2023-06-05, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonStalhein
Att Vanguard och Blackrock och andra stora fondförvaltare har en Woke agenda som dom pressar nedåt i näringskedjan är tydligt.

Deras övergripande mål måste väl vara att maximera avkastningen på sitt kapital. Hur dom når detta genom att driva en Woke linje fattar jag inte.

Någon som kan förklara....

Nja, det finns vel en piska som kittlar deras feta nackar också.? Vad vet jag.

Men för mindre företag, reklam och sånt handlar det också om att vara trendig. Typ all reklam tex riktar sig mot kvinnor i trettioårsåldern. Det blir lite som det dom tycker om.

Och just det är man ju van vid.. 😛
Citera
2023-06-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErichvonStalhein
Men varför hålla på med woke marknadsföring om det ändå är samma pengar?
Teorin är att det handlar om makt. Att dela befolkningen in i grupper så fokus läggs på det.
Splittra och härska.

Allt medan de stora organisationerna tar över makten och dom demokratiska valda parlamenten sätts ur spel.

Tex WHO, FNs Agenda 2030, NATO, EU tar makten över världen.

Dessa organisationer kontrolleras av globalisterna dvs Black Rock Vangaurd WEF.

Så har jag förstått att teorin är.
Citera
2023-06-24, 10:34
Medlem
hjaelploskilles avatar
Bud Light gjorde targeted marketing genom att skicka en speciell ölburk till Dylan Mulvaney som hon skulle lägga upp på Insta för att sprida produkten till sina följare. Det var aldrig meningen att gemene Bud-drickare skulle se reklamen. Detta snappades sedan upp av konservativa opinionsbildare som drev på en bojkott. Det är vad som hände. Bud har alltid varit woke på så vis att man har stöttat HBTQ, konkurrenten Coors som nu har sett sin försäljning öka något otroligt har stöttat Priderörelsen sen 70-talet, långt långt innan det blev PK att göra. Men Coors har inte blivit utsatt för en så preciserad bojkott som Bud blev så de klarar sig.

Sen att företag som Bud och Target efter dessa bojkottar väljer att tona ner sin wokeism talar för att det enbart handlar om kapitalism.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in