2023-06-24, 16:42
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett misstag enligt mig att lämna Moskva. Det är där allt står eller faller.

Ja, inte fan flydde Zelensky från Kiev när det brändes under fötterna. Detta visar vilken feg stackar putler är. Men det kan vara ett steg närmare att kasta ut han till Haag.
Citera
2023-06-24, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Inte bara Wagner utan även paramilitära styrkor har parkerat utanför Moskva. Dom har även tagit kontroll över Rostov. Voronezh brinner. Går bra för ryzzen nu.

Allt enligt plan, sanna mina ord.
Citera
2023-06-24, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Undrar om det slutar med att militären i Ukraina kommer att retirera för att delta i slaget om rySSland istället? putler har inte kapacitet att slå ner ett uppror i rySSland med det försvar han har nu.

Ukraina är endast intresserade av att våldtäktsarmen lämnar ukrainskt territorium.
Citera
2023-06-24, 16:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Finns det någon källa på det? inte för att jag misstror dig, putin är nog den största fittan som vandrat på denna jord, en orm som är rädd

Officiellt skall han vara kvar :

The RIA news agency is reporting that President Putin is working in the Kremlin.

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-latest-putin-wagner-prigozhin-rostov-on-don-live-updates-12541713

Putin är också en gammal räv, han vet vad Moskva betyder. Personligen tror jag han är fortfarande kvar.
Citera
2023-06-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett misstag enligt mig att lämna Moskva. Det är där allt står eller faller.

Ja det visar väl kanske på Putins fega natur och att han inte litar på att hans styrkor kan försvara huvudstaden.
Men S:t Petersburg är ju Putins hemstad och har en gång varit huvudstad i Ryssland. Kanske planerar han att styra landet därifrån om Wagner lyckas ta över Kreml. Inta bara Putin utan flera andra inom den ryska eliten lär ha åkt till Petersburg.
Citera
2023-06-24, 16:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Finns det någon källa på det? inte för att jag misstror dig, putin är nog den största fittan som vandrat på denna jord, en orm som är rädd
Rätt mycket tyder på att Putain sitter och trycker i en "compound" i Valdai som ligger ungefär mitt emellan St Petersburg och Moskva.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1672616852319551488
Citera
2023-06-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Nu tror jag Putin kommer klara sig. Han är den största ryska ledaren sedan Stalin och kommer bli invigd i samma krets av nationalhjältar som Katarina den Store, Peter den Store och Ivan den Förskräcklige.

Putin kommer få et museum i staden han flydde till.
En privatjet kommer också ställas upp där med en skylt som säger;-"Flygplanet Putin flydde i", samt Putins kalsonger med bajsspår med skylten;-"Putins kalsonger då han fick meddelandet om Wagners roadtrip till Moskva. Till sist en stor karta vid ingången som visar hur Putin fick NATO att expandera.
Putin, Rysslands sista nationalhjälte och det slutliga kapitlet i federationens historia.
Citera
2023-06-24, 16:53
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Mina också
På tal om dollar.. folk försöker växla till dollar i Måsskvva och kursen sägs redan ha passerat 100 mot dollarn.
Japp, och den officiella kursen är ”bara” 84. Säger något om stämningen…
Citera
2023-06-24, 16:54
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Wagner kan nå Moskva om cirka 2 timmar

https://t.me/istories_media
Citera
2023-06-24, 16:59
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Internetåtkomsten är just nu kraftigt begränsad i Ryssland (enligt rysk media) så de kommer inte ut på nätet:

https://www.flashback.org/sp84859658
Tror inte detta påverkar trollfabrikerna. Dom har ju byggt upp en infrastruktur för att undvika eller iaf. försvåra att det ska kunna spåras till Ryssland. En del är till och med kontrakterade indier som sitter och skriver skiten och dessa har garanterat fortsatt tillgång till internet. Frågan är dock om dom fortfarande får tydliga direktiv om vilket narrativ dom ska försöka propagera i dessa tider av kaos.
Citera
2023-06-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
För 24 h sedan så hade Ryssland ett fullständigt övertag i konflikten. Ukrainas motoffensiv kom ingenstans och kostade dem massor av materiell och soldater. Hade tänkt mig nåt i stil med att Ryssland låter Ukraina fortsätta stånga sig blodiga ett tag för att sedan svepa in och erövra hela vägen ner till Transnistrien och Odessa och återta hela Novorossiya. Därefter tvinga fram en fred på Rysslands villkor.

Efter Wagners uppror kan vad som helst hända. Speciellt som det inte är uppenbara stridigheter mellan ryska armén och Wagner. Wagner hoppar upp på militärfordonen och kör hela vägen till Moskva, anländer om några timmar. Vilken katastrof för Ryssland.

Nu tror jag Putin kommer klara sig. Han är den största ryska ledaren sedan Stalin och kommer bli invigd i samma krets av nationalhjältar som Katarina den Store, Peter den Store och Ivan den Förskräcklige. Men herregud vilket kaoz det kan bli den närmsta tiden innan de rett upp det här.

Den fetade delen var alltid bara i din fantasi. Det som händer nu när legoknektar och muslimer gör upp på gatorna i Ryssland är däremot fullt rimligt eftersom Ryssland är ett korrupt land i fritt fall. Omöjligt att förutse vilken typ av skit som kommer. Att den kommer är däremot inte konstigt.
Senast redigerad av YBB641 2023-06-24 kl. 17:05.
Citera
2023-06-24, 17:01
Medlem
guldkorns avatar
Ryska utrikesdepartementet ”varnar västvärlden för att försöka dra nytta av inrikesläget i landet”.

Som att det skulle behövas 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in