2023-06-23, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det där stämmer såklart inte. Politikerna har fattat beslut över väljarnas huvuden.

Jaha? Alla partier som vill ha öppna gränser, öppna era hjärtan, ALLAS lika värde, allt vänsterflum och allt hyllande av jämställdhet?

De är öppna med det och ändå väljer korkade får att rösta på dem. Politiker tjänar deras egna agendor/andras agendor men att folk väljer att lyssna på dem är deras fel och enbart deras fel.
Citera
2023-06-23, 11:59
Medlem
goofers avatar
Om jag åker tunnelbana i Bangkok ser jag 95% Thai och några indier blandade med faranger men i huvudsak thai såklart, helt normalt eftersom vi då befinner oss i Thailand.

Sen åker jag tunnelbana i Stockholm och ser 95% utrikesfödda och kanske 5% svensk vit ursprungsbefolkning, vem som helst måste ju förstå att något gått väldigt fel här.
Det är alltså så att svensken är i en överväldigande minoritet på tunnelbanan, pendeltåget eller bussen.

Hur blev det så?

Klart som fan att man funderar och känner sig som en främling i sin egen stad.
Invandring i begränsad mängd fungerar, det vi nu upplevt och blivit pålurade är ett rent helvete.
Citera
2023-06-23, 12:06
Medlem
NiceNameTwices avatar
Det är djupt deprimerande att se hur i princip hela landet blivit ett ghetto, eller är på väldigt god väg att bli åtminstone.

Inget som bringar någon vidare positiv känsla on framtiden, det tycks bara vara förlorat på något sätt.

Önskar ett annat öde för oss nordgermaner. Kanske det aldrig var menat att bli så men det förändrar inte min önskan.
Citera
2023-06-23, 12:07
Medlem
OffLimitss avatar
Vi har alla grävt våran egen grav, vi svenskar. Alla som gnäller, skriver inlägg på Flashback och knyter näven i fickan. Vad gör det för skillnad? Alla vi kan tillsammans beväpna oss mot smörjan och rensa upp gator och torg genom en ny revolution. Vi är miljoner svenskar som kan göra motstånd.

Inget händer för att vi tror att någon annan skall ta första steget och rädda oss. Så hur ska vi gå tillväga? Gud bevare Sverige.
Citera
2023-06-23, 12:19
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Pepper
Kan jag få fråga dig varför du mår dåligt när du ser detta? Så länge invandrare uppför sig, inte ställer till problem, och bidrar till samhället; vad är då problemet?
Man kanske vill att det ska finnas ett svenskt folk i Sverige?

Varför vill folk bevara afrikanska stamfolk? Noshörningar? Elefanter? Blåklockor?

Det går att säga att man vill bevara vad som helst, men så fort nån nämner att man vill bevara svenska folket så ska det ifrågasättas.

Ni är inget annat än sjuka i huvudet.
Citera
2023-06-23, 12:23
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Varför i helvete skyller du på politiker? Hur kommer de till makten tror du? Vilka är det som propagerar och VILKA är det som följer dess propaganda? JO, VÄLJARNA, DE SOM RÖSTAR.

Majoriteten av SVENSKARNA har efterfrågat invandring och uppmuntrat det, ge fan i och skyll problemet på någon annan.

Du har en del kvar att förstå innan du kan vara med i en vuxen diskussion.
Citera
2023-06-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Du har en del kvar att förstå innan du kan vara med i en vuxen diskussion.

Upplys mig. Politiker vurmar för lägre stående och att de ska hit och gotta sig hos oss, de uppmuntrar och stiftar lagar som gynnar vänsterbefolkningar, detta är öppet och allmänt känt och ändå lyckas de få röster vilket betyder att folk faktiskt vill ha det så.

Ingen rök utan eld som man säger. Politiker lägger bete och följarna nappar på det.

Men du kanske lever i en fantasivärld där människor är oskyldiga och att det är politiker det är fel på och inte ases som gjort så de kommer till makten.
Citera
2023-06-23, 12:28
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Svenskar och blattar har röstat för detta. Invandrare bär också ett sjuhelvetes ansvar genom att vara överrepresenterade i våldsstatistik.

