2023-06-24, 22:53
Medlem
Snapcounts avatar
Vilka 24 timmar det har varit..

Innan den ryska invasionen i Ukraina så räknades Ryssland mer som en "A" nation med sina väpnade styrkor. Stor arme, som måste respekteras.., likaså prezz Putin.., man måste lyssna på honom.

Ganska snabbt efter att invasionen började, och desto längre det har hållt på.. så insåg fler, och fler (inklusive mig) att något inte bara är snett, utan riktigt illa med de ryska styrkorna. Man begår dessutom samma fel gång, på gång.. Konklusionen utav det blev att inte bara jag, utan fler andra även i denna tråd rankade de ryska styrkorna som "B".

Men, med dessa sista 24 timmarna.., när egna väpnade styrkor vänder om och kör mot den egna huvudstaden rekordsnabbt, tvingar den egna prezz Putin till eftergifter. Det är sådant man får se i banan-länder, och därför är det faktiskt på nivå "C".

Herregud som Prigozin har skämt ut Putin på den globala kartan. Hur kommer -stan länderna att se på Putin, Xi ? Det egna folket bör även tappa respekten !

Det här är nog den första gången jag skriver detta : You can't make this shit up !
Citera
2023-06-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vilka 24 timmar det har varit..

Innan den ryska invasionen i Ukraina så räknades Ryssland mer som en "A" nation med sina väpnade styrkor. Stor arme, som måste respekteras.., likaså prezz Putin.., man måste lyssna på honom.

Ganska snabbt efter att invasionen började, och desto längre det har hållt på.. så insåg fler, och fler (inklusive mig) att något inte bara är snett, utan riktigt illa med de ryska styrkorna. Man begår dessutom samma fel gång, på gång.. Konklusionen utav det blev att inte bara jag, utan fler andra även i denna tråd rankade de ryska styrkorna som "B".

Men, med dessa sista 24 timmarna.., när egna väpnade styrkor vänder om och kör mot den egna huvudstaden rekordsnabbt, tvingar den egna prezz Putin till eftergifter. Det är sådant man får se i banan-länder, och därför är det faktiskt på nivå "C".

Herregud som Prigozin har skämt ut Putin på den globala kartan. Hur kommer -stan länderna att se på Putin, Xi ? Det egna folket bör även tappa respekten !

Det här är nog den första gången jag skriver detta : You can't make this shit up !

Eller så var detta ett bondeoffer i maskirovka-stil?
Ska bli spännande att se vad som händer närmaste veckan.
Citera
2023-06-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
När jag läser dessa Kremlinvurmares inlägg och deras påståenden om krigslist och 5D-schack så är det en sak som alltid slår mig: dessa personer kan aldrig ha varit i Ryssland eller haft med ryska myndigheter att göra.

Det är mycket svårt att hänga med i ibland. Korruption och inkompetens är mycket enklare förklaringar för det mesta än de teorier som dyker upp.
Citera
2023-06-24, 22:57
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Vart och när blev dom skjutna? Lust att kasta en länk?
Vill läsa mer om det.

Har själv efterfrågat åtminstone fotobevis på massakern, men OM allt är ett spel för galleriet, för vilket syfte?
Citera
2023-06-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, jag är inne på det spåret också. Putin är en maffioso som har tappat ansiktet vars instinkter är att utplåna alla fiender.

Prigoshin är en pajas med en stor mun men han borde förstå hur spelet fungerar där mer än någon annan så man undrar vad det är som får honom att känna sig nöjd nu när han kastade tärningen och klev över Rubicon.

Helt nöjd blev han kanske inte. Men han satt väl i knipa innan och nu kan han slingra sig ett tag till innan det tar stopp. Han kanske nöjer sig med korta tidsfrister.
Citera
2023-06-24, 23:01
Medlem
Jack.Elams avatar
Det här kan mycket möjligt bli sista gången vi ser Prigozhin vid liv så jag tänkte slänga in denna tweet med foto på han.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1672706919515955201
Citat:
He was several steps away from the Kremlin, and now is going to Belarus: Russian media posted a photo of Prigozhin leaving Rostov.

Prigozhin is coming to Lukashenko.

What will this arrangement lead to? We'll see soon.
Senast redigerad av Jack.Elam 2023-06-24 kl. 23:09. Anledning: Kan varken bekräfta eller förneka att jag glömde länken...
Citera
2023-06-24, 23:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Eller så var detta ett bondeoffer i maskirovka-stil?
Ska bli spännande att se vad som händer närmaste veckan.

Putins ego.., ridandes på hästar, judo-trix på mattan.., big cohones..

Hela denna bild som noggrant blivit konstruerad utav rysk msm när han kan käfta på att andra inte sköter sitt jobb. Nää.., tsar Putin har framstått som clown Putin. Prigozin var buktalaren idag, och Putin hans docka..
Citera
2023-06-24, 23:05
Medlem
Reimers avatar
Och samtidigt som cirkus Prigozhin gjorde sin turné i Ryssland hände detta

Citat:
While Prigozhin was marching through Russia, soldiers of the 1st mechanized battalion🇺🇦 clashed with the 3rd battalion of the 🇷🇺57th Guards motorized rifle brigade, clearing the western bank of the Siverskiy Donets-Donbass canal.

The enemy battalion lost 50 wounded and over 30 killed and practically stopped existing.

This was reported by the commander of the 3rd Assault Brigade Andriy Byletskiy.

https://twitter.com/wartranslated/status/1672710404932337665
Citera
2023-06-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och samtidigt som cirkusen gjorde sin turné i Ryssland hände detta

https://twitter.com/wartranslated/status/1672710404932337665

Fint arbetat. Kör på nu.
Citera
2023-06-24, 23:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det här kan mycket möjligt bli sista gången vi ser Prigozhin vid liv så jag tänkte slänga in denna tweet med foto på han.

Du glömde faktiskt själva länken..
Citera
2023-06-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Fint arbetat. Kör på nu.
Ja, passa på för i helvete att slå riktigt hårt någonstans i natt för att spä på katastrofen för ryssarna. Vore ju mumma om genombrottet kom i natt.
Citera
2023-06-24, 23:10
Medlem
Knut-Annes avatar
En fundering.
Prigozhin är måhända döende.
Lukasjenko erbjuder fin vård åt honom, den tid han har kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in