Citat:
Ursprungligen postat av
RobertEriksson99
Åkte pendeltåg nyss och vart man än vänder blicken ser man araber, afghaner och svarta afrikaner sitta överallt. Man ser en och annan svensk sitta tyst där också. Många svenskar som är födda på 80-talet och bakåt vet ju att Sverige alls var så här när vi växte upp. Jag undrar vad som försegår i deras huvuden när de ser hur de andra folkgrupper fullständigt tar över på det här sättet, om det ens föregår någon hjärnaktivitet i huvudtaget på dem. Vissa svenskar har till och med skaffat barn med dem och således låtit sina gener försvinna bort i den mörka massan.
I och med att svenskar till skillnad ifrån Amerikaner är ett folk vars kultur är lågmäld och att man håller käft och inte uttrycker vad man känner och tycker i offentligheten, så vet man ju inte om de vita svenskar man ser tycker om det dom ser eller inte.
Vad tänker ni andra svenskar när ni sitter på pendeltågen och knappt känner igen er längre? Är det endast ett problem om araberna uppför sig stökigt, eller är det ok för er att de fullständigt tar över Sverige om de sitter tyst med sina mobiltelefoner i handen?
Åkte du pendeltåg sent på kvällen? Då lär en stor del av de du ser vara invandrare till Sverige, eftersom dessa är de som oftast har de lågavlönade jobben på udda tider, kväll/natt. Man kan säga att "de bygger Sverige".
Utan dessa hjältar skulle Sverige kunna vara som i slutet på 1980-talet, dvs i stort sett bankrutt, stagnerat, utan framtidstro. Skyhög skuld, skattetryck nästan 10 procentenheter högre än nu. Sannerligen skrämmande tider.
Vad jag tycker om det jag ser idag i Sverige? Superbra får man nog säga för helheten. Det är svårt att hitta ett mer lyckat land än Sverige 2023, som är mer i takt med tiden så att säga.