Jag tänker inte ingå i någon allians med blattar,

Det spelar ingen roll vilka partier svenskar har röstat på, frågor som invandring, vaccin, NATO, EU etc avgörs på högre ort. Befolkningar där en majoritet saknar förmåga att tänka kritiskt är lätta att lura, så de tror att de själva bestämmer.

Först när man förstår detta kan man börja fråga sig om de verkliga anledningarna bakom, som tex invandringen. Vad skulle kunna vara anledningen till att man tar hit så väldigt många människor med de uslaste av förutsättningar för att kunna bli produktiva, skattebetalande medborgare? Men du är inte där ännu.
Citera
2023-06-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffLimits
Vi har alla grävt våran egen grav, vi svenskar. Alla som gnäller, skriver inlägg på Flashback och knyter näven i fickan. Vad gör det för skillnad? Alla vi kan tillsammans beväpna oss mot smörjan och rensa upp gator och torg genom en ny revolution. Vi är miljoner svenskar som kan göra motstånd.

Inget händer för att vi tror att någon annan skall ta första steget och rädda oss. Så hur ska vi gå tillväga? Gud bevare Sverige.

Jag håller med dig helt och hållet om själva läget vi befinner oss i. Det är självfallet naivt och snudd på komiskt att staten bara behöver ringa till oss alla och ge instruktionerna för hur djup och hur lång graven utanför ditt eget hem bör vara. Kallar man det för "individuella skyttegravar" så måste det ju vara just det.

However. Det är först när vi alla ligger döda som detta är över. Det är inte över innan det är över.

Att göra som man har blivit tillsagd för att man har ett djupt förtroende för den svenska staten och att grannarna i bred bemärkelse går att lita på/är hyggliga är en dygd. Revolution är dock en reaktion som någonstans motsvarar näven i fickan. Jag kan inte komma på en enda revolution eller ens uppror från "folket" som har lyckats ta makten från en elit. Att acceptera läget för vad det är och sedan ta små steg i din lilla hörna är det bästa för oss alla. En allt större mängd smågrupper av familjer och bekanta som börjar ta steg för att skydda sig själva är det bästa.
Citera
2023-06-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Bra invandrare är mer än välkomna, resten kan dra härifrån.
och vad är en "bra" invandrare enligt dig? En som arbetar och betalar skatt, men som vid politiska beslut ser till att dem sammanfaller med sitt hemlands intressen och som ser till att lagen ger möjlighet att stena dig så fort du öppnar käften som "svennehora" enligt sagda invandrare.

Invandraren kan antingen bryta mot lagen och förstöra ditt liv eller ändra lagen och göra ditt leverne till din nackdel. Invandrare organiserar sig och ju fler de blir desto värre blir det för svenskar. S, C, V och Mp är för upptagna att sälja ut Sverige för kortsiktig makt att de inte ser att de placerar sitt eget huvud på schavotten.
Citera
2023-06-23, 12:37
Medlem
Det är tragiskt. Kom nyligen med tåg till sthlms central på kvällen och det enda jag ser är kaosmänniskor från somalia, Afghanistan, kurder, syrier. Kommer jag till London på samma sätt ser man människor från hela världen. Vi har alltså tagit hit folk från laglösa samhällen där diktatorer och religion har sumpat allt. Och sen blir politiker förvånade över att de beter sig som laglösa vildar när de kommer hit..
Citera
2023-06-23, 12:37
Medlem
Orkar inte bry mig längre. Detta är vad majoriteten vill ha, och så länge det ser ut så kan jag inte göra något åt saken.

Att det inte har drabbat mig negativt på många år. Visst att det hänt att arabungar försökt vara hotfulla någon fredagskväll på pendeltåget, men araber är överlag väldigt fega människor så det räcker att man biter ifrån verbalt för att dom ska bli ödmjuka och glo i sina telefoner resten av resan.

Dom har ju liksom vant sig vid att svenskar inte säger ifrån så dom tror att dom kan bete sig hur som helst utan konsekvenser. Var ungefär 15 år sedan jag hamnade i en fysiskt våldsam situation med blattar sist, men då var jag en jävligt kaxig liten lintott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in