
Om man tror det så är man mer än lovligt korkad.

https://www.swedac.se/amnesomraden/tivolianlaggningar/
Citera
Medlem
Daria.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Alla som kan filma sånt material efter räddningsinsatsen blev evakuerade. Sluta söka på TikTok och vänta tålmodigt på bilder och video i traditionell media så slipper du se offer.

Dödsoffrets kropp är fortfarande varm och du vill se bilder och filmer direkt…

Men sätt dig ner, du verkar ju fräsch som ens relaterar till offrets temperatur. Vad har det att göra med något att de blev evakuerade, tror du att de väntar tills de kommer hem och skickar över filerna via 56k modem eller?

Jag vill veta vad som hände, inget annat. Vad gör du själv i den här tråden, du kan väl vänta med att läsa tills imorgon om det nu är så hemskt att vilja ha snabba svar.
Ladda inte upp filmer på offer så slipper folk se offer, behöver inte vara svårare än så. Finns gore forum för såna som gillar det.
Citera
Medlem
hobans avatar
Förra året dog en 14-flicka på berg o dalbanan Cobra i danmark, var väl ett hjul som lossnade då

Tråd om den olyckan här:
(FB) Danmark: Berg- och dalbanevagn havererar. 1 död (2022-07-14)
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Jag gissar att marken gröna lund står på ägs av kungen
"Gröna Lund äger större delen av marken" enl stadens text, hur nu det ens är möjligt, då blir det mer komplicerat att få bort dem.
Citera
2023-06-25, 14:13
Medlem
Daria.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Du får skriva till TV4 och klaga! De lade upp bilden!

Med blurrat ansikte hoppas jag? Ger inte tv4 några klick i onödan.
Citera
2023-06-25, 14:13
Medlem
JahLoves avatar
Nån som vet hur många NM bultarna på just hjulen sitter med moment?

Det är ju det man går på om man vill förstöra / skapa kaos..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in