Citat:
Ursprungligen postat av
-Klarafina-
Möjligen, till viss del. Men jag tycker ändå uthängningarna är fel väg att gå om det inte skulle röra sig om bekräftad, grov brottslighet där allmänheten abslut måste varnas.
Sen finns väl knappast någon fläckfri person, de flesta har säkert något i bagaget, stort som smått. Men i ett sånthär känsligt och viktigt ämne är ansiktena utåt mycket viktiga och bör i princip vara klanderfria.
Skitsnack, det gör dem tom. mer trovärdiga i mångas ögon, då de själva varit offer för olika övergrepp.
Deras grej är att belysa att de här handlingarna som begås slentrianmässigt av förövare på nätet inte får normaliseras, att det är grov brottslighet och att andra metoder borde användas för att stoppa den. Jag anser att deras kampanj är effektiv, den skrämmer gäddor, den drar uppmärksamhet till hur pass utsatta unga är på nätet med allt från äckligt sexprat från vuxna män tom på sajter som discord, wordfeud och roblox till dickpics och ren groming. Allt är på en skala och hela jävla skalan är åt helvete att utöva. Jag hoppas att polisen får lagligt mer omfattande mandat att bevaka och även göra liknande operationer innan barn utsatts. Vad jag hör så finns det starka politiska krafter från mycket olika partier som arbetar tillsammans för att detta ska lagstadgas.