2023-06-24, 18:43
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Skulle inte tacka ja till Carro heller, fruktansvärt svår människa, och tråkig. Men det gör inte August till något bättre än vad han är. En wannabe hippie utan självkännedom. Snubben är ju inte i närheten av vuxen ännu. Vilken jävla looser.

Jag uppfattar att han inte är "wannabe" någonting utan en av få tv-figurer idag som är sig själv och trygg med det.
Citera
2023-06-24, 18:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det är sant.

Enligt evolutionen är det mannen som visar attraktion och intresse.

Dagens svenska män är för blyga, lata och vågar inte visa intresse. De tror att tredje världskriget händer bara de ger en kvinna en blick eller säger något om dejt, intresse, telefonnr eller det lilla att följa med henne ut, hålla dörren osv.

Kom igen, attraktion är lika gammalt som människan och helt naturligt, fint och äkta. En av alla känslor människan har, en av den vackraste och häftigaste känslan dessutom. Ta vara på tillfällen!
Nja båda har sin roll i parningsdansen som faktiskt initieras av kvinnan men på ett ganska subtilt sätt.
Hon skickar signaler att hon är tillgänglig.
I vår sexualiserade värld skickar kvinnor ständigt sådana signaler. Särskilt uppmärksamhetstörsrande kvinnor vilket gör dagens män förvirrade.

Kvinnor signalerar tillgänglighet och välkomnar uppmärksamhet och ger tillräckligt mycket tillbaka för att underhålla den. Sen när mannen tar mod till sig så blir hon bestört och menar dig bara varit trevlig...

Nu är inte alla likadana. Både kvinnor och män är olika men vår kultur ger kvinnor rätt att bete sig hur som helst.

Förr skulle äldre kvinnor rynkat på näsan åt flickor som bjuder ut sig till höger och vänster och kallat dem lösaktiga.
Idag står den äldre generationens kvinnor och hejar på och menar att unga kvinnor ska "ta för sig". De målar också upp kvinnan som offer per se vilket gör att kvinnor kan bete sig hur illa som helst och ändå ses som offer av kvinnokollektivet.

De som klarar av att navigera i det nya sociala landskapet är killar som ser bra ut men framförallt inte bryr sig. De stöter på en massa tjejer samtidigt och om någon nappar så är det ingen förlust med de som inte gjorde det.

Eftersom dessa killar är så bra på att manipulera tjejer så är det de som får majoriteten tjejer på kroken.
När det nu vår kultur är uppmärksamhet och bekräftelse som blir det viktiga så blir killar som Agust och Alex över, trots att de är ute efter relationen med stort R.
Lina känner inte magin för hon är van vid players som vill innanför trosorna och som tar sig dit med spelad värme och hänförelse för hennes uppenbarelse.

Det är väl samma orsak att Carro inte går igång. August är inte sådär farlig och öppet sexuell som de män hon fallit för tidigare.

Av den här anledningen signalerar inte kvinnorna tillgänglighet, något som Ida gjorde påfallande mycket genom slask och kroppskontakt.
Arvid behövde inte tveka om det var grönt ljus att avancera.

Carro och Lina signalerar otillgänglighet, det är inte mycket Agust och Alex kan göra då om de inte vill börja manipulera.
Senast redigerad av Gertrud1 2023-06-24 kl. 18:57.
Citera
2023-06-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Sagt i all välmening men jag tror att Walldorf är lite gränslöst vilket får eleverna att senare själva få svårt att sätta gränser.

Jag säger nu inte att du hade svårt med Carros gränser för du respekterade henne varje gång.

Du hade svårt att säga åt henne att skärpa sig och du verkar inte förstå när du kränks utan har hela tiden ett öppet sinne.

Öppet sinne är bra men inte ett sinne utan gränser.
Då blir man utnyttjad av produktionen.
Framför TV sofforna kommenteras det mesta och i internettider så blir sociala medier en förlängd tv-soffa.
Man kan aldrig hindra folk att tycka och med yttrandefrihet får man uttrycka sina tankar vilka inte bara är goda alltid.

Om nu Carro har GAD så är det grymt att ha med henne i produktionen.
Vad jag såg så grät hon dagen innan brölloppet, eller om det var samma dag. Där och då. När hon uppenbart inte ville/klarade av att genomföra skulle en seriös psykolog blåst av.
Både för Carros och din skull.
Flickan har uppenbarligen en massa obearbetade issues som du blev måltavla för.

Carro drabbas än värre när det sker inför hela folkets dömande och gränssättande blick.

Det görs inte alltid för att racka ned på folk utan även för att stå upp för den drabbade i det här fallet du.

Carro må ha kommit till insikt om en del saker av både programmet och hur hon uppfattas, men priset är högt. Om hon redan från början har dålig självkänsla, ångest och trauma så har inget blivit bättre av att medverka i produktionen.

Men både Du och Carro "blir bra tv" och det är ju vad allt går ut på.

Inga trygga välmående psykologiskt funktionella personer skulle bli bra tv. De skulle heller inte behöva programmet. Med andra ord så utnyttjas människor som inte är på en bra plats.

