2023-06-24, 10:50
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Vad tänker ni andra svenskar när ni sitter på pendeltågen och knappt känner igen er längre? Är det endast ett problem om araberna uppför sig stökigt, eller är det ok för er att de fullständigt tar över Sverige om de sitter tyst med sina mobiltelefoner i handen?
När krigen är över i deras hemländer så kommer de ju att åka hem.

Varför skulle de stanna kvar hos oss med vår kultur. De som bekänner sig ju till islam och hiphop och vill spränga och skjuta ihjäl varandra och sextrakassera kvinnor. Det gör de väl lämpligen bättre hemma på Västbanken, i Harare, i Benghazi eller i Lagos.

Nej, de åker snart hem och när de kommit lite på fötter kommer de tacksamt börja betala tillbaka allt vi lånat ut till dem under åren.

Kanske vore det vettigt att hjälpa dem hitta hem igen, nu när jag tänker på det.
Citera
2023-06-24, 12:38
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Finns kåta män överallt men här diskuterar vi invandrare i Sverige!! Det fakta nytorgmannen, haggamannen, anders Eklund är alla svenskar sen alla pedofiler på "dumpen" ?

"Kåta män"?

Pedofiler menar du- en tolvåring är ju ett barn.

Igår var de där, idag kan de vara här.
Citera
2023-06-24, 12:49
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Född på 80-talet och växte upp under 90-talet när Sverige fortfarande var ganska babbefritt. Jag har sett de demografiska förändringarna och samhället med det förändrats till det negativa. Sverige var så mycket bättre förr. Man kunde åka till badplatser utan kaosblattar, det var mindre skräp i naturen och svenskarna visade varandra mer respekt. Det fanns en gemenskap bland svenskar på ett annat vis. Nu är svensken splittrad och rotlös i sitt egna land.
Citera
2023-06-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Ibland blir jag pessimistisk och börjar tänka att svenskarna kommer vara borta om 100 år

Hundra år är en absurt överskattad tidshorisont. Redan nu är svenskar i minoritet under 30 års ålder, vilket är varför stadsbilden ser ut som den gör. Den brytpunkten stiger dessutom kraftigt i takt med att 40- och 50-talisterna dör.
Citera
2023-06-24, 13:57
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Ett blattefritt Sverige är absolut att föredra, men vi måste anpassa oss till verkligheten tyvärr och omfamna det nya Sverige. Blonda och blåögda barn är snart ett minne blott.

De nya svenska barnen kommer vara mulatter och mer multikulturella gener. Den svenska kvinnan föredrar ju dessutom mer spännande män från MENA, och det kommer bli vanligare att svenska män importerar en guling från Asien för att bilda familj. Det pågår ju redan, så inget nytt där inte.
Citera
2023-06-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForbannadJavel
Jag mår dåligt när jag ser detta.

Känns som svensken är fridlyst i sitt egna land idag tyvärr.

Man blir nästan chockad om man ser fler svenskar än invandrare i en folksamling nu för tiden.
Ex jag brukar kolla hur många negrer som är på Lotta på Liseberg, det brukar vara ca två stycken i hela publiken
Citera
2023-06-24, 15:23
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Om jag åker tunnelbana i Bangkok ser jag 95% Thai och några indier blandade med faranger men i huvudsak thai såklart, helt normalt eftersom vi då befinner oss i Thailand.

Sen åker jag tunnelbana i Stockholm och ser 95% utrikesfödda och kanske 5% svensk vit ursprungsbefolkning, vem som helst måste ju förstå att något gått väldigt fel här.

Och det är inte konstigt att känna så. Jag tror att i princip vilket folk eller vilken nation som helst hade känt precis likadant. Det är naturligt och fundamentalt att känna så. Ditt land är ditt hem, och där vill du känna igen dig själv. Du vill höra ditt språk, omge dig av människor som talar ditt språk och som delar dina värderingar någorlunda. Som vill föra landet i någorlunda liknande riktning som dig, som delar dina visioner om framtiden.
Citera
2023-06-24, 15:35
Medlem
Inget man någonsin vänjer sig vid. Så tråkigt och tragiskt! Avskyr dem varje dag, varje gång jag ser dem. Många har en tråkig och respektlös attityd! Jag måste nog påstå att dessa individer både skrämmer mig och gör mig förbannad! Många med mig tycker exakt likadant men ingen säger något för i Sverige är svenskarna kuvade att hålla käften..
Citera
2023-06-24, 16:26
Medlem
Problemet är ju att det är ju det så många av dem inte gör. Åk till en hyffsat centralt badstrand och du har en massa grillos från femtielva storfamiljer. Hucklen och burka, balkongflickor, klaner, massa moskeer med böneutrop, det pratas en massa olika språk överallt osv. Sen alla kriminaliteten och skjutandet på det.
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Jag måste ända säga att jag tänker på vad Martin Luther King sa i sitt kända tal .
"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character."

Har du moral, har du ryggrad, är du en bra medmänniska. Jobbar du. Betalar du skatt. Uppfostrar du dina barn. Begår du ej brott.
Respekterar du Sverige och svenskarna?
Lär du dig språket och tar dig ann kulturen som din egen.
Då är du ok för mig
Senast redigerad av noden 2023-06-24 kl. 16:30.
Citera
2023-06-24, 16:35
Medlem
Tror som du att förr eller senare kommer det haverera. Blir väldigt svårt att upprätthålla någon slags sammanhållning den dagen alla olika folk ska samsas om att dela makten och minskade resurser osv. Det bästa är att strypa införseln nu och börja odlas det svenska.
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Jag känner inte igen mitt eget land längre. Inte sagt att alla invandrare innebär problem, men ta för guds skull inte in mer invandrare, måttet var rågat redan 2014 och nu börjar situationen bli rent löjjeväckande. Träffar kristna irakier som säger att dom tröttnat på "somali med 10 jävla ungar", träffar bosnier som skäms för "att så få muslimer jobbar i Sverige".

Tror inget land i världen kan må bra med så här hög invandring, tror inte det handlar om att gilka eller ogilla andra raser, det går bara inte att mixa för många språk och kulturer i ett land som ger mycket till alla. Blir haveri.
Senast redigerad av noden 2023-06-24 kl. 16:38.
Citera
2023-06-24, 16:46
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Öar är ju så isolerade. Att ta sig nån annanstans från Gotland kräver flera timmar på en färja. Eller att man tar flyget.Kanske man måste vara född där för att trivas på en ö? Därför väljer nog de få invandrare som placerats där att flytta så fort de kan.

Sverige som Sverige 🤔..
Citera
2023-06-24, 17:12
Medlem
Jo. Det var bara ett försök till förklaring.
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Sverige som Sverige 🤔..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in