2023-06-24, 20:45
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Helt otrolig tråd. Sällan sett så mycket ren och skär desinformation samlad i en och samma FB-tråd. Varför uttala sig tvärsäkert om något man inte har en aning om?

Jag är själv ingen frimurare då jag tillhör annan religion än kristendomen, men har flera kamrater som är frimurare och de skulle skratta gott om de läste det som dras ur röven i denna tråd. De sysslar mycket med altruism och uppfyllande livsfilosofier, studerar meningen i gamla skrifter och genomgår traditionsenliga ceremonier tillsammans. Ungefär som vilken kyrka som helst. De sysslar inte med ockultism, hot, ärenden åt djupa staten och allt vad som nämns i tråden.

Sen kan jag inte uttala mig om andra länders frimureri då det är kopplat till deras stater; någon internationell paraplyorganisation existerar inte.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2023-06-24 kl. 20:52.
Citera
2023-06-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
ja sa ar det. i stort handlar det mesta i frimurar mytologin om en person vid hiram och solomon's tempel.
hiram anstalldes av kung solomon for att leda bygget av sitt tempel.
i stort sett all info om denne hiram ar pahitt av frimurarna sjalva.
sa da ser vi till hirams boss kung solomon istallet.
och har har vi en filur i ren satanistisk anda. han hade 700 fruar och 3000 konkubiner, men det kan kanske avfardas som en aningen glad i hagen man, ungefar som frimurarna publikt beskriver sina middagstillstallningar.
men inte bara manga kvinns hade solomon, han hangav sig till en rad ”gudar” daribland moloch- guden det offras barn till henom att branna dem levande......

och sannerligen sa erkande frimurarnas gudfader Mr.Pike att Lucifer ar frimurarnas herre.
Lika sa gjorde tokstollen Mr.Crowley
Går ju inte läsa vad du skriver, man behöver ju inte vara supersmart för att klara av att skriva svenska å ä ö på utländskt tangentbord
Citera
2023-06-25, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Jösses! Den ene tokstollen efter den andre dyker upp. Här på forumet finns det flera frimurare som vet vad det går ut på men likväl så ramlar förståsigpåare in som sett en film på youtube…
tokstallarna ar frimurarna som rollspelar just de historiska personer och deras garningar, dressade som faraoner rollspelar dom byggandet av solomons tempel(som enligt sagnen byggdes av demoner som byggmastaren hiram kunde kontrollera), de rollspelar overgrepp, mord och ond brad dod, allt sa klart bakom stangda dorrar,.
publik tokstollar dom sig ocksa.
http://cn.bing.com/images/search?q=shriners&FORM=HDRSC2
Citera
2023-06-25, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Går ju inte läsa vad du skriver, man behöver ju inte vara supersmart för att klara av att skriva svenska å ä ö på utländskt tangentbord
nagot sager mig att du inte vill lasa kritik riktat mot frimurarnas ljusskygga leverne.
men du laste och sag att skriften var spot on, och det enda du kan klamma fram ar ett juvenilt orelaterat gnall.
Citera
2023-06-25, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Ja är du antivaxxare och foliehatt så vill ingen umgås med dig, det förstår jag.

Ja, få är de som är frälsta, vi får mycket plats där i paradiset, medans det blir trängsel därnere i helvetet!
Citera
2023-06-25, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Helt otrolig tråd. Sällan sett så mycket ren och skär desinformation samlad i en och samma FB-tråd. Varför uttala sig tvärsäkert om något man inte har en aning om?

Jag är själv ingen frimurare då jag tillhör annan religion än kristendomen, men har flera kamrater som är frimurare och de skulle skratta gott om de läste det som dras ur röven i denna tråd. De sysslar mycket med altruism och uppfyllande livsfilosofier, studerar meningen i gamla skrifter och genomgår traditionsenliga ceremonier tillsammans. Ungefär som vilken kyrka som helst. De sysslar inte med ockultism, hot, ärenden åt djupa staten och allt vad som nämns i tråden.

Sen kan jag inte uttala mig om andra länders frimureri då det är kopplat till deras stater; någon internationell paraplyorganisation existerar inte.

Vilken grad har dina kompisar? Vad som är intressant är vad som händer när man blir 33' grad frimurare.
Citera
2023-06-25, 09:08
Avslutad
Citat:
ja sa ar det. i stort handlar det mesta i frimurar mytologin om en person vid hiram och solomon's tempel.
hiram anstalldes av kung solomon for att leda bygget av sitt tempel.
i stort sett all info om denne hiram ar pahitt av frimurarna sjalva.
sa da ser vi till hirams boss kung solomon istallet.
och har har vi en filur i ren satanistisk anda. han hade 700 fruar och 3000 konkubiner, men det kan kanske avfardas som en aningen glad i hagen man, ungefar som frimurarna publikt beskriver sina middagstillstallningar.
men inte bara manga kvinns hade solomon, han hangav sig till en rad ”gudar” daribland moloch- guden det offras barn till henom att branna dem levande......

och sannerligen sa erkande frimurarnas gudfader Mr.Pike att Lucifer ar frimurarnas herre.
Lika sa gjorde tokstollen Mr.Crowley

Detta är den gud som de tilbeder;
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Baphomet
Citera
2023-06-25, 09:22
Medlem
Bara titta på vad frimurare av den oranga orden i Skottland och Nordirland håller på med så får man sig en ungefärlig uppfattning vad människor muterar till om de får hålla på i några århundraden.
1.Årliga hyllningar av folkmord , massmord , massfördrivningar samt ockupation av annat land , 350år i rad.
Åtalsimmunitet mot allehanda brott , eftersom de lägre rättsinstanserna i anglosaxisk rätt endast består av en domare och inte en nämnd , och då räcker det med att antingen åklagaren eller domaren är med i sekten så väcks det aldrig något åtal mot en frimurare.
3.Rasism.Slavdriveri dock inom egna gränser nuförtiden eftersom alla normala människor kickat ut de från sina länder för länge sen
Osv osv.
Citera
2023-06-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish

om dom ar kristna behover dom bara studera bibeln och eventuellt hange sig till kyrkliga cermonier.
det racker for att vara uppfyllande for en kristen
Senast redigerad av Kirev 2023-06-25 kl. 10:31.
Citera
2023-06-25, 11:09
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
tokstallarna ar frimurarna som rollspelar just de historiska personer och deras garningar, dressade som faraoner rollspelar dom byggandet av solomons tempel(som enligt sagnen byggdes av demoner som byggmastaren hiram kunde kontrollera), de rollspelar overgrepp, mord och ond brad dod, allt sa klart bakom stangda dorrar,.
publik tokstollar dom sig ocksa.
http://cn.bing.com/images/search?q=shriners&FORM=HDRSC2
Men det är ju precis det gör jag menar. Du påstår något som inte är sant. Vi håller inte på med sånt. Läs tråden istället. På flera ställa förklarar jag och andra bröder vad det egentligen går ut på.
Citera
2023-06-25, 11:10
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
om dom ar kristna behover dom bara studera bibeln och eventuellt hange sig till kyrkliga cermonier.
det racker for att vara uppfyllande for en kristen
Som sagt. Det där vet du inget om utan har bara svalt konspirationsteorier och lögner.
Citera
2023-06-25, 11:13
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Vilken grad har dina kompisar? Vad som är intressant är vad som händer när man blir 33' grad frimurare.
Du har redan fått en förklaring på hur graderna fungerar men verkar inte ha förstått någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in