Givetvis så vill heller ingen skämma ut sig och därför går det till ytterligheter som att istället bli det bästa (sic) paret.

Hur mycket kärlek är det då? Särskilt när ena parten uppger sig vara känslokall?

Men det blir bra TV med nakna rumpor och sexprat till frukost lunch och middag samt spelad kåthet inför kamerorna för att leva upp till bilden av att vara lyckade.

Vad lär sig unga om relationer av att titta på programmet?

Att relationer är själlösa.
Du har helt rätt vad gäller mig att jag inte kan säga ifrån. Jag har svårt att fatta när folk är medvetet elaka eller sarkastiska. Särskilt de jag inte känner så väl. Det är en av mina svagheter. Men jag ser inte att det är en generell egenskap hos waldorfelever.

Jag tycker att du är ganska synisk i dina slutsatser. Jag tror att experterna och produktionen alltid jobbar utifrån deltagarens bästa i första hand. Men jag håller med kritiska röster att det är ett problematiskt koncept. Bara för att man döper om en psykolog till en expert så försvinner inte bort bilden av att "detta är ett samtal mellan en psykolog och en person som sökt stöd och vill ha hjälp." Den bilden ligger kvar där för tittarna, även om ramarna inte är dom bästa för att deltagaren ska känna sig trygg. Men även fast formen för konceptet är problematiskt så tycker jag att det är värt att göra det - så länge folk ställer upp. Så kan man lära sig och förbättra på vägen.
Citera
2023-06-24, 22:34
Medlem
Zepars avatar
Nästa avsnitt kommer väl på måndag?

Citera
2023-06-24, 23:08
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Sålänge kamerorna är på kommer Arvid och Ida vara ihop. När de släcks kommer någon annan låga också släckas, riktig jävla American Psycho där.

Alex och Lina, jösses, maken till mjökigare karl än Alex har man inte stött på sen RuPauls tv serie. Han äger inget av vad som utgör honom.
När hon fick honom att kasta skämtböckerna som var samhällssatir så gav han upp allt som var honom och bara hängav sig direkt i hennes våld.

Agust ocg Carro. Jösses. En clown och en hitler. Fy fan vilken dålig combo. Carro, helt humorbefriad och fängslad vid alla samhällens måsten och så matchar de henne mot en halvhippie som bygger någon jävla tinyhome utan bygglov i en extrem hippyby. Vadfalls?
Carro känns som någons extremt tråkiga syster som alltid klagar på folk, fy fan.

Tjockisbruden som är sjuksyster som är på fyllan jämt tror jag inte bryr sig för fem öre, hon är bara nöjd så länge den där pedanten stoppar in dolmen i hålet och gör henne nöjd, när det tar slut får de problem.
Citera
2023-06-25, 08:56
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Jaså? Bytt namn, va? Mormorsknullaren försöker dölja något, huh? Majoriteten som byter för- och efternamn är pedofiler. Jag säger bara. Men han verkar ju föredra äldre damer så vad han försöker dölja, det vet jag inte.
Citera
2023-06-25, 09:17
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Jaså? Bytt namn, va? Mormorsknullaren försöker dölja något, huh? Majoriteten som byter för- och efternamn är pedofiler. Jag säger bara. Men han verkar ju föredra äldre damer så vad han försöker dölja, det vet jag inte.

Vem menar du ska ha bytt namn?
Citera
2023-06-25, 09:18
Medlem
Spider-Girls avatar
Det står på ett Instainlägg att "en stor hemlighet lyfts fram i ljuset" under morgondagens "Vad hände sen".
Tror ni det är clickbait, eller kan det vara något smaskigt på riktigt?
Citera
2023-06-25, 09:19
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Arvid har bytt efternamn till "Stark".
Citera
2023-06-25, 09:20
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel

https://mrkoll.se/person/Carl-Arvid-Stark-Gandviksvagen-1-Djursholm/mUxamUxacYfrcYfrulaTbTAQmsqqkcYfrkyqRaQdYQakyqRaQu erA
Citera
2023-06-25, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Hur orkar ni sitta här och tjafsa, älta och analysera från morgon till kväll?

Angående Carros reaktion, så är det helt förståeligt. Man går inte över avspärrningar, öppnar bildörrar under färd och spikar i hyrstugor. Det är uppenbart för alla normala människor.
Det har du rätt i att många inte skulle göra, men de flesta hade inte reagerat som Carro heller. Hade vi bytt ut August mot någon hon tyckte var riktigt attraktiv och hade ett stort intresse för så hade inte reaktionen varit densamma heller. När folk överreagerar sådär så ligger det ju alltid andra saker bakom också.
Citera
2023-06-25, 09:50
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
https://mrkoll.se/person/Carl-Arvid-Stark-Gandviksvagen-1-Djursholm/mUxamUxacYfrcYfrulaTbTAQmsqqkcYfrkyqRaQdYQakyqRaQu erA

Han har tydligen bytt förnamn också, vilken loser! Var kommer "Stark" ifrån? Gammalt släktnamn? Denna karl ger mig kalla kårar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in