2023-03-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
för mig som gillar mildare allt i allo sås så är den perfekt. Personligen tycker jag att den är mycket godare än Cholula.

Oj, jag länkade ju fel. Menade att denna fanns
Citera
2023-03-08, 19:29
Medlem
Citat:
för mig som gillar mildare allt i allo sås så är den perfekt. Personligen tycker jag att den är mycket godare än Cholula.

Tycker du Tapatio är mild? Tycker den har rätt bra sting alltså, ungefär som Tabasco i styrka tycker jag.. betydligt starkare än Cholula. Cholula kan man ösa på rätt bra, perfekt på scrambled eggs. Men det är klart, alla människor har olika tolerans mot styrkorna.
Citera
2023-03-08, 19:33
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XZiiiDE
Oj, jag länkade ju fel. Menade att denna fanns

cheers!

Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Tycker du Tapatio är mild? Tycker den har rätt bra sting alltså, ungefär som Tabasco i styrka tycker jag.. betydligt starkare än Cholula. Cholula kan man ösa på rätt bra, perfekt på scrambled eggs. Men det är klart, alla människor har olika tolerans mot styrkorna.

Jag är absolut ingen hot sauce människa som gillar superstarka, jag menade nog i jämförelse med de som heter Anal Reaper, Shit Liquefier eller Dribbling Molten Sphincter.

Jag tar inte jättemycket heller!
Citera
2023-03-08, 19:35
Medlem
Citat:
cheers!

Jag är absolut ingen hot sauce människa som gillar superstarka, jag menade nog i jämförelse med de som heter Anal Reaper, Shit Liquefier eller Dribbling Molten Sphincter.

Jag tar inte jättemycket heller!

Haha jag förstår! Nej, jag gillar inte de där analförstörarsåserna heller. Jag tycker såserna ska smaka gott.
Citera
2023-03-08, 19:39
Medlem
Farfarsfars avatar
Jag gillar Ayam Brand, en chilisås som säljs på Ö&B. Finns vanlig och den med vitlök. Lagom mycket drag för mig i alla fall och bra "body" i smaken. Använder den både på och i maten.
Citera
2023-03-10, 17:13
Medlem
Vem0ths avatar
Skånsk Chili är mäktigt överskattade men prövade göra "buffalo" wings med deras Nordic Wild(fick flaskan gratis då den var på prov där jag jobbade) och det blev väldigt bra. Intressant smak och lagom hetta, men satan den gjorde en överraskning när jag besökte dasset dagen efter.
Citera
2023-05-04, 12:39
Medlem
Hittade Frank's Red Hot på Willys för 28 kr, bra pris jämfört med importörer, lika bra att testa.. och den smakade ju nästan bara ättika Inget för mig..

Håller mig till Tapatio och Cholula.

Willys verkar tråkigt nog ha tagit bort Louisiana ur sortimentet, det är en sjukt prisvärd hot sauce om man bara vill ha nåt billigt och gott. Hittade inte den på hyllan i min butik i alla fall. De tog bort Cholula för nåt år sedan också. Skärp er, Willys.
Senast redigerad av 4pmovement 2023-05-04 kl. 12:52.
Citera
2023-05-08, 22:56
Medlem
Lidl bring The pain under tjugo kr

Brukar blanda ut med valfritt tomatpuré vinäger vatten olja
Citera
2023-06-24, 15:25
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Lousiana hot sauce är helt försvunnen någon som vet vart det finns ?
Citera
2023-06-24, 15:29
Medlem
Piments avatar
Skånsk chilis mango habanero hot sauce!
Lite dyr men god som satan och jäkligt stark
Citera
2023-12-20, 07:38
Medlem
Sevans Piri Piri kostar 20 spänn och är alla tiders.
Citera
2024-01-22, 08:47
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Sevans Piri Piri kostar 20 spänn och är alla tiders.
Denna kör jag också mycket på! Gott syrlig och lagom stark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in