2023-06-23, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ta kål på.

Ja, det kommer Ryssland göra.

Om detta tar ett halvår, tre eller fem år är snarare frågan.

Eller kommer kärnvapen bli inblandat innan dess.

Haha, precis när jag postat såg jag att jag skrev fel, orkade inte ändra.

Jag tror det kan gå fort. 25.000 soldater som är hyfsat stridsvana mot Putins fyllon. Jag tror att det blir otroligt stökigt i Ryssland den närmsta veckan och att fokuset i Ukraina kommer försvinna helt. Hela det interna kaoset beror ju på uteblivna framgångar i Ukraina och den demoralisering det för med sig.

Kärnvapen tror jag inte på. Vem ska de användas mot? Den som vinner internt i Ryssland kommer att skylla på den andre för misslyckandet i Ukraina, för att därefter jobba med att säkra sitt egna interna stöd. Ukraina kan mycket väl släppas helt och hållet.
2023-06-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vospominaniye
Haha, precis när jag postat såg jag att jag skrev fel, orkade inte ändra.

Jag tror det kan gå fort. 25.000 soldater som är hyfsat stridsvana mot Putins fyllon. Jag tror att det blir otroligt stökigt i Ryssland den närmsta veckan och att fokuset i Ukraina kommer försvinna helt. Hela det interna kaoset beror ju på uteblivna framgångar i Ukraina och den demoralisering det för med sig.

Kärnvapen tror jag inte på. Vem ska de användas mot? Den som vinner internt i Ryssland kommer att skylla på den andre för misslyckandet i Ukraina, för att därefter jobba med att säkra sitt egna interna stöd. Ukraina kan mycket väl släppas helt och hållet.
Jag har sagt och tänkt detta länge.

Det lutar snarare emot att Ukraina långsamt gör successiva framgångar, samtidigt som det pågår enorma slitningar inom Ryssland.
Om Ukraina lyckas ta tillbaka allt så beror det mer på en inre rysk kollaps än att man krigat tillbaka exakt allt.
Ryska trupper kommer helt enkelt lämna utan motstånd eller blir övergivna och senare kapitulera om detta sker på många områden.
2023-06-24, 01:30
Medlem
Så det som har hänt och är bekräftat är att ryska soldater bombar sönder 2000 egna Wagner soldater som är placerade långt bakom fronten.
Sådana här beteenden gjorde nazzityskland i Tyskland med när det börja gå utför i psykosen ledningen befann sig i och har ingen logik utan är enbart ondska. Är nog inte långt kvar tills de är igenom helt nu Ukraina och mängder av ryssar börjar kapitulera…
2023-06-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ukraina kommer naturligtvis att försöka utnyttja det ryska nazikaoset så optimalt de bara kan.
Saker tenderar att hända snabbt i situationer som denna.
När saker rämnar går det fort.
Jag tror på ett stort genombrott i söder.Jag tror att Ukraina kommer att kunna skära fronten i två delar,och de kommer att kunna isolera Krim.
Såsom tidigare påpekats,det är en fråga om tid denna sak..intet annat.
NaziRyssland kan inte vinna och de saknar dessutom någon som helst form av exitplan.
Naziregimen Putin kan mycket väl vara ett minne blott inom några månader.
Död åt Putin!
Slava Ukraini!

Fast det är ett dåligt läge att ge sig på Kerchbron. Putin behöver ett skäl att trappa upp kriget i Ukraina, han bör inte få det.
2023-06-24, 10:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Vad som kännetecknar framgångsrika offensiver historiskt till exempel Normandie 1944, Operation Barbarossa (de första sex månaderna), invasionen av Irak 1991 och 2003, Afghanistan 2001 har varit just luftherravälde. Fienden har hamrats ner av jaktflyg och missiler. Ukraina skall göra en framgångsrik offensiv i princip utan flygvapen. Medan Rysslands attackhelikoptrar skjuter sönder deras stridsfordon. Det är därför det går så trögt.
Men berätta inte det för folkpartistiska klappmongon, enligt dom så är det bara att rulla rätt in.
2023-06-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Fast det är ett dåligt läge att ge sig på Kerchbron. Putin behöver ett skäl att trappa upp kriget i Ukraina, han bör inte få det.

Trappa upp? Vad menar du?

Han anfaller med allt han har vilket inte resulterar i särskilt mycket längre.
2023-06-24, 12:39
Medlem
Karembeus avatar
När kommer de första rapporterna komma på hur de interna stridigheterna i Ryssland påverkar striderna vid fronten? Är det en bräcklig front så lär den väl falla relativt snabbt isåfall? Påverkas den inte speciellt mycket så tyder väl det på att Ryssland bjuder hårdare motstånd än förväntat?
2023-06-24, 12:40
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Med tanke på utvecklingen internt i ryzzland så lär snart försörjningsvägarna till ryzzlands armé i Ukraina störas och lämna soldaterna utan, ammo, vapen, mat och vodka. Vi lär få se stora skaror lägga ner vapnen utan strid och resterande fly hem till ryzzland med svansen mellan benen.

Tror Ukraina kommer kunna återta det mesta av sin mark utan några större strider de närmsta veckorna sen ge ryzzarna på Krim ett ultimatum, stannar ni är ni ukrainare, flyr ni är ni ryzzar oc om en vecka sprängs Kerch bron.

Det ryzzka potentiella inbördeskriget spelar Ukraina i händerna.
2023-06-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Med tanke på utvecklingen internt i ryzzland så lär snart försörjningsvägarna till ryzzlands armé i Ukraina störas och lämna soldaterna utan, ammo, vapen, mat och vodka. Vi lär få se stora skaror lägga ner vapnen utan strid och resterande fly hem till ryzzland med svansen mellan benen.

Tror Ukraina kommer kunna återta det mesta av sin mark utan några större strider de närmsta veckorna sen ge ryzzarna på Krim ett ultimatum, stannar ni är ni ukrainare, flyr ni är ni ryzzar oc om en vecka sprängs Kerch bron.

Det ryzzka potentiella inbördeskriget spelar Ukraina i händerna.

Så länge Putin håller fingrarna borta från kärnvapnen har Ukraina nytta av kaoset. Men det kan snabbt vända om Ryssland behöver en starkare yttre fiende än Ukraina.
2023-06-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
När kommer de första rapporterna komma på hur de interna stridigheterna i Ryssland påverkar striderna vid fronten? Är det en bräcklig front så lär den väl falla relativt snabbt isåfall? Påverkas den inte speciellt mycket så tyder väl det på att Ryssland bjuder hårdare motstånd än förväntat?
Borde verkligen komma rapporten om detta snarast.
2023-06-24, 13:11
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu

Troligen ingenting, dom har styrkor för inrikes aktioner. Dessutom har Kadyrov i runda slängar 70ooo - 120ooo gubbar redo till förfogande och han är väldigt Putin trogen.

Wagner är körda, dom får allt ifrån den reguljära armen, vapen ammunition osv. Minns la hur dom gnällde i bakhmut? Pga brist av ammunition.. dom har inget flyg heller.. ryssen bombar skiten ur Wagner i skrivande stund!
2023-06-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Så länge Putin håller fingrarna borta från kärnvapnen har Ukraina nytta av kaoset. Men det kan snabbt vända om Ryssland behöver en starkare yttre fiende än Ukraina.

Nukleära vapen kommer dom inte använda, då stryker varenda ryss med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in